Panowie
Mechanik straszy, że w silniku TU objawy wskazujące na uszczelkę (olej poszedł do wody, wcześniej ubywało wody) na uszczelce się często nie kończą bo.. rozszczelniają się tuleje...
Mówi, że robi to na co dzień i ludziom silniki zmienia bo naprawy nieopłacalne.
Faktycznie takie rzeczy??
To był drugi, który w ogóle kojarzył "peugeot" "TU" i faktycznie musiał coś dłubać..
Pierwszy do którego dzwoniłem mówił, że owszem zna peugeoty, ale dużo roboty przy nich szczególnie w dieslu bo "są te hydrauliczne zawory"
Autko daleko ode mnie, sam nie dam rady zajrzeć...i nie znam jeszcze TU, ale:
-olej czysty
-olej przebił się do wody
-auto chodzi równiutko
Dla mnie uszczelka (pomijając jakieś ew. pęknięcie itp.) a co mają do tego nieszczelne tuleje??
Sugestie?
Rozszczelniające się tuleje w TU - prawda?
Rozszczelniające się tuleje w TU - prawda?
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4911
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Rozszczelniające się tuleje w TU - prawda?
tuleja raczej sama w sobie sie nie rozszczelni co najwyzej moze szlak trafic(chyba tylko po ruszeniu tuleja) oring pod nia, badz tez na tulei moga zrobic sie wzery, wtedy i nowy oring moze nie pomoc, ale to wszystko dotyczy wody w oleju. w sytuacji oleju w w wodzie to na 99.9 % jest to wina uszczelki pod glowica
Re: Rozszczelniające się tuleje w TU - prawda?
Dzięki za szybką odpowiedź
A ciekawi mnie czy dajecie zawsze nowe śrubki po zdjęciu czapki hę?
Mądre głowy wiadomo mówią - należy! a jak w praktyce?
Mój 1,9td został na starych, reszta książkowo, i po 2 latach wydmuchał... ponoć do td tylko i wyłącznie "metalowa" (elring) a był taki zwykły kompozyt (ajusa)...
Do fiata 1,8DOHC dorabialiśmy sztukę z jakiejś nowej najbardziej podobnej akurat dostępnej, reszta stare i bez problemu
a stary kibel 1,8d poszedł na starych po raz X na szybkiego "obrobione" wżery papierem głowicy i dociągnięte ręką trzymał do samego końca 3 lata i wyjmowałem sprawny
Ciekawi mnie, że starsze opisy mówiły o nowych samych podkładkach, teraz się krzyczy głośno o nowych śrubach..
Przykładowo elring już w katalogu krzyczy, że uszczelka wyłącznie z nowymi śrubami.
Mówi się też, że te elringi "metalowe" są bardziej "wymagające" co do śrub i dokręcania..
A ciekawi mnie czy dajecie zawsze nowe śrubki po zdjęciu czapki hę?
Mądre głowy wiadomo mówią - należy! a jak w praktyce?
Mój 1,9td został na starych, reszta książkowo, i po 2 latach wydmuchał... ponoć do td tylko i wyłącznie "metalowa" (elring) a był taki zwykły kompozyt (ajusa)...
Do fiata 1,8DOHC dorabialiśmy sztukę z jakiejś nowej najbardziej podobnej akurat dostępnej, reszta stare i bez problemu
a stary kibel 1,8d poszedł na starych po raz X na szybkiego "obrobione" wżery papierem głowicy i dociągnięte ręką trzymał do samego końca 3 lata i wyjmowałem sprawny
Ciekawi mnie, że starsze opisy mówiły o nowych samych podkładkach, teraz się krzyczy głośno o nowych śrubach..
Przykładowo elring już w katalogu krzyczy, że uszczelka wyłącznie z nowymi śrubami.
Mówi się też, że te elringi "metalowe" są bardziej "wymagające" co do śrub i dokręcania..
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Re: Rozszczelniające się tuleje w TU - prawda?
Z ajusa mialem juz cyrki -rozwarstwila sie .
Sruby nie zawsze nowe, choc jak tylko mozna to nowki.
Podkladek nie trzeba w ogole nowych, wystarczy papierkiem 600 je przejechac, zeby gladkie byly.
Z tego co wiem, w wytycznych dla aso jest, zeby przy kazdej wymianie uszczelki serwisowanego auta na plywajacych tulejach ZAWSZE wymieniac oringi pod nimi. W dodatku dostepne na rynku oringi sa ze zwyklej gumy, a te oferowane w aso z dodatkiem grafitu (nie twardnieja z czasem).
Swoja droga mechanik wie, ze gdzies dzwoni, tlyko chyba dokonca nie wie gdzie. Jesli aluminiowy silnik na plywajacych tulejach sie przegrzeje, to jest duza szansa, ze nawet po planowaniu bloku i glowicy bedziemy zmieniac uszczelki jak rekawiczki. Jesli uszczelka byla po prostu stara i zaczela puszczac, to tego problemu nie ma
Sruby nie zawsze nowe, choc jak tylko mozna to nowki.
Podkladek nie trzeba w ogole nowych, wystarczy papierkiem 600 je przejechac, zeby gladkie byly.
Z tego co wiem, w wytycznych dla aso jest, zeby przy kazdej wymianie uszczelki serwisowanego auta na plywajacych tulejach ZAWSZE wymieniac oringi pod nimi. W dodatku dostepne na rynku oringi sa ze zwyklej gumy, a te oferowane w aso z dodatkiem grafitu (nie twardnieja z czasem).
Swoja droga mechanik wie, ze gdzies dzwoni, tlyko chyba dokonca nie wie gdzie. Jesli aluminiowy silnik na plywajacych tulejach sie przegrzeje, to jest duza szansa, ze nawet po planowaniu bloku i glowicy bedziemy zmieniac uszczelki jak rekawiczki. Jesli uszczelka byla po prostu stara i zaczela puszczac, to tego problemu nie ma
Re: Rozszczelniające się tuleje w TU - prawda?
Dzięks
Nawet nie wiem czy to alu, TU1M '94 coś to mówi?
Tego mechanika pominę żeby przypadkiem tuleje się nie rozszczelniły
Olej czyściutki więc stawiam na ząb czasu.
Ze śrubami tak jak mówisz zamienniki są różnej jakości i śruby ponoć też... zostają stare
Nawet nie wiem czy to alu, TU1M '94 coś to mówi?
Tego mechanika pominę żeby przypadkiem tuleje się nie rozszczelniły
Olej czyściutki więc stawiam na ząb czasu.
Ze śrubami tak jak mówisz zamienniki są różnej jakości i śruby ponoć też... zostają stare
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Re: Rozszczelniające się tuleje w TU - prawda?
Dlatego ten peugeot taki lekki jakiś i skacze cały
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne