wysokie obroty w tu1m
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 26 sty śr, 2011 1:43 am
- Posiadany PUG: color line 1.1 tu1m 1991
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: leodobra@tlen.pl
- Lokalizacja: szczecin
wysokie obroty w tu1m
witajcie.prosze o pomoc.w moim pugu 1.1 silnik tu1m od pewnego czasu sa za wysokie obroty na biegu jalowym i nie moge sobie z tym poradzic.wymienilem komplety monowtysk boscha na tak sam jak mialem, numery sie zgadzaja,ustawilem krokowca na 0.5 mm zresetowalem kompa,ponadto wymienilem na nowy czujnik temperatury silnika ten od kompa i dalej to samo. kmputer zadnych bledow nie pokazuje .co robic?gdzie szukać,poradzcie.
- dexen
- Junior
- Posty: 453
- Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
- Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
- Numer Gadu-gadu: 3222175
- Lokalizacja: Szczecin
Re: wysokie obroty w tu1m
Masz wtrysk Bosch czy Magneti Marelli?
Mój komputer (Bosch) utrzymuje wysokie obroty dopóki silnik jest zimny. Masz trzy rzeczy które reagują na temperaturę:
1) czujnik temperatury silnika (pod termostatem, niebieska 2pinowa złączka);
2) czujnik temperatury powietrza (w zespole przepustnicy, obok wtryskiwacza, ta sama 4pinowa wtyczka co wtrysk);
3) podciśnieniowy regulator temperatury powietrza. Klapka pomiędzy chwytem zimnego powietrza i ciepłego powietrza (znad kolektora wydechowego) która dobiera proporcje ciepłego i zimnego. Działa na podciśnieniu z przepustnicy, które jest regulowane przez mały zaworek termiczny w plastikowym płaskim przewodzie powietrza. Jeżeli nie masz odpowiedniej temperatury powietrza (np. brak podciśnienia lub brak rury znad kolektora wydechowego :P) to czujnik 2) będzie przekazywał niską temperaturę do komputera.
Ewentualnie może 4) padnięta lub usyfiona lub nieogrzewana lambda. Ogrzewanie sondy lambda ma własny bezpiecznik w tej małej skrzyneczce bezpiecznikowej w komorze silnika.
Mój komputer (Bosch) utrzymuje wysokie obroty dopóki silnik jest zimny. Masz trzy rzeczy które reagują na temperaturę:
1) czujnik temperatury silnika (pod termostatem, niebieska 2pinowa złączka);
2) czujnik temperatury powietrza (w zespole przepustnicy, obok wtryskiwacza, ta sama 4pinowa wtyczka co wtrysk);
3) podciśnieniowy regulator temperatury powietrza. Klapka pomiędzy chwytem zimnego powietrza i ciepłego powietrza (znad kolektora wydechowego) która dobiera proporcje ciepłego i zimnego. Działa na podciśnieniu z przepustnicy, które jest regulowane przez mały zaworek termiczny w plastikowym płaskim przewodzie powietrza. Jeżeli nie masz odpowiedniej temperatury powietrza (np. brak podciśnienia lub brak rury znad kolektora wydechowego :P) to czujnik 2) będzie przekazywał niską temperaturę do komputera.
Ewentualnie może 4) padnięta lub usyfiona lub nieogrzewana lambda. Ogrzewanie sondy lambda ma własny bezpiecznik w tej małej skrzyneczce bezpiecznikowej w komorze silnika.
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 26 sty śr, 2011 1:43 am
- Posiadany PUG: color line 1.1 tu1m 1991
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: leodobra@tlen.pl
- Lokalizacja: szczecin
Re: wysokie obroty w tu1m
witaj. dzieki za odpowiedz.no wiec tak jak pisalem mam wtrysk bosch,czujnik nowy,a co do rury powietrza to jej nie mam wogole i silnik przedtem pracowal dobrze.widze ze jestes ze szczecina o ile nie sprawilo by ci to klopotu daj prosze jakies namiary i jak bys mial troche wolnego czasu to podjechalbym do ciebie na konsultacje.
- dexen
- Junior
- Posty: 453
- Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
- Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
- Numer Gadu-gadu: 3222175
- Lokalizacja: Szczecin
Re: wysokie obroty w tu1m
spoko; zobacz PW
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^