swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
mateon
Uzalezniony
Posty: 996
Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
Posiadany PUG: 205
Numer Gadu-gadu: 464582
Lokalizacja: Piaseczno

swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

Post autor: mateon »

Witam, mam pytanie:
-jakich mniej więcej spodziewać się kosztów
-czy bedzie trzeba duzo przerabiać żeby włozyc silnik
- najważniejsze czy ten silnik sie zmieści.
Dzieki
Awatar użytkownika
Naza one
Junior
Posty: 116
Rejestracja: 28 mar wt, 2006 2:58 pm
Posiadany PUG: 205 1.6 AUTOMATIC & 1.9 MANUAL Audi A4 1.9TDI
Numer Gadu-gadu: 12824100
Lokalizacja: MIELEC

Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

Post autor: Naza one »

jak 1.9 sie miesci to napewno 1.8 wejdzie!!!! a co do kosztow trudno powiedziec!!
PUG 1.6 AUTOMAT DO SPRZEDANIA NA CZESCI
PUG 1.9 MANUAL W TRAKCIE REMONTU
AUDI A4 1.9 TDI ŻONY
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

Post autor: d_ARC »

Jesli masz "leżaka" na wstępie masz kuku - inne mocowanie silnika, więc musiałbyś dospawać element do którego mocujesz łapę XU 8)7
Dalej potrzebujesz pełnego osprzętu do silnika + elektronika (komp. z instalacją itd.), skrzyni BE, zapewne sanek, wahaczy, półosi, zwrotnic, co za tym idzie stare zaciski mogą nie pasować (poza tym i tak z powodu różnicy w mocy i wadze motoru praktycznie konieczne jest wzmocnienie hamulców i zawieszenia), układ chłodzenia i wydechowy może być za mało wydajny itd., itp. A po drodze i tak pewnie wyskoczy masa drobiazgów pochłaniających mnóstwo czasu i PLNów.

Innymi słowy potrzebujesz wszystkiego co pod maską i blotnikami w przedniej części auta. Jesli mocowanie silnika masz we właściwym miejscu, masz kompletny motor ze skrzynią, osprzętem i elektroniką, dokupisz kompletne zawieszenie (sanki, wahacze, McPhersony ze zwrotnicami, hamulce) najlepiej z jakiegoś GTI, względnie diesla, to walcz z tematem :) Zrobić da się wszystko, kwestia czasu i pieniążków - pytanie tylko o ekonomiczny sens takiej operacji... Chyba prościej będzie kupić GTI ;)

Jak sam widzisz pytania
czy silnik się zmieści
nie stawiałbym na pierwszym miejscu :mrgreen:
mateon
Uzalezniony
Posty: 996
Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
Posiadany PUG: 205
Numer Gadu-gadu: 464582
Lokalizacja: Piaseczno

Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

Post autor: mateon »

Dzieki za odpowidz, u mnie siedzi 1.4 na monowtrysku a zastanawiam sie poniewarz mam do kupienia 306 po dacowaniu za 1000zl ale niewiem czy warto.
Awatar użytkownika
krzycho-g
Junior
Posty: 206
Rejestracja: 28 mar śr, 2007 8:07 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Janówek, Błonie, Warszawa...

Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

Post autor: krzycho-g »

warto
kupuj i przekładaj
kiedyś pojade tak szybko ze się w czasie przeniosę ...;-)
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4910
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

Post autor: moralez »

po zmianie z 1,4 to moze i fajnie bedzie, ale z tym silnikiem 115 konnym to nawet 1,6 8v moze nawiazac walke 8)
jesli wkladac 16v to 1,9 :twisted: :twisted: :twisted:
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

Post autor: kubas »

najlepiej to wlozyc 1.6 16v z saxo vts/peugeot 106 gti :D
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

Post autor: Kaktus »

A jeszcze lepiej 1.6 16V z 206 XS - dlaczego?!

Ma mniej mocy niz z VTS, a jednak waro !!

To taka ciekawostka :D

Pozdro!
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

Post autor: cejot »

Kaktus, a możesz powiedzieć coś więcej?
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

Post autor: Kaktus »

Myslalem ze ktos moze cos w tej kwestii napisze, ale widze ze nie.

TU5JP4 - ma bardzo duze zawory ssace, zdecydowanie wieksze niz silnik 1.6 z S16, i pomimo tego iz fabrycznie ma tylko 110KM mozna z niego wykrzesac zdecydowanie wiecej niz z silnika 1.6 S16.

Powierzchnia zaworow ssacych w TU5JP4 jest wieksza niz powierzchnia zaworu w silniku XU10J2CTE !!
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

Post autor: kubas »

no ale troche trudniej to ogarnac w 205 chyba co ? elektorniczna przepustnica np. a w s16 mamy na linke, wiecej czujnikow, kabli itd. Mam racje ?
W serii ten 110km silnik rozni sie chyba tylko zaworami i walkami. Mozna wrzucic tutaj np walki z vts/s16 albo zrobic na odwrot myk i do silnika z s16/vts wrzucic glowice z tej 110km wersji.
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

Post autor: Kaktus »

No tak ale po co kombinowac w przerzucaniem glowicy?!

To ze jest elektroniczna przepustnica to akurat plus!

A zaadoptowac to do 205 to nie problem...

Elektroniczna przepustnica daje nam jeszcze jeden plus, przy wlozeniu kompa SA mozna latwo zrobic maszyne startowa :-)
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

Post autor: kubas »

Mogłbys rozwinac kwestie tej przepustnicy ?
mateon
Uzalezniony
Posty: 996
Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
Posiadany PUG: 205
Numer Gadu-gadu: 464582
Lokalizacja: Piaseczno

Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

Post autor: mateon »

No to trochę muszę odświeżyć temat,w przyszłym tygodniu jadę po tą 306 i zaczynam poważnie rozważać przeszczep silnika z niej do 205 bo 1.4 już jest trochę przymało a silnik z 306 jest w bardzo dobrej kondycji ok 3tys przed wypadkiem były wymieniany rozrząd filtry itp...


PS.wiem że można wstawić od razu MI16 lub TU 1.6 16V ale na to potrzebne są $$$a gościu 306 odda prawie za darmo bo mu tylko zagraca podwórko


tylko jak z przegubami do tej skrzyni??czy to jest taka sama jak w XU z 205??

jednak to jest 1.8 8V
Załączniki
Silnik.jpg
cienki
Junior
Posty: 473
Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 6928887
Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie

Re: swap z 1.4 na 1.8 16v z 306

Post autor: cienki »

kubas pisze:Mogłbys rozwinac kwestie tej przepustnicy ?
Zapewne chodzi o to ze za pomocą SA można sterować przepusticą nie wciskając pedału gazu. Zatem można na biegu jałowym ustwic wyższe obroty (optymalne) do staru aby silnik po puszczeniu sprzęgła nie zmarł i aby nadmiernie nie palić opon "procedurastartowa".
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
ODPOWIEDZ