1.9 D – kilka pytań
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 14 lis wt, 2017 9:28 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 1.9D 1993
- Numer Gadu-gadu: 0
1.9 D – kilka pytań
Szanowni Koledzy,
niedawno nabyłem Peugeota 205 z 1993 roku z silnikiem 1.9D. Wymieniłem w nim filtry, olej itd. Niestety, pojawiły się problemy. Najpierw zaczął kiepsko odpalać (długo trzeba kręcić), potem drżał na wolnych obrotach, teraz jadąc na biegu jest ok, ale po zrzuceniu na luz albo wciśnięciu sprzęgła dłąwi się i gaśnie. Czasem pomaga podpompowanie paliwa pompką, ale za każdym razem jest dźwięk jakby nie było paliwa, trzeba ok. 10 razy wcisnąć gruszkę. Zapala się też kontrolka wody w filtrze paliwa, ale ten był wymieniany.
W związku z tym mam pytania od czego zacząć? Świece? Czy może to gaźnik/wtrysk?
Podobno w jakiś sposób można spuścić wodę z filtra paliwa, ale ja nie mogę nigdzie znaleźć instrukcji którą śrubkę odkręcić.
Z góry bardzo dziękuję za wszelkie komentarze.
niedawno nabyłem Peugeota 205 z 1993 roku z silnikiem 1.9D. Wymieniłem w nim filtry, olej itd. Niestety, pojawiły się problemy. Najpierw zaczął kiepsko odpalać (długo trzeba kręcić), potem drżał na wolnych obrotach, teraz jadąc na biegu jest ok, ale po zrzuceniu na luz albo wciśnięciu sprzęgła dłąwi się i gaśnie. Czasem pomaga podpompowanie paliwa pompką, ale za każdym razem jest dźwięk jakby nie było paliwa, trzeba ok. 10 razy wcisnąć gruszkę. Zapala się też kontrolka wody w filtrze paliwa, ale ten był wymieniany.
W związku z tym mam pytania od czego zacząć? Świece? Czy może to gaźnik/wtrysk?
Podobno w jakiś sposób można spuścić wodę z filtra paliwa, ale ja nie mogę nigdzie znaleźć instrukcji którą śrubkę odkręcić.
Z góry bardzo dziękuję za wszelkie komentarze.
- pawel
- Maniak
- Posty: 1120
- Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Lokalizacja: Włocławek
Re: 1.9 D – kilka pytań
Wymiana filtra nie usunie Ci wody z paliwa.lorentz pisze:Zapala się też kontrolka wody w filtrze paliwa, ale ten był wymieniany.
P205
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 14 lis wt, 2017 9:28 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 1.9D 1993
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: 1.9 D – kilka pytań
Czyli trzeba odwodnić filtr? Przeglądałem Etzolda, ale nie bardzo mogę się zorientować gdzie szukać tego spustu.
- hans
- Junior
- Posty: 361
- Rejestracja: 18 maja śr, 2016 10:01 pm
- Posiadany PUG: mito 1.8 D 1996 ,generacion 205 1.4 1997, 307 2.0 hdi 136 KM 2005,307 2.0 hdi 107KM, 807 2,2 hdi 128
- Numer Gadu-gadu: 3320593
- Lokalizacja: panki
Re: 1.9 D – kilka pytań
wode musisz spuscic z filtra, a objawy sa jakbys mial zapowietrzony uklad paliwowy. ciagnie lewe powietrze
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: 1.9 D – kilka pytań
hans pisze: a objawy sa jakbys mial zapowietrzony uklad paliwowy. ciagnie lewe powietrze
Raczej po kolei musisz wszystko zrobić, to co nie wymaga większych nakładów finansowych. Jednak może to być wina pompy...
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 14 lis wt, 2017 9:28 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 1.9D 1993
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: 1.9 D – kilka pytań
Dzięki. A czy możecie mi tylko powiedzieć w którym miejscu jest ten filtr i zawór odpowietrzający, bo z Etzolda nie potrafię się zorientować... Jest tam tylko schemat filtra, ale bez lokalizacji.
- hans
- Junior
- Posty: 361
- Rejestracja: 18 maja śr, 2016 10:01 pm
- Posiadany PUG: mito 1.8 D 1996 ,generacion 205 1.4 1997, 307 2.0 hdi 136 KM 2005,307 2.0 hdi 107KM, 807 2,2 hdi 128
- Numer Gadu-gadu: 3320593
- Lokalizacja: panki
Re: 1.9 D – kilka pytań
tu masz co i jak jak wymieniales filtr to oring tez zmienilaes?
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: 1.9 D – kilka pytań
Obawiam się, że motor w tym 1,9 mito masz nowszy i inaczej urządzony niż ten o którym mowa
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
- hans
- Junior
- Posty: 361
- Rejestracja: 18 maja śr, 2016 10:01 pm
- Posiadany PUG: mito 1.8 D 1996 ,generacion 205 1.4 1997, 307 2.0 hdi 136 KM 2005,307 2.0 hdi 107KM, 807 2,2 hdi 128
- Numer Gadu-gadu: 3320593
- Lokalizacja: panki
Re: 1.9 D – kilka pytań
kolega ma 3 lata starszy ale to niema roznicy
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 14 lis wt, 2017 9:28 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 1.9D 1993
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: 1.9 D – kilka pytań
Dzięki! Wygląda podobnie. Filtr wymieniali mi w warsztacie (jeżeli wymienili...), więc nie wiem co było robione. Rozumiem, że muszę wyciągnąć filtr z obudowy żeby odwodnić i odpowietrzyć?
- hans
- Junior
- Posty: 361
- Rejestracja: 18 maja śr, 2016 10:01 pm
- Posiadany PUG: mito 1.8 D 1996 ,generacion 205 1.4 1997, 307 2.0 hdi 136 KM 2005,307 2.0 hdi 107KM, 807 2,2 hdi 128
- Numer Gadu-gadu: 3320593
- Lokalizacja: panki
Re: 1.9 D – kilka pytań
nic nie wyciagasz tylko od przodu jest pokretlo na dole obudowy filtra odkrecasz lekko i caly syf wyplywa. potem odpowietrznik na pompie luzujesz i pompujesz grucha paliwo
i to cala robota.
inna sprawa jak zasysa powietrze to juz na zasadzie sprawdzania polaczen wezy, dekla obudowy filtra. jezeli zasysa to i musi sie pocic napedem. szukaj a znajdziesz. powodzenina
i to cala robota.
inna sprawa jak zasysa powietrze to juz na zasadzie sprawdzania polaczen wezy, dekla obudowy filtra. jezeli zasysa to i musi sie pocic napedem. szukaj a znajdziesz. powodzenina
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 14 lis wt, 2017 9:28 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 1.9D 1993
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: 1.9 D – kilka pytań
Raz jeszcze dziekuję za pomoc, jutro z tym powalczę. Żeby odpowietrzyć mam zdjąć tę rurę, którą zaznaczyłeś na zdjęciu, tak? Czy też jest pompka w filtrze do tego?
- hans
- Junior
- Posty: 361
- Rejestracja: 18 maja śr, 2016 10:01 pm
- Posiadany PUG: mito 1.8 D 1996 ,generacion 205 1.4 1997, 307 2.0 hdi 136 KM 2005,307 2.0 hdi 107KM, 807 2,2 hdi 128
- Numer Gadu-gadu: 3320593
- Lokalizacja: panki
Re: 1.9 D – kilka pytań
pompke masz po lewej stronie a odpowietrznik jest na wejsciu wezyka do pompy i tylko go luzujesz, nastepnie pompujesz az przestanie sadzic powietrze i zakrecasz. jezeli sie zapowietrzy ponownie musisz szukac po instalacji paliwowej nieszczelnosci.
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 14 lis wt, 2017 9:28 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 1.9D 1993
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: 1.9 D – kilka pytań
Niestety, odkopuję temat ponieważ nie mogę sobie poradzić... Wojowałem, odpowietrzałem, odwadniałem i nic. Jak napompuje ręczną pompką to odpala, chwile pochodzi i zdycha. Jeżeli ręcznie pompuje mu paliwo pompką to chodzi. Odłączyłem też przewód paliwowy dochodzący do filtra, włożyłem wężyk paliwa do butelki i przekręciłem zapłon... I nic, nie podaje paliwa.
W jaki sposób można sprawdzić pompę czy nie jest walnięta? Wiem tylko z Etzolda, że jest pod kanapą, ale to troszkę mało...
W jaki sposób można sprawdzić pompę czy nie jest walnięta? Wiem tylko z Etzolda, że jest pod kanapą, ale to troszkę mało...
- fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: 1.9 D – kilka pytań
diesel nie ma pompy w baku tylko na silniku