co mam zrobic??(bieze olej)

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
OZzi
Junior
Posty: 444
Rejestracja: 23 lip sob, 2005 9:56 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Post autor: OZzi »

sprawdze...ale moj stary w Tipo ma tak samo ze przy Cieplym silniku :> mu dymi :P przy takiej pogodzie :P
GREEN p0wEr !!
http://www.ozzi.205.pl
Obrazek
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

0,5 l na 1000km to stanowczo za duzo, jedyna rada możesz spróbowac zmienić uszczelniacze bez wyciągania głowicy (w niektórych silnikach tak się da) i może to pomoże ale proponowałbym zmienić na dobry olej mineralny o podwyzszonych parametrach np. 20W-50, 20W-60, a najlepiej coś z 15W z przodu ale minimum 15W-50 (tylko nie syntetyk i półsyntetyk) są trudno dostępne ale zuzycie może spaść do ok 0,5l na 2000 - 3000km.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

w tu to raczej ciezka sprawa poniewaz klawiatura jest na jednych srubach z glowica 8)

co do ilosci spalanego oleju mialem podobnie w sumie mocno nie kopcil (dopiero jak sie porzadnie wcisnelo gaz) ale lecialo troche spod pokrywy zaworow i uszczelnienia aparatu zaplonowego
pawel120602
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 09 mar czw, 2006 2:41 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: pabianice

Post autor: pawel120602 »

OZzi napisał" Moj tez bierze troche oleju....gdzies na 1000km musze dolac 0,5L czy to cos zlego ??"
hmm jak by moj łykał 0,5L na 1000 kilosów to bym był bardzo szczesliwy mi bierze 1L na 1,5 miesiaca!!(a w mjesiacu robie jakies 300 do 350) ja wlewam 20W40 !! PO TYM WSZYZTKIM CO PRZECZYTAŁEM TO CHYBA ZREZYGNUJE Z NAPRAWY I KUPIE JAKIS NOWY SILNICZEK!! sam juz niewjem!!
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

ile ?? :shock: :shock: :shock: 8)7 8)7

kup nowy

chyba za toba jest chmura niebieskiego dymu...
pawel120602
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 09 mar czw, 2006 2:41 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: pabianice

Post autor: pawel120602 »

hiih!!no jest ""troszke""niebiesko ale dopiero jak sie rozgrzeje a na wolnych obrotach spaliny sa normalne!!<ale moje autko tez jest niebieskie wjec chmura pasuje do niego :lol: :lol: :lol: :D [zarcik]>
Awatar użytkownika
OZzi
Junior
Posty: 444
Rejestracja: 23 lip sob, 2005 9:56 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Post autor: OZzi »

moralez pisze:w tu to raczej ciezka sprawa poniewaz klawiatura jest na jednych srubach z glowica 8)

co do ilosci spalanego oleju mialem podobnie w sumie mocno nie kopcil (dopiero jak sie porzadnie wcisnelo gaz) ale lecialo troche spod pokrywy zaworow i uszczelnienia aparatu zaplonowego
i co bylo nie tak ??
GREEN p0wEr !!
http://www.ozzi.205.pl
Obrazek
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

zapieczony pierscien
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

A ja mam tak. Odkąd kupiłem w czerwcu 2005 puga gti dolałem moze 0.6 l oleju ale niewiem ile kilosow zrobilem pewnie ze 3000. tylko sprawa wyglada tak ze leci mi troche olej gdzies kolo aparatu zapłonowego :( co wymienic??
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

uszczelke pod aparatem/uszczelke pokrywy
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

Banita pisze:zapieczony pierscien
wtedy chyba jeszcze nie byly one zapieczone, ale ich kres byl blisko z racji przebiegu 230 tys 8)
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

ta tajemnice silnik wezmie do grobu :mrgreen:
pawel120602
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 09 mar czw, 2006 2:41 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: pabianice

Post autor: pawel120602 »

Banita pisze:ile ?? :shock: :shock: :shock: 8)7 8)7

kup nowy

chyba za toba jest chmura niebieskiego dymu...



co myslicie o tych silniczkach :?: :?: :lol:
http://www.allegro.pl/item91669398_peug ... trysk.html

i

http://www.allegro.pl/item90380912_peug ... ys_km.html
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

ten za 120 zl wart uwagi :mrgreen:
lepiej poszukaj 1,4 silnik prawie ten sam i jesli masz wtrysk boscha( a jeszcze lepiej jak gaznik) to nie bedzie zadnych problemow z zalozeniem go
a no i przedewszystkim 15 koni wiecej a spalanie minimalnie wieksze 8)
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

dlatego napisałem żebyście zastososowali oleje o wyższej klasie gestości w wyższych teperaturach :!: :!: :!: 20W 40 jest gęsty rano przy rozruchu (tzn. przy niskich temperaturach, co jest złe zimą) a 40 powoduje, że jest tak samo żadki jak sie nagrzeje jak 15w40. Jak zastosujecie 20W60 to olej ten bedzie gęściejszy niż 15W40 zarówno rano przy odpaleniu jak i później po rozgrzaniu. W przypadku jeżeli zuzycie oleju wynika z naturalnego zużycia silnika powinna taka zmiana pomóc, jeżeli wynika z pekniętego lub zapieczonego pierścienia to wątpię by cokolwiek mogło pomóc. Ponadto oleje Lotos i Orlen nie należą do wiarygodnych, spaliłem kiedyś jeden z nich w silniku :P
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
ODPOWIEDZ