Strona 1 z 1

Problem z obrotami 1,9gti

: 24 wrz ndz, 2006 12:02 am
autor: gng
Jeszcze sie nie nacieszyłem autkiem, a tu już problem. Otóż po odpaleniu zaczynają falować obroty, oscylują w granicach 800rpm, po czym po rozgrzaniu oscylują w granicach 1100rpm. Ruszając na niskich obrotach czasem jest wrażenie jakby jeden gar nie pracował, za to na wyższych obrotach >2700 jest jak najbardziej ok. Co się mogło spitolić? Silniczek to 1,9 128KM. Dodam że jest założony jakiś stożek...

: 25 wrz pn, 2006 10:18 pm
autor: TO-MI
witam nie odpowiem ci na to pytanie ale ja też mam taki silnik i też wolne obroty sobie falują ale mój hula na LPG :mrgreen: a może zawór dodatkowego powietrza albo nieszczelności między przepustnicą a przepływomierzem napisz jak dojdziesz co to było :W

: 25 wrz pn, 2006 10:39 pm
autor: NMike
Sprawdź układ dolotowy- szczelność.
Zawór dodatkowego powietrza- czyli na ssaniu- jak odpalasz zimny. Czyt ten objaw jest również na ciepłym silniku?
Świece, aparat zapłonowy- styki pod kopułką- przeczyscic jeśli zaśniedziałe.
Poruszaj końcówkami przewodów zapłonowych- możesą zasyfiałe- sprawdź.
Regulator obrotów- możliwe, ze to on.
Silniczek krokowy... :?:

: 25 wrz pn, 2006 10:54 pm
autor: Banita
regulator obrotow, silniczek krokowy? przeciez tego nei ma w gti

ja mam wrazenie, ze zawor dodatkowego powietrza jest albo odlaczony, albo caly czas zamkniety i ktos mu podkrecil jalowe obroty otwierajac szerzej bypass w przeputnicy. To moze tez powodowac 'wrazenie' , ze nei chodzi jeden gar

: 25 wrz pn, 2006 10:59 pm
autor: NMike
No właśnie zastanawiałem się :)

: 25 wrz pn, 2006 11:03 pm
autor: gng
A gdzie dokładnie można znaleźc zawór dodatkowego powietrza i jak go sprawdzić? Być może że to to bo w sumie na ciepłym silniku jest znacznie lepiej..

: 25 wrz pn, 2006 11:18 pm
autor: NMike
Z prawej strony pod aparatem zapłonowym. Czyli namierzasz skrzynie biegów, później patrzysz na jej lewą strone- na styku silnika i skrzyni- i jakieś 10 cm do tyłu. Do zaworu dochodzą 2 gumowe rurki. Jedna leci do układu dolotowego.

: 25 wrz pn, 2006 11:43 pm
autor: Banita
lub nie dochodza, jesli masz krotki dolot i komus nie chcialo sie tego badziewia podlaczac (np. mi sie nie chcialo :wink:)

PS. 2 rurka tez idzie do ukladu dolotowego :P A dokladniej obie sa jego czescia :P:P

: 28 kwie sob, 2007 12:55 am
autor: gng
W koncu miałem czas sie temu przyjrzec i przewody sa podlaczone jakies, gorzej z tym ze elektryka juz nie :/ A dolot mam raczej mega dlugi. Czy ktos wie gdzie szukac sterowania do tego? Chyba bede musial zmienic cala wiazke bo duzo rzeczy jest nie tak a duzo czasu mi zejdzie zanim sie w tej polapie. Robil ktos juz kiedys taka operacje? Duzo z tym zabawy?

: 28 kwie sob, 2007 10:09 am
autor: Banita
To nie ma sterowania -przy zaplonie pojawia sie tam napiecie 12V i jest dopoki nie wylaczysz samochodu.

: 28 kwie sob, 2007 2:49 pm
autor: TO-MI
całe sterowanie to 2 kabelki wpięte chyba nad wężykiem od strony chłodnicy

: 29 kwie ndz, 2007 7:33 am
autor: b182
dokładnie.