Przewody zapłonowe

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
klekocix
Uzalezniony
Posty: 523
Rejestracja: 09 sie ndz, 2009 9:35 pm
Posiadany PUG: Junior
Lokalizacja: Warszawa

Przewody zapłonowe

Post autor: klekocix »

Mam dylemat, czy przewody zapłonowe dla 205 z gaźnikiem i z wtryskiem są takie same? I jeśli tak - to czy ważna jest pojemność silnika czy wszystkie są jednakowe?

Na allegro znalazłem informację że sprzedający oferuje przewody zapłonowe do Peugeota 205 z gaźnikiem, na innej zaś nie wyszczególniono do jakiego dokładnie silnika pasują - wnioskuję więc, że pasują do wszystkich...

P. S. jaka jest przyzwoita cena za przewody zapłonowe i czy przy ich wymianie warto też zmieniać kopułkę i palec rozdzielacza zapłonu czy nie potrzeba? Zapewne przez tyle lat użytkowania samochodu nigdy te elementy nie były wymieniane, więc przydałoby się, szczególnie, że auto ma gaz.
"Mężczyzna jest panem w swoim domu... ale garaż to jego sanktuarium" :)
Awatar użytkownika
dexen
Junior
Posty: 453
Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
Numer Gadu-gadu: 3222175
Lokalizacja: Szczecin

Re: Przewody zapłonowe

Post autor: dexen »

Nie wiem jak z gaźnikiem, ale do monowtrysku TU1M masz dwa różne zestawy przewodów:
- do Boscha jest pięć przewodów (1x z cewki do kopułki, 4x z kopułki do świec)
- do Magneti Marelli są cztery przewody (4x z cewki do świec) -- tu nie ma rozdzielacza, zapłon jest sterowany wyłącznie elektronicznie.

Dodatkowo, przewody z Magneti Marelli mają inne złączki po stronie cewki (opisywane jako M4) niż wersja z Boscha (opisywane jako SAE), więc raczej nie możesz użyć czterech z pięciu przewodów Boscha do MM.

U siebie w TU1M wymieniłem kopułkę i palec niezależnie od przewodów -- zdjąłem kopułkę, zobaczyłem, że styki są mocno upaprane i wyżłobione i zdecydowałem się wymienić. Kupisz ory zestaw za 50zł -- nie opłaca się brać zamienników, bo jest podobna cena. W zestawie masz kopułkę, palec oraz delikatny plastikowy posrebrzany dysk który chyba osłania czujnik(i?) Halla w rozdzielaczu przed interferencjami z iskier od styków kopułki.

Za swoje kable Janmor dałem 65+15zł, ory są chyba niewiele droższe, ale nie zawsze są dostępne.

Nie wiem, czemu gaz miałby bardziej zużyć kable i kopułkę... chyba, że na gazie katujesz silnik znacznie bardziej niż my na benzynie ;-)
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Re: Przewody zapłonowe

Post autor: TO-MI »

dexen pisze: Nie wiem, czemu gaz miałby bardziej zużyć kable i kopułkę... chyba, że na gazie katujesz silnik znacznie bardziej niż my na benzynie ;-)
nie tyle że LPG zużywa palec czy kopułkę ale potrzebuje silniejszej iskry do odpalenia mieszanki :)
na benie może jeszcze śmigać na tej kopułce a na gazie już nie :wink:
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
klekocix
Uzalezniony
Posty: 523
Rejestracja: 09 sie ndz, 2009 9:35 pm
Posiadany PUG: Junior
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przewody zapłonowe

Post autor: klekocix »

dexen pisze:Nie wiem jak z gaźnikiem, ale do monowtrysku TU1M masz dwa różne zestawy przewodów:
- do Boscha jest pięć przewodów (1x z cewki do kopułki, 4x z kopułki do świec)
- do Magneti Marelli są cztery przewody (4x z cewki do świec) -- tu nie ma rozdzielacza, zapłon jest sterowany wyłącznie elektronicznie.

Dodatkowo, przewody z Magneti Marelli mają inne złączki po stronie cewki (opisywane jako M4) niż wersja z Boscha (opisywane jako SAE), więc raczej nie możesz użyć czterech z pięciu przewodów Boscha do MM.

U siebie w TU1M wymieniłem kopułkę i palec niezależnie od przewodów -- zdjąłem kopułkę, zobaczyłem, że styki są mocno upaprane i wyżłobione i zdecydowałem się wymienić. Kupisz ory zestaw za 50zł -- nie opłaca się brać zamienników, bo jest podobna cena. W zestawie masz kopułkę, palec oraz delikatny plastikowy posrebrzany dysk który chyba osłania czujnik(i?) Halla w rozdzielaczu przed interferencjami z iskier od styków kopułki.

Za swoje kable Janmor dałem 65+15zł, ory są chyba niewiele droższe, ale nie zawsze są dostępne.

Nie wiem, czemu gaz miałby bardziej zużyć kable i kopułkę... chyba, że na gazie katujesz silnik znacznie bardziej niż my na benzynie ;-)

U mnie nie ma żadnej elektroniki (no, poza radiem :) ), mam gaźnikowca. Dziś oglądałem przewody zapłonowe i jest ich 5 sztuk, 4 na świece i jeden do cewki.
Kopułka aparatu zapłonowego wygląda dość dziwnie, widać, że aparat zapłonowy (część metalowa od strony silnika) jest okrągły, natomiast sama kopułka jest kwadratowa (z obłymi rantami).
"Mężczyzna jest panem w swoim domu... ale garaż to jego sanktuarium" :)
Awatar użytkownika
pawel
Maniak
Posty: 1120
Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: Włocławek

Re: Przewody zapłonowe

Post autor: pawel »

Zapłon masz elektroniczny (czujnik + moduł zapłonowy) :)
P205
Awatar użytkownika
klekocix
Uzalezniony
Posty: 523
Rejestracja: 09 sie ndz, 2009 9:35 pm
Posiadany PUG: Junior
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przewody zapłonowe

Post autor: klekocix »

pawel pisze:Zapłon masz elektroniczny (czujnik + moduł zapłonowy) :)

Dzwoniłem właśnie do InterCars'u w sprawie kabli, kopułki i palca...

Gościu na to, że ma w katalogu 4 różne kopułki (podobno różniące się producentem ale też kolorem), 4 różne typy kabli i 8 rodzajów palców i podobno wszystko to może teoretycznie pasować do mojego samochodu...

Cena za kopułkę to ok. 58zł, za palec od 30 do 100zł (a to wszystko już po zniżce), o cenę kabli już się nie pytałem.

Do tego powiedział mi, że jak chcę kupić to żebym przyniósł swoje części to coś dopasujemy, ew. żebym poszedł do salonu, podał nr. VIN i po nim podadzą mi jakie dokładnie elementy były zamontowane w moim samochodzie...
"Mężczyzna jest panem w swoim domu... ale garaż to jego sanktuarium" :)
Awatar użytkownika
dexen
Junior
Posty: 453
Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
Numer Gadu-gadu: 3222175
Lokalizacja: Szczecin

Re: Przewody zapłonowe

Post autor: dexen »

Jeżeli masz silnik TU, 1L (czyli TU9) to masz albo rozdzielacz Boscha albo Ducellier (wg. http://miamistu.co.uk/pug/GB/205N/5/59A20A.HTM )

Ducellier:
http://miamistu.co.uk/pug/GB/205N/5/59B41B.HTM

oba możliwe Bosche:
http://miamistu.co.uk/pug/GB/205N/5/59B19B.HTM
http://miamistu.co.uk/pug/GB/205N/5/59B19A.HTM

na ile widzę, jedyna wyraźna różnica jest w konstrukcji korpusu: Ducellier ma dwudzielny, Bosch ma jednoczęściowy.

Poszukaj oznaczeń (numeru części) na rozdzielaczu.

Generalnie listing części masz tu: http://miamistu.co.uk/pug/
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
ODPOWIEDZ