XU9JAZ Klekotanie silnika po rozgrzaniu, zatarta krzywka

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
piotrekk
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 29 lip ndz, 2018 3:17 pm
Posiadany PUG: 405 SRi
Numer Gadu-gadu: 0

XU9JAZ Klekotanie silnika po rozgrzaniu, zatarta krzywka

Post autor: piotrekk »

Witam. Troszkę się rozpiszę, ale chcę dokładnie opisać mój problem. Posiadam co prawda Peugeota 405 ale silnik to pewnie dobrze Wam znany XU9Jaz.

Był problem po nocnym odpalaniu - przez kilka pierwszych sekund chodził na 3 gary, po wykręceniu świecy (trakcie tych kilku sekund gdzie jeszcze nie chodził gar) ta była mokra w płynie chłodzącym, po paru sekundach telepania silnikiem świeca odparowywała i problem nie istniał, auto super chodziło. Prócz tego problemu czuć było benzynę w zbiorniku wyrównawczym
Żadnych innych dolegliwości typu brak mocy, kopcenie, dziwne dźwięki itp nie było, tak czy inaczej diagnoza w serwisie oczywista - uszczelka głowicy.
Wymiana uszczelki nie przyniosła poprawy wręcz odwrotnie, płyn chłodzący zaczął uciekać każdym możliwym wężem i czasami korkiem, strach było gdzieś jechać bo co chwile wywalało płyn.
Kolejna diagnoza po dokładniejszym rozebraniu silnika - opadnięta tuleja cylindra. Zleciłem więc kapitalny remont z wymianą czterech tulei i całej reszty części które powinno się przy tym wymienić.
Auto na warsztacie stało uwaga! - rok czasu, wiem że to aż niemożliwe ale jednak - brak części, czasu, za dużo przyjętych aut itd, odebrać nie bardzo mogłem bo silnik był rozebrany...
Auto odebrałem jakieś 2 miesiące temu, okazało się że prawdopodobnie od tak długiego stania trochę rzeczy się posypało - wymieniłem na własny koszt przepływomierz (falowanie i błąd kompa), różne uszczelki, piszczący pasek, regulator napięcia i parę innych. Najgorsza jednak była (jest) dziwna praca silnika po rozgrzaniu klekocze gorzej jak diesel. Dzwoniłem do warsztatu i mechanik był zdziwiony problemem, powiedział żebym jeszcze pojeździł i zobaczymy co będzie.
Dziś chciałem wymienić uszczelkę pokrywy zaworów bo zostawili starą i oczywiście puszczała, po zdjęciu pokrywy zacząłem się przyglądać i od razu taki widok:

https://zapodaj.net/cfc5542ef6358.jpg.html
https://zapodaj.net/d9f502335c4fb.jpg.html

Co mogło być przyczyną takiego zatarcia krzywki? nie ustawione luzy? Domyślam się że to jest przyczyna
klekotania po rozgrzaniu silnika?.
Chciałbym to naprawić sam bo nie mam już nerwów kolejny raz oddawać auto i wydawać kasę. Co powinienem po kolei zrobić? jakie części wymienić ?

Na szczęście za ostatnią robotę z różnych względów jeszcze nie płaciłem...
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: XU9JAZ Klekotanie silnika po rozgrzaniu, zatarta krzywka

Post autor: krzyska »

Niedostateczne smarowanie krzywki wałka. Trzeba zdemontować rurkę i sprawdzić drożność otworków podających olej na wałek. Do usunięcia nadmiernego luzu trzeba niestety demontować wałek.
GTI_Efekt Masy Obrazek
piotrekk
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 29 lip ndz, 2018 3:17 pm
Posiadany PUG: 405 SRi
Numer Gadu-gadu: 0

Re: XU9JAZ Klekotanie silnika po rozgrzaniu, zatarta krzywka

Post autor: piotrekk »

krzyska o którą rurkę chodzi?? Co do demontażu wałka to i tak muszę go pewnie wymienić, krzywka jest tak zjechana że jest 3mm mniejsza od pozostałych. Domyślam się że rozrząd trzeba demontować przy tym?

Sprawdziłem - otwory na rurce drożne.
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: XU9JAZ Klekotanie silnika po rozgrzaniu, zatarta krzywka

Post autor: krzyska »

piotrekk pisze:krzyska o którą rurkę chodzi?? Co do demontażu wałka to i tak muszę go pewnie wymienić, krzywka jest tak zjechana że jest 3mm mniejsza od pozostałych. Domyślam się że rozrząd trzeba demontować przy tym?

Sprawdziłem - otwory na rurce drożne.
To wymień jeszcze oringi na krućcach tej rurki.
GTI_Efekt Masy Obrazek
piotrekk
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 29 lip ndz, 2018 3:17 pm
Posiadany PUG: 405 SRi
Numer Gadu-gadu: 0

Re: XU9JAZ Klekotanie silnika po rozgrzaniu, zatarta krzywka

Post autor: piotrekk »

Dopiero jak napisałeś o oringach to je tam zauważyłem, są tak sprasowane że ich nie widać na pierwszy rzut oka, a rurka wychodzi i wchodzi bez żadnego oporu, po prostu sobie leży...

Oringi są dostępne jako część czy trzeba coś podpasować ?
ODPOWIEDZ