kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
- michalz
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 05 mar sob, 2011 2:05 am
- Posiadany PUG: 205 II GR 1.1 1991r
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
hmm... pogrzebałem trochę w necie i nie znalazłem nigdzie sensownej oferty sprzedaży całej przepustnicy, używanej a sprawnej, i tak se pomyślałem że może lepiej kupić nowego TPSa i go wyregulować. Z tego co przeczytałem:
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... ps#p204994
to posiadając nowy TPS wystarczy regulacja początkowego zakresu (przy zamkniętej przepustnicy) i powinno być ok, więc nie jest to jakieś trudne... a nowa część to zawsze nowa...
Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę w kwestii regulacji.
Jak mnie utwierdzicie w przekonaniu to lecę po nowego TPSa.
Dzięki. Pozdro.
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... ps#p204994
to posiadając nowy TPS wystarczy regulacja początkowego zakresu (przy zamkniętej przepustnicy) i powinno być ok, więc nie jest to jakieś trudne... a nowa część to zawsze nowa...
Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę w kwestii regulacji.
Jak mnie utwierdzicie w przekonaniu to lecę po nowego TPSa.
Dzięki. Pozdro.
205 II GR 1.1 60KM (20A/C) 1991r TU1M monowtrysk = ogień z d**y!
- baltazar_gabka
- Junior
- Posty: 117
- Rejestracja: 04 mar czw, 2010 1:50 pm
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 4119593
- Lokalizacja: Zamość
Re: kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
Może ogłoś sie w dziale 'kupię' na pewno znajdzie sie jakaś przepustnica do 1.1
http://www.baltazar_gabka.205.pl/
- michalz
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 05 mar sob, 2011 2:05 am
- Posiadany PUG: 205 II GR 1.1 1991r
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
nie głupi pomysł... nie pomyślałem.
pozostaje pytanie czy lepszy nowy TPS i perspektywa regulacji czy używana przepustnica z TPSem niewiadomego stanu... ale bez potrzeby regulacji. Jak ktoś ma doświadczenie w tym temacie - proszę o radę, ja jestem skłonny kupić nowego TPSa.
pozostaje pytanie czy lepszy nowy TPS i perspektywa regulacji czy używana przepustnica z TPSem niewiadomego stanu... ale bez potrzeby regulacji. Jak ktoś ma doświadczenie w tym temacie - proszę o radę, ja jestem skłonny kupić nowego TPSa.
205 II GR 1.1 60KM (20A/C) 1991r TU1M monowtrysk = ogień z d**y!
-
- Junior
- Posty: 263
- Rejestracja: 21 paź ndz, 2007 9:57 pm
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
Postanowiłem tutaj napisac , a nie zakładac temat.
Od jakiegos czasu podczas jazdy zaplała mi sie i za jakis czas gasła kontrolka silnika, aż do niedzieli. Podczas jazdy samochód nagle mi zgasł, gdy chciałem odpalić nic, kręcił ale nie palił oraz nie zapalała mi sie po przekręceniu zapłonu kontrolka silnika, która zawsze mi sie zapalała przy odpalaniu i po 3 sekundach gasła. Wczoraj cos mu sie odwidziało i odpalił, wsiadłem na jazdę testową i po jakiś 15 kilometrach znów zgasł, dodam iż auto jeździ na gazie. Jaka może być przyczyna
? instalacji gazowej ? instalacji elektrycznej ? czy jakaś część mechaniczna ?,
Od jakiegos czasu podczas jazdy zaplała mi sie i za jakis czas gasła kontrolka silnika, aż do niedzieli. Podczas jazdy samochód nagle mi zgasł, gdy chciałem odpalić nic, kręcił ale nie palił oraz nie zapalała mi sie po przekręceniu zapłonu kontrolka silnika, która zawsze mi sie zapalała przy odpalaniu i po 3 sekundach gasła. Wczoraj cos mu sie odwidziało i odpalił, wsiadłem na jazdę testową i po jakiś 15 kilometrach znów zgasł, dodam iż auto jeździ na gazie. Jaka może być przyczyna
? instalacji gazowej ? instalacji elektrycznej ? czy jakaś część mechaniczna ?,
- michalz
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 05 mar sob, 2011 2:05 am
- Posiadany PUG: 205 II GR 1.1 1991r
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
pazdzioch pisze:Postanowiłem tutaj napisac , a nie zakładac temat.
Od jakiegos czasu podczas jazdy zaplała mi sie i za jakis czas gasła kontrolka silnika, aż do niedzieli. Podczas jazdy samochód nagle mi zgasł, gdy chciałem odpalić nic, kręcił ale nie palił oraz nie zapalała mi sie po przekręceniu zapłonu kontrolka silnika, która zawsze mi sie zapalała przy odpalaniu i po 3 sekundach gasła. Wczoraj cos mu sie odwidziało i odpalił, wsiadłem na jazdę testową i po jakiś 15 kilometrach znów zgasł, dodam iż auto jeździ na gazie. Jaka może być przyczyna
? instalacji gazowej ? instalacji elektrycznej ? czy jakaś część mechaniczna ?,
zacznij może od sprawdzenia błędów silnika, mnie to naprowadziło na trop
205 II GR 1.1 60KM (20A/C) 1991r TU1M monowtrysk = ogień z d**y!
- michalz
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 05 mar sob, 2011 2:05 am
- Posiadany PUG: 205 II GR 1.1 1991r
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
a swoja drogą to u mnie dziś zapaliła się kontrolka ECU i pali się ciągle podczas jazdy, co prawda objawy, które miałem przed podmianką TPSa nie wróciły ale mam od czasu do czasu szarpnięcie na wciśniętym gazie, tak jakby się na pół sekundy zadławił...
jutro sprawdzę błędy i napiszę co wyszło
No więc sprawdziłem błędy i o dziwo wymrugało identyczne jak przed przekładką...
41 - sygnał ilości obrotów dla cewki zapłonowej (podobno się nie przejmować)
33 - przepływomierz powietrza, potencjometr przepustnicy (?)
Po kasacji błędów, pozostał błąd 41.
Tak się zastanawiam bo ostatnie dwa dni jeździłem na prawie pustym baku - rezerwa się nie świeciła ale mogła żarówka klęknąć ale wskazówka momentami spadała poniżej zera - może silnik zassał jakiegoś błota z baku i dla tego się świeciło ECU... nalałem mu za 5 dyszek i zobaczę dzisiaj jak będzie.
Na tą chwilę kupuję potencjometr i będę go chciał założyć. Jak to nie pomoże (w kwestii błędów) to spróbuję jeszcze znaleźć ten przepływomierz powietrza...
Wysuńcie swoje opinie, pomysły.
Dzięki.
jutro sprawdzę błędy i napiszę co wyszło
No więc sprawdziłem błędy i o dziwo wymrugało identyczne jak przed przekładką...
41 - sygnał ilości obrotów dla cewki zapłonowej (podobno się nie przejmować)
33 - przepływomierz powietrza, potencjometr przepustnicy (?)
Po kasacji błędów, pozostał błąd 41.
Tak się zastanawiam bo ostatnie dwa dni jeździłem na prawie pustym baku - rezerwa się nie świeciła ale mogła żarówka klęknąć ale wskazówka momentami spadała poniżej zera - może silnik zassał jakiegoś błota z baku i dla tego się świeciło ECU... nalałem mu za 5 dyszek i zobaczę dzisiaj jak będzie.
Na tą chwilę kupuję potencjometr i będę go chciał założyć. Jak to nie pomoże (w kwestii błędów) to spróbuję jeszcze znaleźć ten przepływomierz powietrza...
Wysuńcie swoje opinie, pomysły.
Dzięki.
205 II GR 1.1 60KM (20A/C) 1991r TU1M monowtrysk = ogień z d**y!
-
- Junior
- Posty: 263
- Rejestracja: 21 paź ndz, 2007 9:57 pm
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
tez sprawdziłem błędy , i rowniez odczytałem bład 41, moje objawy sa takie ze gasnie pod czas jazdy i raz kreci raz nie kreci, moze ktos mial taki przypadek?
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
W silniku TU1 to raczej go nie znajdziesz..to spróbuję jeszcze znaleźć ten przepływomierz powietrza...
- michalz
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 05 mar sob, 2011 2:05 am
- Posiadany PUG: 205 II GR 1.1 1991r
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
cyborg pisze:W silniku TU1 to raczej go nie znajdziesz..to spróbuję jeszcze znaleźć ten przepływomierz powietrza...
hehe tak właśnie myślałem.
a co do TPSa to znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/potencjometr-audi-sea ... 53509.html
będzie dobry?
205 II GR 1.1 60KM (20A/C) 1991r TU1M monowtrysk = ogień z d**y!
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
Tak, będzie pasował.michalz pisze:a co do TPSa to znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/potencjometr-audi-sea ... 53509.html
będzie dobry?
- michalz
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 05 mar sob, 2011 2:05 am
- Posiadany PUG: 205 II GR 1.1 1991r
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
Dzięki za odpowiedź! Bo jak napisałem do sprzedawcy to mi odpisał dokładnie to samo co jest w opisie aukcji... a to nie do końca dawało 100% pewności.cejot pisze:Tak, będzie pasował.michalz pisze:a co do TPSa to znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/potencjometr-audi-sea ... 53509.html
będzie dobry?
Pozdrawiam!
205 II GR 1.1 60KM (20A/C) 1991r TU1M monowtrysk = ogień z d**y!
- andi_kamachi
- Junior
- Posty: 471
- Rejestracja: 28 kwie czw, 2011 1:58 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4 Roland Garros, 205 1,8DT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa (praca i mieszkanie), Trzcianka k. Wilgi (stąd pochodzę)
- Kontakt:
Re: kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
Podłączam się, ponieważ mam zbliżone objawy do powyższych. Proszę uprzejmie o pomoc. Jestem laikiem, który chce się nauczyć czytać swojego PUGa...
Czytałem parę postów na tym forum o problemach z silnikiem.. wiem, że Wy na prawdę rozwiązujecie problemy..., ale do rzeczy, do rzeczy..
Ze wstępnie przeprowadzonego badania (odczyt błędów) wynika, że mam takie usterki:
33* Przepływomierz powietrza, potencjometr przepustnicy
41 * Sygnał ilości obrotów dla cewki zapłonowej
Co mam dalej zrobić?
Czy podołam we własnym, żółtodziubskim zakresie?
Dodam, że chcę podołać... (baardzo)
Czytałem parę postów na tym forum o problemach z silnikiem.. wiem, że Wy na prawdę rozwiązujecie problemy..., ale do rzeczy, do rzeczy..
Ze wstępnie przeprowadzonego badania (odczyt błędów) wynika, że mam takie usterki:
33* Przepływomierz powietrza, potencjometr przepustnicy
41 * Sygnał ilości obrotów dla cewki zapłonowej
Co mam dalej zrobić?
Czy podołam we własnym, żółtodziubskim zakresie?
Dodam, że chcę podołać... (baardzo)
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
Błąd 33 o ile pamiętam to po naszemu TPS/czujnik położenia przepustnicy.
Tutaj masz jak go wymienić:
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... 94#p204994
Błąd 41 raz mam, raz nie mam. Na jednym kompie miałem zawsze, na drugim raz tak, raz nie. Moralez, Cejot i inni mieli zawsze, a samochód jeździł jak trzeba, więc można chyba olać ten błąd.
Tutaj masz jak go wymienić:
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... 94#p204994
Błąd 41 raz mam, raz nie mam. Na jednym kompie miałem zawsze, na drugim raz tak, raz nie. Moralez, Cejot i inni mieli zawsze, a samochód jeździł jak trzeba, więc można chyba olać ten błąd.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- michalz
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 05 mar sob, 2011 2:05 am
- Posiadany PUG: 205 II GR 1.1 1991r
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
witam. w zasadzie odpowiedź na swoje pytanie już masz w tym temacie.andi_kamachi pisze:Podłączam się, ponieważ mam zbliżone objawy do powyższych. Proszę uprzejmie o pomoc. Jestem laikiem, który chce się nauczyć czytać swojego PUGa...
Czytałem parę postów na tym forum o problemach z silnikiem.. wiem, że Wy na prawdę rozwiązujecie problemy..., ale do rzeczy, do rzeczy..
Ze wstępnie przeprowadzonego badania (odczyt błędów) wynika, że mam takie usterki:
33* Przepływomierz powietrza, potencjometr przepustnicy
41 * Sygnał ilości obrotów dla cewki zapłonowej
Co mam dalej zrobić?
Czy podołam we własnym, żółtodziubskim zakresie?
Dodam, że chcę podołać... (baardzo)
błędem 41 się nie przejmuj, zacznij od potencjometru przepustnicy (wymiana na nowy+regulacja, lub wymiana całej przepustnicy na używaną a sprawną)
Jeśli nigdy nic nie dłubałeś przy silnikach to możesz mieć z tym mały problem, choć nie jest to jakoś wybitnie skomplikowane. ja jestem jeszcze na etapie kupna potencjometru (wieczny brak kaski ) wiec wiele nie pomogę, ewentualnie jeśli masz silnik taki jak mój to pomogę ci w lokalizacji poszczególnych elementów i wytłumaczę na tyle na ile moja skromna wiedza pozwala.
205 II GR 1.1 60KM (20A/C) 1991r TU1M monowtrysk = ogień z d**y!
- andi_kamachi
- Junior
- Posty: 471
- Rejestracja: 28 kwie czw, 2011 1:58 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4 Roland Garros, 205 1,8DT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa (praca i mieszkanie), Trzcianka k. Wilgi (stąd pochodzę)
- Kontakt:
Re: kontrolka lambdy i szarpanie po odpaleniu na ciepłym
Dzięki wszystkim za dotychczasową pomoc, zwłaszcza michalz (za ostatniego PW).
Raczej zdecyduję się na zakup całej pzepustnicy (obawiam się tej całej regulacji potencjometru) .. BTW, czy 200 zł za całą przpustnicę to rozsądna cena?!
Poproszę Was o poradę w sprawie kupna... (żebym kupił dokładnie taką samą)
O co pytać sprzedającego?
Na co zwrócić uwagę?
Dla jasności wstawiam zdjęcie.. komory silnika..
Każda rada się przyda..
Raczej zdecyduję się na zakup całej pzepustnicy (obawiam się tej całej regulacji potencjometru) .. BTW, czy 200 zł za całą przpustnicę to rozsądna cena?!
Poproszę Was o poradę w sprawie kupna... (żebym kupił dokładnie taką samą)
O co pytać sprzedającego?
Na co zwrócić uwagę?
Dla jasności wstawiam zdjęcie.. komory silnika..
Każda rada się przyda..