Strona 1 z 1
Czujnik GMP w peugeot 205
: 04 lip wt, 2006 12:58 pm
autor: dvfilm
Jest taki czujnik przykręcowny do bloku i wychodzi z niego wiązka trzech przewodów , na końcu jest wtyczka , tylko gdzie ten czujnik się podpina, nie znalazłem żadnej odpowiedniej wtyczki,,,
a komputer silnika pokazuje błąd 41 przy diagnostyce,
" sygnał prędkości obrotowej cewki zapłonowej "
czy kto zna temat i wie gdzie należy podpiąć do układu ten czujnik
: 04 lip wt, 2006 2:29 pm
autor: wilkinson
Wiem tylko tyle, że ten czujnik przydaje się podczas ustawiania-regulacji wyprzedzenia zapłonu, bo jest to tzw czujnik GMP (położenie tłoka), przy zastosowaniu przyrządu serwisowego.
Natomiast kod 41 w zasilaniu monowtryskowym występuje zawsze jeżeli sprawdzanie wykonuje się metodą zwarcia czyli przy unieruchomionym silniku, bo cewka nie otrzymuje wtedy impulsu o obrotach.
Tak więc normalnie czujnik wisi bezużytecznie- moim zdaniem.
: 04 lip wt, 2006 2:42 pm
autor: dvfilm
Dzięki za info
teraz sprawa stała się jasna
: 04 lip wt, 2006 6:41 pm
autor: Banita
ten czujnik jest tylko potrzebny komputerowi w 1.9 122 km
: 04 lip wt, 2006 9:20 pm
autor: moralez
nie zupelnie, bo jest on potrzebny do tego co opisal wilkinson w silnikach TU
: 04 lip wt, 2006 9:22 pm
autor: Banita
nie jest potrzebny -jest przydatny do tego
a motronic'a nawet nie odpalisz bez tego czujnika
: 18 sty czw, 2007 11:46 pm
autor: Bartuś
Czuję się urażony
W TU1M na Magneti Marelli jest akurat wykorzystywany.
: 18 sty czw, 2007 11:56 pm
autor: Banita
MM -fakt, ale to zadkosc
: 19 sty pt, 2007 12:15 am
autor: JASIEK1
Zgadza się ...... mam jetronic i u mnie wtyczka wisi nigdzie nie przypieta.