Zapowiada się dłubanko

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Zapowiada się dłubanko

Post autor: KrakerSx »

temat przeczytany wiele razy :D

PS. simeringi do czego ? bo jakoś nie kojarzę 8)7 .
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Zapowiada się dłubanko

Post autor: Orfister »

Jako uszczelnienie wału korbowego oraz wałka rozrządu - koszt niewielki a masz nowe...
Jak nie wymienisz, może się okazać ze po zrobieniu rozrządu za krótki czas zacznie Ci cieknąć .. wtedy to dopiero sie wnerwisz...
Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Zapowiada się dłubanko

Post autor: KrakerSx »

Dzięki, za spostrzeżenie, no wnerwił bym się okropnie, bo nie mam czasu w ogóle na dłubanie, dobrze że tydzień po świętach mam wolny to się nim zajmę odpowiednio.

Ps. Taka wymiana uszczelki i rozrządu, bardzo się różni od wymiany w dużym fiacie, czy żuku ?? 8)7
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Zapowiada się dłubanko

Post autor: Orfister »

Niekoniecznie - poza tym ze tam są łańcuszki :mrgreen:
Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Zapowiada się dłubanko

Post autor: KrakerSx »

Mam nadzieje że mi się uda, wiele razy robiłem to przy żukach i dużych fiatach, u sąsiada w warsztacie, więc chyba w pugu dam radę. :mrgreen:
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Zapowiada się dłubanko

Post autor: Orfister »

Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Zapowiada się dłubanko

Post autor: KrakerSx »

Ofri wielkie _O_ . Do głowicy też coś podobnego może masz ??
kremowka
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 17 kwie czw, 2008 5:26 pm
Posiadany PUG: 205 Turbo Diesel
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Zapowiada się dłubanko

Post autor: kremowka »

Fajna instrukcja.

ALE !!!!!!!!!!!!

Wiem, że nie powinno się zwracać uwagi na takie rzeczy, ludziom którzy sami podejmują się tak odpowiedzialnego zadania jak wmiana paska rozrządu, ale przyjrzyjcie się paskowi na kole od wałka rozrządu na ostatnim zdjęciu (sprawdzenie napięcia) i dwa zdjęcia wstecz (zakładanie paska na pompę koło od pompy wody !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Zapowiada się dłubanko

Post autor: Banita »

Tez mi praca... Wymiana paska, rolki i pompy wody w TU to godzinka, a bez pompy to 25 min...

Co do paska conti, to fakt -nie jest zly, ale trzeba go wymienic jakies 10k wczesniej niz gates'a :P
pszemeq
Uzalezniony
Posty: 687
Rejestracja: 02 lis ndz, 2008 5:52 pm
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 1459401
Lokalizacja: Gdów

Re: Zapowiada się dłubanko

Post autor: pszemeq »

Sądze ze to tylko jakaś instrukcja zrobiona ot tak i złozona na starych częściach (stary pasek) tak zeby było tylko widać jak się to robi. Ale dla ludzi chcących to zrobić samemu w domowym zaciszu bardzo przydatne.
Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Zapowiada się dłubanko

Post autor: KrakerSx »

Wymieniałem już kompletny rozrząd w dużych fiatach :P, no ale trochę inaczej tam było, więc myślę że najistotniejszą sprawą jest właśnie blokada rozrządu.
Uzdrawianie puga odbywać się będzie w warsztacie samochodowym sąsiada, który zajmuje się, kapitalkami silników, z tym że do silników troche starszych, typu żuk, fiast 125P, łada :mrgreen: , ale sprzęt posiada odpowiedni.
Najgorsze mamy to iż, szpilki które wystają przy kolektorze wydechowym, są praktycznie zżarte, ale myślę że damy radę, na pewno pocykam zdjęcia, co i jak wyglądało.

Ps. Dziś pugi rzygną olejem, aż na masce sie pojawił, od jutra ma wolne, nie chce go zatrzeć. A tuz po świętach zabieram sie za robotę.

Dziekuję wszystkim za cenne rady _O_ . No i oczywiście czekam na kolejne :)
Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Zapowiada się dłubanko

Post autor: KrakerSx »

Czy ktoś ma pomysł jak to odkręcić :P.

Obrazek

Tak wyglądają wszystkie nakrętki/śruby .

Ps. Z servisboxa wynika że to są nakrętki na śruby czy to prawda? Również opisano te 4 śruby jako "kołek 8x125-2012-17" ktoś może się orientuje jaki one maja skok gwintu ?? Czy można je zastąpić, bo nie mogę dostać w żadnym sklepie takich szpilek do puga :/
Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Zapowiada się dłubanko

Post autor: KrakerSx »

Dobra głowica zdjętą, jutro idzie do planowania.

Ale mam pewien problem, otwór który blokuje koło na wałku rozrządu jest trochę luźny, i koło rusza sie o 1 ząb w lewo i prawo, będąc zablokowanym. Jak ustawić potem przy zakładaniu paska ??
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4910
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Zapowiada się dłubanko

Post autor: moralez »

kremowka pisze:Fajna instrukcja.

ALE !!!!!!!!!!!!

Wiem, że nie powinno się zwracać uwagi na takie rzeczy, ludziom którzy sami podejmują się tak odpowiedzialnego zadania jak wmiana paska rozrządu, ale przyjrzyjcie się paskowi na kole od wałka rozrządu na ostatnim zdjęciu (sprawdzenie napięcia) i dwa zdjęcia wstecz (zakładanie paska na pompę koło od pompy wody !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
zdjecie troche do dupy zrobione bo to sprawdzenie paska na wygiecie o 90 st powinno sie zrobic po napieciu paska bez kolka i po paru obrotach silnika
KrakerSx pisze:Dobra głowica zdjętą, jutro idzie do planowania.

Ale mam pewien problem, otwór który blokuje koło na wałku rozrządu jest trochę luźny, i koło rusza sie o 1 ząb w lewo i prawo, będąc zablokowanym. Jak ustawić potem przy zakładaniu paska ??
a grubosc trzpienia jest wlasciwa ?
Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Zapowiada się dłubanko

Post autor: KrakerSx »

Tak ładnie siedzi w otworze w głowicy, ale w otworze koła ma luz. I wtedy koło sie rusza, tak o 1 ząb mniej więcej.
ODPOWIEDZ