filtr par paliwa - regeneracja
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
filtr par paliwa - regeneracja
hej.
dzisiaj był ciąg dalszy roboty śmierdzącej. na wszelki wypadek jeśli to potrzebne komuś będzie to skrobnę to i owo.
filtr par paliwa - puszka metalowa w nadkolu od strony kierowcy /przynajmniej w XU9J1/ pewnie w pozostałych silnikach wyposażonych w toto także w tym miejscu jest.
o ile pamietam - a z pamiecią chyba już średnio to w TU jest elektrozawór, w XU9JAZ także w XU9J1 jest zawór podciśnieniowy.
z baku idzie igielitowy wężyk w okolice wlewu, wchodzi w coś na kształt filtra paliwa małego, stamtąd wychodzi czarny wężyk który wraca nad bakiem, a potem wzdłuż przewodów hamulcowych od strony kierowcy leci do komory silnika.
w komorze silnika wężyk łączy się gumową złączką z ... no chyba to jest po prostu dławik - rozbierałem, czyściłem - moim zdaniem ma to za zadanie puścić pary dopiero gdy będzie pewne nadciśnienie ze strony baku. z dławika idzie wężyk do środkowego kroćca puszki węglowej.
puszka - odkręcamy węzyki, odkręcamy obejmę /luzujemy, nie odkręcamy od nadwozia/ wyciągamy na zewnątrz.
zdejmujemy gumową zaślepkę z dołu, odginamy 4 blaszki trzymające gąbkę /u mnie mokra, śmierdząca benzyną cholernie - poszła do kosza/ koszyk - ten którego częścią sa blaszki trzyma się czarnej puszki w 4 miejscach, kładziemy puszkę na płaskim i wybijamy delikatnie na zewnatrz te 4 punkty nabite /brzmi tajemniczo, jak ktoś będzie to robił to się zorientuje o czym mowa/ kombinerkami wyjmujemy koszyk pociągając za te blaszki 4 - polecam robić to z wyczuciem ponieważ.... pod koszykiem jest biały filtr, a pod filtrem granulat z węgla aktywnego.
taki granulat można kupić - ok 20 pln za 100g /myślę że trzeba z 200 gram/ albo zastosować zamiennik. ja z braku laku narazie zastosowałem zamiennik - czyli pokruszony, odpylony węgiel drzewny /drogo bo w żabce, węgiel premium 5 kg za 10.90 /. węgiel drzewny stosuję zamiennie do granulatu w akwarium - spełnia tą samą funkcję - ten drogi granulat to także węgiel drzewny, tylko o odpowiedniej granulacji. mój zamiennik będzie i tak lepszy niż śmierdzący na 100 km 25 letni granulat.
węgiel wsypujemy dobierając ilość tak, by koszyk pasował jak poprzednio, wkładamy biały filtr, potem koszyk, wymieniamy gąbkę na dole na nie cuchnącą /może być ze starego filtra powietrza, w każdym razie musi być z otwartymi porami.
puszkę zamykamy w odwrotnej kolejności et voila!
trochę to druciarskie, ale chyba i tak mniej ciut niż pozbywanie się tego filtra wogóle. - jak się wymieni na profi granulat to jest profi regeneracja
z filtra bocznym kroćcem idzie węzyk do zaworka /u mnie podciśnieniowego/ sterowanego węzykiem podciśnienia z przepustnicy od dołu, z zaworka wężykiem do zakrętu rury 90stopni za przepływką i dalej do dolotu.
jeszcze nie wiem czy to działa, bo na razie wszytko wali mi benzyną, okaże się w praniu. pozdrawiam
PS. tak sobie myślę, że ten filtr najbardziej dostaje w tyłek gdy samochód stoi pod chmurką jak się robi ciepło to jest więcej par i idą one w puszkę, jak silnik mało pracuje to pary nie są odsysane przez silnik z puszki. wniosek - jeździć!
dzisiaj był ciąg dalszy roboty śmierdzącej. na wszelki wypadek jeśli to potrzebne komuś będzie to skrobnę to i owo.
filtr par paliwa - puszka metalowa w nadkolu od strony kierowcy /przynajmniej w XU9J1/ pewnie w pozostałych silnikach wyposażonych w toto także w tym miejscu jest.
o ile pamietam - a z pamiecią chyba już średnio to w TU jest elektrozawór, w XU9JAZ także w XU9J1 jest zawór podciśnieniowy.
z baku idzie igielitowy wężyk w okolice wlewu, wchodzi w coś na kształt filtra paliwa małego, stamtąd wychodzi czarny wężyk który wraca nad bakiem, a potem wzdłuż przewodów hamulcowych od strony kierowcy leci do komory silnika.
w komorze silnika wężyk łączy się gumową złączką z ... no chyba to jest po prostu dławik - rozbierałem, czyściłem - moim zdaniem ma to za zadanie puścić pary dopiero gdy będzie pewne nadciśnienie ze strony baku. z dławika idzie wężyk do środkowego kroćca puszki węglowej.
puszka - odkręcamy węzyki, odkręcamy obejmę /luzujemy, nie odkręcamy od nadwozia/ wyciągamy na zewnątrz.
zdejmujemy gumową zaślepkę z dołu, odginamy 4 blaszki trzymające gąbkę /u mnie mokra, śmierdząca benzyną cholernie - poszła do kosza/ koszyk - ten którego częścią sa blaszki trzyma się czarnej puszki w 4 miejscach, kładziemy puszkę na płaskim i wybijamy delikatnie na zewnatrz te 4 punkty nabite /brzmi tajemniczo, jak ktoś będzie to robił to się zorientuje o czym mowa/ kombinerkami wyjmujemy koszyk pociągając za te blaszki 4 - polecam robić to z wyczuciem ponieważ.... pod koszykiem jest biały filtr, a pod filtrem granulat z węgla aktywnego.
taki granulat można kupić - ok 20 pln za 100g /myślę że trzeba z 200 gram/ albo zastosować zamiennik. ja z braku laku narazie zastosowałem zamiennik - czyli pokruszony, odpylony węgiel drzewny /drogo bo w żabce, węgiel premium 5 kg za 10.90 /. węgiel drzewny stosuję zamiennie do granulatu w akwarium - spełnia tą samą funkcję - ten drogi granulat to także węgiel drzewny, tylko o odpowiedniej granulacji. mój zamiennik będzie i tak lepszy niż śmierdzący na 100 km 25 letni granulat.
węgiel wsypujemy dobierając ilość tak, by koszyk pasował jak poprzednio, wkładamy biały filtr, potem koszyk, wymieniamy gąbkę na dole na nie cuchnącą /może być ze starego filtra powietrza, w każdym razie musi być z otwartymi porami.
puszkę zamykamy w odwrotnej kolejności et voila!
trochę to druciarskie, ale chyba i tak mniej ciut niż pozbywanie się tego filtra wogóle. - jak się wymieni na profi granulat to jest profi regeneracja
z filtra bocznym kroćcem idzie węzyk do zaworka /u mnie podciśnieniowego/ sterowanego węzykiem podciśnienia z przepustnicy od dołu, z zaworka wężykiem do zakrętu rury 90stopni za przepływką i dalej do dolotu.
jeszcze nie wiem czy to działa, bo na razie wszytko wali mi benzyną, okaże się w praniu. pozdrawiam
PS. tak sobie myślę, że ten filtr najbardziej dostaje w tyłek gdy samochód stoi pod chmurką jak się robi ciepło to jest więcej par i idą one w puszkę, jak silnik mało pracuje to pary nie są odsysane przez silnik z puszki. wniosek - jeździć!
- Załączniki
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Re: filtr par paliwa - regeneracja
Kupujesz nówkę sztukę do BMW za 20,- PLN... Szkoda roboty...
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: filtr par paliwa - regeneracja
A gdzie mozna taki kupic?
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Re: filtr par paliwa - regeneracja
Swego czasu w BHMD.grzesiek309 pisze:A gdzie mozna taki kupic?
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: filtr par paliwa - regeneracja
Dzięki za podpowiedź. Akurat w BHMD jestem stałym klientem
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: filtr par paliwa - regeneracja
No nie wiedziałem
Będę się bronił, że to by było niekoszerne
Będę się bronił, że to by było niekoszerne
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Re: filtr par paliwa - regeneracja
To prawda... Jedyna różnica, to znaczek BMW, tam gdzie u nas Talbotowski... Można zamalować...woocash pisze:No nie wiedziałem
Będę się bronił, że to by było niekoszerne
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: filtr par paliwa - regeneracja
A już myślałem że założę działalność i sie wzbogace
Wysłane z mojego Galaxy Nexus przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Galaxy Nexus przy użyciu Tapatalka
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: filtr par paliwa - regeneracja
Czy ktoś może dać mi namiar na taki filtr? Szukam szukam i nigdzie nie widzę....
Bartek jestem.
- Vroobell205
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 26 mar śr, 2014 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: filtr par paliwa - regeneracja
Przychylam się do prośby bo mam ten sam problem.
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: filtr par paliwa - regeneracja
panooowie, działać działać, każdy by chciał nowe i tanie
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- Fox
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2053
- Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
- Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
- Numer Gadu-gadu: 6433729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: filtr par paliwa - regeneracja
Na allegro dosc latwo dostac taki filtr w dobrym stanie, wymontowany ze 106'tki. Ma ten sam rozmiar i tez ma chyba napis Peugeot. To nie jest dokladnie to samo co u nas? Z tego co widze to teraz mozna taki za 15zl kupic.