XU9J4 - przerywanie, nierówna praca przy dodawaniu gazu
: 29 paź czw, 2015 8:50 pm
Witajcie,
No i niestety pojawił się pierwszy problem z silnikiem w moim CTI Mi16 (XU9J4). Po kolei:
1. Od jakiegoś czasu, albo nawet od zawsze przy jeździe na LPG, przy ruszaniu z jedynki i czasem przy wrzucaniu dwójki CTI się tak jakby dusił. Wyglądało to tak, że wciskałem gaz przez chwilę nie było w ogóle reakcji silnika, a za chwilę dostawał kopa. Nie martwiłem się tym zbytnio, bo podejrzewałem że gaz jest do wyregulowania co też sam Mateusz mówił.
2. Po problemach z płynem chłodzącym na początku października (auto miało 110st C), odkręciłem korek, wystrzelił płyn chłodniczy, dolałem wody na nie do końca ostudzony silnik (czekałem ok 20-30 minut) zanim wlałem wodę - te zadyszki na LPG pogłębiły się. Zadyszki były większe. Ale to było wciąż na jedynce i dwójce.
3. Parę dni temu zrobiłem sobie przejażdżkę 50km w jedną stronę żeby przewietrzyć auto przed zimowaniem i wyjeździć resztę gazu z butli. Rozgrzałem silnik, przełączam na gaz i widzę że te zadyszki łapią także na pozostałych biegach, mniej więcej w zakresie 2-3 tys obrotów. Myślę sobie, że najwyższy czas oddać auto do speca od gazu (na wiosnę). Wkurzało mnie to więc po jakichś 30 km przełączyłem się ponownie na benzynę.
Do meritum:
4. I okazuje się że ten sam problem pojawił się teraz na benzynie (zaznaczam, że po uruchomieniu auta na benzynie nie było tego problemu). Objawia się to tym, że przy gwałtownym wciśnięciu gazu auto ma chwilową (ok sekunda) zwieszkę i po tym czasie zaczyna jechać. Tak jakby zawieszała się pompa paliwa, albo jakiś wtrysk.
Można to zaobserwować na postoju, na załączonym filmie, szczególnie słychać to w 10 sekundzie.
Tutaj podczas jazdy na 4 biegu:
Efekt jest wyczuwalny przy każdym depnięciu w gaz, od 25 sekundy jest fragment jak zawiesił się przed osiągnięciem 3tys obrotów.
A tutaj na 5 biegu:
Poza tym, w zakresie obrotów powyżej 3 tysięcy - ten problem nie występuje. Nic nie dzieje się także na biegu jałowym, bez dodawania gazu. Silnik chodzi równo i trzyma równe obroty.
Co to może być?
a) pompa paliwa?
b) wtryski?
c) cewki/świece? (nie mam aparatu zapłonowego, są cewki Denso 129700-3881 J0388, wszystko sterowane Vemsem)
d) Vems?
e) przepustnica?
f) coś innego? Prośba o nakierowanie, co mogę sprawdzić
No i niestety pojawił się pierwszy problem z silnikiem w moim CTI Mi16 (XU9J4). Po kolei:
1. Od jakiegoś czasu, albo nawet od zawsze przy jeździe na LPG, przy ruszaniu z jedynki i czasem przy wrzucaniu dwójki CTI się tak jakby dusił. Wyglądało to tak, że wciskałem gaz przez chwilę nie było w ogóle reakcji silnika, a za chwilę dostawał kopa. Nie martwiłem się tym zbytnio, bo podejrzewałem że gaz jest do wyregulowania co też sam Mateusz mówił.
2. Po problemach z płynem chłodzącym na początku października (auto miało 110st C), odkręciłem korek, wystrzelił płyn chłodniczy, dolałem wody na nie do końca ostudzony silnik (czekałem ok 20-30 minut) zanim wlałem wodę - te zadyszki na LPG pogłębiły się. Zadyszki były większe. Ale to było wciąż na jedynce i dwójce.
3. Parę dni temu zrobiłem sobie przejażdżkę 50km w jedną stronę żeby przewietrzyć auto przed zimowaniem i wyjeździć resztę gazu z butli. Rozgrzałem silnik, przełączam na gaz i widzę że te zadyszki łapią także na pozostałych biegach, mniej więcej w zakresie 2-3 tys obrotów. Myślę sobie, że najwyższy czas oddać auto do speca od gazu (na wiosnę). Wkurzało mnie to więc po jakichś 30 km przełączyłem się ponownie na benzynę.
Do meritum:
4. I okazuje się że ten sam problem pojawił się teraz na benzynie (zaznaczam, że po uruchomieniu auta na benzynie nie było tego problemu). Objawia się to tym, że przy gwałtownym wciśnięciu gazu auto ma chwilową (ok sekunda) zwieszkę i po tym czasie zaczyna jechać. Tak jakby zawieszała się pompa paliwa, albo jakiś wtrysk.
Można to zaobserwować na postoju, na załączonym filmie, szczególnie słychać to w 10 sekundzie.
Tutaj podczas jazdy na 4 biegu:
Efekt jest wyczuwalny przy każdym depnięciu w gaz, od 25 sekundy jest fragment jak zawiesił się przed osiągnięciem 3tys obrotów.
A tutaj na 5 biegu:
Poza tym, w zakresie obrotów powyżej 3 tysięcy - ten problem nie występuje. Nic nie dzieje się także na biegu jałowym, bez dodawania gazu. Silnik chodzi równo i trzyma równe obroty.
Co to może być?
a) pompa paliwa?
b) wtryski?
c) cewki/świece? (nie mam aparatu zapłonowego, są cewki Denso 129700-3881 J0388, wszystko sterowane Vemsem)
d) Vems?
e) przepustnica?
f) coś innego? Prośba o nakierowanie, co mogę sprawdzić