1.4 XS

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
swiru
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 19 cze sob, 2010 10:41 pm
Posiadany PUG: XS
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

1.4 XS

Post autor: swiru »

Witam,
Otóż posiadam pewien problem, który polega na falowaniu obrotów, moc uzyskuje dopiero powyżej 4 tys.(poniżej to ledwo jedzie i delikatnie poszarpuje) i spalanie... to już tragedia, wyszło mi 9 litrów na 30 km. Ktoś może mi poradzić od czego zacząć? Proszę od poradę gdyż teraz zostaje bez samochodu bo jednak mało opłacalne jest lać w niego na okrągło nie robiąc w sumie dużych tras.
mateon
Uzalezniony
Posty: 996
Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
Posiadany PUG: 205
Numer Gadu-gadu: 464582
Lokalizacja: Piaseczno

Re: 1.4 XS

Post autor: mateon »

Miałem podobny problem z Indianą,winny okazał się czujnik TPS.
Zacznij od sprawdzenia błędów.
Awatar użytkownika
swiru
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 19 cze sob, 2010 10:41 pm
Posiadany PUG: XS
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

Re: 1.4 XS

Post autor: swiru »

A czy mógłbyś mi powiedzieć jak go sprawdzić, bo przeglądałem inne tematy i mam mały problem bo może nie te czytałem albo nie zrozumiałem jak.
I błędy też jak sprawdzić (czy chodzi o zmostkowanie kostki pod maską? czy inny sposób jest?)
I jeszcze jedno pytanko mogło tak się stać nagle po trasie np?
Awatar użytkownika
scaliburgreg
Junior
Posty: 319
Rejestracja: 11 gru ndz, 2011 4:04 pm
Posiadany PUG: 205 XS TU3S 88'
Numer Gadu-gadu: 5932746
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Re: 1.4 XS

Post autor: scaliburgreg »

Sprawdzenie błędów - przekręcasz kluczyk na pozycję II i potem tak, żeby wszystkie kontrolki zgasły, ale żeby nie odpalić silnika i trzymasz 3 sekundy. Zacznie mrugać kontrolka Check Engine. Najpierw kod 12. Znowu przekręcasz kluczyk nie do końca, puszczasz i mrugają błędy.

A po info jak zająć się TPSem zapraszam tutaj: http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=26&t=25891
Obrazek
Awatar użytkownika
swiru
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 19 cze sob, 2010 10:41 pm
Posiadany PUG: XS
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

Re: 1.4 XS

Post autor: swiru »

Bardzo dziękuje, w niedziele biorę się za to. a jeszcze pytanko na zaś czy jakby okazało się że to czujnik to czy mogę założyć od silniczka 1,0?
Awatar użytkownika
scaliburgreg
Junior
Posty: 319
Rejestracja: 11 gru ndz, 2011 4:04 pm
Posiadany PUG: 205 XS TU3S 88'
Numer Gadu-gadu: 5932746
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Re: 1.4 XS

Post autor: scaliburgreg »

Jeśli ścieżki nie są poprzerywane to nie trzeba wymieniać. Wystarczy przeczyścić i dobrze wyregulować.

a gdyby wymiana była konieczna to potrzeba czegoś takiego:
http://allegro.pl/potencjometr-przepust ... 86097.html
Obrazek
Awatar użytkownika
swiru
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 19 cze sob, 2010 10:41 pm
Posiadany PUG: XS
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

Re: 1.4 XS

Post autor: swiru »

Odczytałem kody błędów i wyszło coś takiego
13 Czujnik temperatury powietrza zasysanego
33 Przepływomierz powietrza, potencjometr przepustnicy
41 Sygnał ilości obrotów dla cewki zapłonowej
31 Wlot powietrza do układu ssącego
53 Napięcie akumulatora, sprawdzić obwód prądu ładowania

a co do czujnika przepustnicy, styki wyglądają na dobre i przeczyściłem ale nic się nie zmieniło.
Awatar użytkownika
swiru
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 19 cze sob, 2010 10:41 pm
Posiadany PUG: XS
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

Re: 1.4 XS

Post autor: swiru »

Pomoże ktoś co mam teraz zrobić?
Awatar użytkownika
swiru
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 19 cze sob, 2010 10:41 pm
Posiadany PUG: XS
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

Re: 1.4 XS

Post autor: swiru »

I jeszcze zauważyłem że jak zapłon jest wyłączony to wskazówka od temp jest lekko podniesiona.
http://images40.fotosik.pl/1925/ee9f71f5e4f06bdc.jpg
czy to jest normalne?
Awatar użytkownika
MichalOsw90
Junior
Posty: 129
Rejestracja: 25 mar ndz, 2012 12:22 am
Posiadany PUG: 205 1,6 Automat
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Re: 1.4 XS

Post autor: MichalOsw90 »

Mam to samo tyle ze u mnie jest na 80 :P mnie to nie przeszkadza osobiscie
Obrazek
Awatar użytkownika
swiru
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 19 cze sob, 2010 10:41 pm
Posiadany PUG: XS
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

Re: 1.4 XS

Post autor: swiru »

Ok, to teraz kto mi powie gdzie jest Czujnik temperatury powietrza zasysanego i jak go sprawdze, i co zrobić z tymi błędami

41 Sygnał ilości obrotów dla cewki zapłonowej
31 Wlot powietrza do układu ssącego
Awatar użytkownika
Artur309GTI
Nowicjusz
Posty: 67
Rejestracja: 14 wrz pt, 2012 10:43 pm
Posiadany PUG: 309 GTI
Numer Gadu-gadu: 5021106
Lokalizacja: Jelenia Góra / Zielona Góra

Re: 1.4 XS

Post autor: Artur309GTI »

Czujnik temperatury powietrza znajduje się w przepustnicy. 4 pinowa kostka jest razem z wtryskiwaczem.
Awatar użytkownika
swiru
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 19 cze sob, 2010 10:41 pm
Posiadany PUG: XS
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

Re: 1.4 XS

Post autor: swiru »

dziękuje Wszystkim za pomoc. Problemy prawie naprawione, sprawdziłem i ustawiłem TPSa, sprawdziłem i psiknąłem wszystkie styki i kostki, a teraz jest tak, że czasem nie ma żadnych błędów a czasem pokazuje się 53 i 31 i gdzie szukać przyczyny?
Awatar użytkownika
swiru
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 19 cze sob, 2010 10:41 pm
Posiadany PUG: XS
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

Re: 1.4 XS

Post autor: swiru »

a spalanie dalej jest duuuze
Awatar użytkownika
swiru
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 19 cze sob, 2010 10:41 pm
Posiadany PUG: XS
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

Re: 1.4 XS

Post autor: swiru »

nikt nie potrafi mi pomóc :?:
ODPOWIEDZ