1.4 TU3M szarpie podczas jazdy

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
gnaciu

1.4 TU3M szarpie podczas jazdy

Post autor: gnaciu »

Witam,

jestem nowy na forum i nie mam jeszcze możliwości przeszukiwania tematów. Od 2 tygodni posiadam XSa, wcześniej był Junior 1.0. Auto przez ostatnie 11 lat przejechało 30 tys km.
Problem u mnie jest taki, że podczas dodawania gazu (tylko podczas jazdy) auto na chwile traci moc i szarpie. Jeśli jedzie się ze stałą prędkością problemu nie ma. Po wymianie świec z NGK na PSA z opornikiem praca silnika uległą poprawie. Zapala dobrze na zimnym i ciepłym. Jednak nadal po dodaniu gazu podczas jazdy auto ma moment zastanowienia - może juz nie szarpie tak bardzo ale tak jakby sie sekunde zastanawiał co ma zrobić. Przejrzałem forum, ale w wiekszosci przypadków problem był również z obrotami na biegu jałowym. U mnie wszystko chodzi idealnie. Problem jest jedynie podczas jazdy i po mocniejszym dodaniu gazu. Ale jak już załapie pierwszą czkawkę to potem juz idzie jak przecinak.
PS. Po wymianie świec od czasu do czasu zaświeca się i gaśnie "check" silnika. Ponoć 205 nie zapamiętuje błędów i trzeba podłączyć kompa kiedy check jest na desce?
Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: 1.4 TU3M szarpie podczas jazdy

Post autor: mlody333 »

Prawdopodobnie wtryskiwacz daje za dużo paliwa. Silnik zalewa. Przyczyn może być dużo. Np zużyty wtryskiwacz, czujnik temperatury powietrza, TPS. Błąd wywala bo chwilowo masz zły skład spalin. Kiedyś podobny efekt uzyskałem, kiedy szukając mocy w 1.4, włożyłem wydajniejszy wtryskiwacz od passata. W moim. 1.1 pomogła zamiana całego wtrysku. Po prostu trafiłem lepsze niż miałem.
gnaciu

Re: 1.4 TU3M szarpie podczas jazdy

Post autor: gnaciu »

Dzięki za podpowiedzi. Z TPS myślę że wszystko ok. Silnik na biegu jałowym pracuje raczej równo i trzyma obroty i ciepły i zimny. Na postoju silnik chodzi ładnie, idealnie reaguje na dodanie gazu, nic sie nie dzieje. Czy to możliwe, że problem występuje tylko podczas jazdy? Objawy mogą faktycznie wskazywać na zalewanie. Ale w niedziele nim jezdziłem i check ani razu sie nie zaświecił, mimo że momentami wysoko go kręciłem.
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: 1.4 TU3M szarpie podczas jazdy

Post autor: DJPreZes »

Objawy identyczne jak u mnie TPS miał dość.
Co do błędów - spokojnie odczytasz. Albo podłączając kabel do zielonego gniazdka obok prawego kielicha i odpowiednio przykładając go do masy odczytywać błędy na desce (kontrolka silnika odpowiednio będzie mrugać) lub wersja łatwiejsza - kręcić kluczykiem "prawie do odpalenia" i cofając - wtedy kontrolka również będzie błyskać.
Przy okazji - przywitaj się w odpowiednim temacie proszę :)
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
gnaciu

Re: 1.4 TU3M szarpie podczas jazdy

Post autor: gnaciu »

Wielkie dzięki za podpowiedź. Zastanawiam się, czy robić diagnostykę, czy od razu wsadzić nowego TPSa. Krokowego wolałbym nie ruszać, bo silnik na jałowym pracuje bardzo ładnie i wolałbym tam nic nie namieszać. Problem zaczyna się w trakcie jazdy.
gnaciu

Re: 1.4 TU3M szarpie podczas jazdy

Post autor: gnaciu »

Czołem. Zostawiłem w spokoju krokowca i tpsa. Za namową jednego z klubowiczów wymieniłem kopułkę i palec. Efekt - jak ręką odjął. Auto przestało szarpać i rewelacyjnie się zbiera. Jeśli ktoś ma podobne objawy proponuję zacząć sprawdzanie właśnie od tego + świece, żeby nie pachać się w niepotrzene koszta.
ODPOWIEDZ