Witam,
mój 205 cabriolet ma dość rzadki w 205 silnik TU3MC, czyli z wtryskiem Bosch Mono-motronic MA3.0. Wtrysk ten ma m.in. czujnik prędkości. Niestety w moim jak się okazało jakiś dowcipny człowiek czujnik zdemontował i dla niepoznaki obciął kable (!!!)
Po wyjęciu plastików dolotu udało mi się znaleźć 3 obcięte przewody w peszlu leżącym pod akumulatorem.
Bardzo będę wdzięczny temu, który zerknie u siebie i napisze mi który kolor kabla do którego styku w złączu powinien iść...
..
Podłączenie czujnika prędkości TU3MC
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Podłączenie czujnika prędkości TU3MC
Ostatnio zmieniony 20 cze czw, 2013 12:11 pm przez MichalKowalski, łącznie zmieniany 1 raz.
- zmac
- Uzalezniony
- Posty: 529
- Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
- Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin
Re: Podłączenie czujnika prędkości TU3MC
Mam taką wtyczke z tymi kolorami, ale od xantii, tak to wygląda u mnie.
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Podłączenie czujnika prędkości TU3MC
Dzięki.
Ciekawe, to jest czujnik Halla i dlatego są trzy przewody. Podobno daje 8 impulsów na obrót, gdyby ktoś chciał ten sygnał wykorzystywać do jakichś innych zabawek.
Udało mi się podłączyć, komp przestał wywalać błąd. Na razie różnicy w jeździe nie zauważyłem. Do końca też nie wiem jak wpływają informacje z tego czujnika na sterowanie silnikiem - jedni piszą że to tylko sprawa unikania gaśnięcia przy dojeżdżaniu do świateł i mniejszego zużycia paliwa na jałowym, inni że znacznie więcej. Niestety nie znalazłem nigdzie jakieś porządnej dokumentacji do MA3.0, większość w sieci jest do starszych wersji Mono-Motronica.
Ciekawe, to jest czujnik Halla i dlatego są trzy przewody. Podobno daje 8 impulsów na obrót, gdyby ktoś chciał ten sygnał wykorzystywać do jakichś innych zabawek.
Udało mi się podłączyć, komp przestał wywalać błąd. Na razie różnicy w jeździe nie zauważyłem. Do końca też nie wiem jak wpływają informacje z tego czujnika na sterowanie silnikiem - jedni piszą że to tylko sprawa unikania gaśnięcia przy dojeżdżaniu do świateł i mniejszego zużycia paliwa na jałowym, inni że znacznie więcej. Niestety nie znalazłem nigdzie jakieś porządnej dokumentacji do MA3.0, większość w sieci jest do starszych wersji Mono-Motronica.