swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
-
- Uzalezniony
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 464582
- Lokalizacja: Piaseczno
swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
Witam, mam pytanie:
-jakich mniej więcej spodziewać się kosztów
-czy bedzie trzeba duzo przerabiać żeby włozyc silnik
- najważniejsze czy ten silnik sie zmieści.
Dzieki
-jakich mniej więcej spodziewać się kosztów
-czy bedzie trzeba duzo przerabiać żeby włozyc silnik
- najważniejsze czy ten silnik sie zmieści.
Dzieki
- Naza one
- Junior
- Posty: 116
- Rejestracja: 28 mar wt, 2006 2:58 pm
- Posiadany PUG: 205 1.6 AUTOMATIC & 1.9 MANUAL Audi A4 1.9TDI
- Numer Gadu-gadu: 12824100
- Lokalizacja: MIELEC
Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
jak 1.9 sie miesci to napewno 1.8 wejdzie!!!! a co do kosztow trudno powiedziec!!
PUG 1.6 AUTOMAT DO SPRZEDANIA NA CZESCI
PUG 1.9 MANUAL W TRAKCIE REMONTU
AUDI A4 1.9 TDI ŻONY
PUG 1.9 MANUAL W TRAKCIE REMONTU
AUDI A4 1.9 TDI ŻONY
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
Jesli masz "leżaka" na wstępie masz kuku - inne mocowanie silnika, więc musiałbyś dospawać element do którego mocujesz łapę XU
Dalej potrzebujesz pełnego osprzętu do silnika + elektronika (komp. z instalacją itd.), skrzyni BE, zapewne sanek, wahaczy, półosi, zwrotnic, co za tym idzie stare zaciski mogą nie pasować (poza tym i tak z powodu różnicy w mocy i wadze motoru praktycznie konieczne jest wzmocnienie hamulców i zawieszenia), układ chłodzenia i wydechowy może być za mało wydajny itd., itp. A po drodze i tak pewnie wyskoczy masa drobiazgów pochłaniających mnóstwo czasu i PLNów.
Innymi słowy potrzebujesz wszystkiego co pod maską i blotnikami w przedniej części auta. Jesli mocowanie silnika masz we właściwym miejscu, masz kompletny motor ze skrzynią, osprzętem i elektroniką, dokupisz kompletne zawieszenie (sanki, wahacze, McPhersony ze zwrotnicami, hamulce) najlepiej z jakiegoś GTI, względnie diesla, to walcz z tematem
Zrobić da się wszystko, kwestia czasu i pieniążków - pytanie tylko o ekonomiczny sens takiej operacji... Chyba prościej będzie kupić GTI ![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
Jak sam widzisz pytania![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Wariat 8)7](./images/smilies/icon_bonk.gif)
Dalej potrzebujesz pełnego osprzętu do silnika + elektronika (komp. z instalacją itd.), skrzyni BE, zapewne sanek, wahaczy, półosi, zwrotnic, co za tym idzie stare zaciski mogą nie pasować (poza tym i tak z powodu różnicy w mocy i wadze motoru praktycznie konieczne jest wzmocnienie hamulców i zawieszenia), układ chłodzenia i wydechowy może być za mało wydajny itd., itp. A po drodze i tak pewnie wyskoczy masa drobiazgów pochłaniających mnóstwo czasu i PLNów.
Innymi słowy potrzebujesz wszystkiego co pod maską i blotnikami w przedniej części auta. Jesli mocowanie silnika masz we właściwym miejscu, masz kompletny motor ze skrzynią, osprzętem i elektroniką, dokupisz kompletne zawieszenie (sanki, wahacze, McPhersony ze zwrotnicami, hamulce) najlepiej z jakiegoś GTI, względnie diesla, to walcz z tematem
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
Jak sam widzisz pytania
nie stawiałbym na pierwszym miejscuczy silnik się zmieści
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
-
- Uzalezniony
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 464582
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
Dzieki za odpowidz, u mnie siedzi 1.4 na monowtrysku a zastanawiam sie poniewarz mam do kupienia 306 po dacowaniu za 1000zl ale niewiem czy warto.
- krzycho-g
- Junior
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 mar śr, 2007 8:07 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Janówek, Błonie, Warszawa...
Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
warto
kupuj i przekładaj
kupuj i przekładaj
kiedyś pojade tak szybko ze się w czasie przeniosę ...![Wink ;-)](./images/smilies/wink.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/wink.gif)
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4910
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
po zmianie z 1,4 to moze i fajnie bedzie, ale z tym silnikiem 115 konnym to nawet 1,6 8v moze nawiazac walke ![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
jesli wkladac 16v to 1,9
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
jesli wkladac 16v to 1,9
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
- kubas
- Maniak
- Posty: 1183
- Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
- Posiadany PUG: rallye
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
najlepiej to wlozyc 1.6 16v z saxo vts/peugeot 106 gti ![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
A jeszcze lepiej 1.6 16V z 206 XS - dlaczego?!
Ma mniej mocy niz z VTS, a jednak waro !!
To taka ciekawostka
Pozdro!
Ma mniej mocy niz z VTS, a jednak waro !!
To taka ciekawostka
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
Pozdro!
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
Kaktus, a możesz powiedzieć coś więcej?
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
Myslalem ze ktos moze cos w tej kwestii napisze, ale widze ze nie.
TU5JP4 - ma bardzo duze zawory ssace, zdecydowanie wieksze niz silnik 1.6 z S16, i pomimo tego iz fabrycznie ma tylko 110KM mozna z niego wykrzesac zdecydowanie wiecej niz z silnika 1.6 S16.
Powierzchnia zaworow ssacych w TU5JP4 jest wieksza niz powierzchnia zaworu w silniku XU10J2CTE !!
TU5JP4 - ma bardzo duze zawory ssace, zdecydowanie wieksze niz silnik 1.6 z S16, i pomimo tego iz fabrycznie ma tylko 110KM mozna z niego wykrzesac zdecydowanie wiecej niz z silnika 1.6 S16.
Powierzchnia zaworow ssacych w TU5JP4 jest wieksza niz powierzchnia zaworu w silniku XU10J2CTE !!
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- kubas
- Maniak
- Posty: 1183
- Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
- Posiadany PUG: rallye
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
no ale troche trudniej to ogarnac w 205 chyba co ? elektorniczna przepustnica np. a w s16 mamy na linke, wiecej czujnikow, kabli itd. Mam racje ?
W serii ten 110km silnik rozni sie chyba tylko zaworami i walkami. Mozna wrzucic tutaj np walki z vts/s16 albo zrobic na odwrot myk i do silnika z s16/vts wrzucic glowice z tej 110km wersji.
W serii ten 110km silnik rozni sie chyba tylko zaworami i walkami. Mozna wrzucic tutaj np walki z vts/s16 albo zrobic na odwrot myk i do silnika z s16/vts wrzucic glowice z tej 110km wersji.
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
No tak ale po co kombinowac w przerzucaniem glowicy?!
To ze jest elektroniczna przepustnica to akurat plus!
A zaadoptowac to do 205 to nie problem...
Elektroniczna przepustnica daje nam jeszcze jeden plus, przy wlozeniu kompa SA mozna latwo zrobic maszyne startowa![Smile :-)](./images/smilies/smile1.gif)
To ze jest elektroniczna przepustnica to akurat plus!
A zaadoptowac to do 205 to nie problem...
Elektroniczna przepustnica daje nam jeszcze jeden plus, przy wlozeniu kompa SA mozna latwo zrobic maszyne startowa
![Smile :-)](./images/smilies/smile1.gif)
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- kubas
- Maniak
- Posty: 1183
- Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
- Posiadany PUG: rallye
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
Mogłbys rozwinac kwestie tej przepustnicy ?
-
- Uzalezniony
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 464582
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
No to trochę muszę odświeżyć temat,w przyszłym tygodniu jadę po tą 306 i zaczynam poważnie rozważać przeszczep silnika z niej do 205 bo 1.4 już jest trochę przymało a silnik z 306 jest w bardzo dobrej kondycji ok 3tys przed wypadkiem były wymieniany rozrząd filtry itp...
PS.wiem że można wstawić od razu MI16 lub TU 1.6 16V ale na to potrzebne są $$$a gościu 306 odda prawie za darmo bo mu tylko zagraca podwórko
tylko jak z przegubami do tej skrzyni??czy to jest taka sama jak w XU z 205??
jednak to jest 1.8 8V
PS.wiem że można wstawić od razu MI16 lub TU 1.6 16V ale na to potrzebne są $$$a gościu 306 odda prawie za darmo bo mu tylko zagraca podwórko
tylko jak z przegubami do tej skrzyni??czy to jest taka sama jak w XU z 205??
jednak to jest 1.8 8V
-
- Junior
- Posty: 473
- Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 6928887
- Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie
Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306
Zapewne chodzi o to ze za pomocą SA można sterować przepusticą nie wciskając pedału gazu. Zatem można na biegu jałowym ustwic wyższe obroty (optymalne) do staru aby silnik po puszczeniu sprzęgła nie zmarł i aby nadmiernie nie palić opon "procedurastartowa".kubas pisze:Mogłbys rozwinac kwestie tej przepustnicy ?
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)