problem z 1.4

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
pipin85
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 22 paź pn, 2007 11:05 am
Posiadany PUG: 205 1.8d 205 1.4b
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pipin1

Re: problem z 1.4

Post autor: pipin85 »

A wiec z tego co tam jest napisane wychodzi ze dobrze byloby zacząc od tego zaworka dopiero potem martwic się przepustnicą.Dobra a jesli to nie ten zaworek to co trzeba zrobic?wymienic cała przepustnice czy jak???
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: problem z 1.4

Post autor: moralez »

cejot pisze:no to u mnie jest chyba troszkę co innego, zresztą nie wiem, ale komputer teraz nie pokazuje błędów, a obroty cały czas są nierówne
troszke inaczej nie przeszkadza w tym zeby podobne problemy poruszczac w jednym temacie 8)
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: problem z 1.4

Post autor: cejot »

moralez pisze:
cejot pisze:no to u mnie jest chyba troszkę co innego, zresztą nie wiem, ale komputer teraz nie pokazuje błędów, a obroty cały czas są nierówne
troszke inaczej nie przeszkadza w tym zeby podobne problemy poruszczac w jednym temacie 8)
a czy ja założyłem nowy temat? 8)7

zauważyłem, że chyba nie ma u mnie jednej rurki od podciśnienia... jutro postaram się zrobić zdjęcia o co mi chodzi, może to ma wpływ na nierówną pracę?
od razu ubiegnę odpowiedź "użyj opcji szukaj" - już szukałem, ale odpowiedzi czy odpowiedniego zdjęcia pokazującego dobrze połączenia rurek nie znalazłem :)
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: problem z 1.4

Post autor: cejot »

To ja może napiszę na czym polega problem u mnie.
Tydzień temu odebrałem samochód z warsztatu. Oto co miałem w nim robione:
-uszczelkę pod głowicą
-uszczelniacze zaworowe
-rozrząd
-filtr powietrza
-wymiana oleju
-filtru oleju
-wymiana płynu chłodniczego
-wymiana termostatu
-wymiana różnych czujników
-wymiana świec

Po wyjściu z warsztatu auto na wolnych obrotach przygasa, czasami w ogóle gaśnie. Nie można utrzymać obrotów w jednej pozycji. Sprawdzałem komputer - jak już wcześniej pisałem czasami pokazuje błędy czasami nie.
Myślałem, że może jakieś podciśnienie jest źle podłączone, ale dzisiaj sprawdzałem i wydaje mi się, że jest ok (wspierałem się Haynesem). Od zaworka idzie podciśnienie do tego "grzybka" przy aparacie zapłonowym. A te nad filtrem powietrza są podłączone jak na zdjęciu tutaj: http://img111.imageshack.us/my.php?imag ... k143fw.jpg

Rozmawiałem z mechanikiem, który mi to wszystko robił i powiedział, że to że tak dziwnie chodzi i czasem przygasa może być spowodowane nie ustawieniem zaworów (co robi się podobno dopiero jak się trochę pojeździ).

Czekam na jakieś pomysły, rady i wskazówki. :)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
MATUSIK-Z
Nowicjusz
Posty: 71
Rejestracja: 27 cze śr, 2007 8:35 pm
Posiadany PUG: Color Line
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Modrzyca, wieś pod Zieloną Górą

Re: problem z 1.4

Post autor: MATUSIK-Z »

cejot
W samochodziku mojej żony były podobne objawy.
Jeden z elektroników samochodowych poradził mi aby wyjąć przewód podciśnieniowy z tego grzybka -UFO- przy aparacie zapłonowym i go zatkac, poneważ bardzo często UFO lubi wysiąść. Zrobiłem tak i silniczek chodzi w miarę równo i nie gaśnie na światłach. Czasem zapala się tylko kontrolka wtrysku, żółta, ale to jest efekt złego spalania na zimnym silniku i daje znać o sobie sonda Lambda.
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: problem z 1.4

Post autor: cejot »

Odłączenie ufo nic nie zmieniło... ale ufo chyba działa ok. :roll:
Mam tylko wrażenie, że czasami coś hałasuje nad filtrem paliwa. Co to może być?
pipin85
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 22 paź pn, 2007 11:05 am
Posiadany PUG: 205 1.8d 205 1.4b
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pipin1

Re: problem z 1.4

Post autor: pipin85 »

Panowie panowie za ile moge kupic potencjometr przepustnicy do 1.4b?w wiekszosci sklepów w których sie pytałem to nie maja czegos takiego a w jednym znalazłem ale chyba nie od boscha tylko jakis inny. Podobno mozna dostac tylko orginał???Czy to prawda???
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: problem z 1.4

Post autor: moralez »

tak tylko oryginal i o konkretnym numerze na nowy sie nie napalaj bo bys musial samochod sprzedac zeby to kupic, raczej szukaj na szrocie moze bedziesz mial szczesci 8)
Awatar użytkownika
Remiq
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 05 lis pn, 2007 7:12 pm
Posiadany PUG: 309 GR
Numer Gadu-gadu: 5302245
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Re: problem z 1.4

Post autor: Remiq »

Jeśli to potencjometr przepustnicy, a objawy na to wskazują to nie fajnie. Trzeba cały korpus z wtryskiem zmienić. Nowy jest bardzo drogi. Używany można gdzieś znaleść na szrocie tylko czy dobry. Trzeba by go miernikiem sprawdzić. Od VW też pasują. Ja na takim jeżdze.
Peugeot 309 GR 1.4i
pipin85
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 22 paź pn, 2007 11:05 am
Posiadany PUG: 205 1.8d 205 1.4b
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pipin1

Re: problem z 1.4

Post autor: pipin85 »

tego sie własnie obawiałem ze trzeba orginał i ze to beda konkretne pieniądze a akurat tego w dzisiejszych czasach nie jest za wiele. Na szczescie mam znajomego co zajmuje sie sprzedarza czesci do renówek a z tego co mi wiadomo to silniki reno 1.8b na jednopunkcie maja chyba tak samą przepustnice i jak dobrze pujdzie to moze cos załatwie.
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: problem z 1.4

Post autor: cejot »

a ja mam prośbę, bo jakoś nie mogę znaleźć...
czy ktoś mógłby napisać gdzie szukać schematów jak mają być podłączone przewody od podciśnienia idące do servo od hamulców? i gdzie szukać podciśnienia od szyberdachu?
fotkami też nie pogardzę... :)
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
pipin85
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 22 paź pn, 2007 11:05 am
Posiadany PUG: 205 1.8d 205 1.4b
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pipin1

Re: problem z 1.4

Post autor: pipin85 »

Panowie znalazłem sklep w łodzi który specjalizuje sie w samochodzikach francuskiego pochodzenia i mój staruszek tam zadzwonił w sprawie tego nieszczesnego potencjometru i powiedzieli ze bez problemu tylko trzeba podac nr tego potencjometru ewentualnie nr nadwozia lub silnika. koszt od 200 do 300zł. Po 20 listopada staruszek jedzie do łodzi i ma tam wstąpic wiec po 20 napisze dokładniejsze namiary na ten sklep dla zainteresowanych.Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: problem z 1.4

Post autor: moralez »

cejot pisze:a ja mam prośbę, bo jakoś nie mogę znaleźć...
czy ktoś mógłby napisać gdzie szukać schematów jak mają być podłączone przewody od podciśnienia idące do servo od hamulców? i gdzie szukać podciśnienia od szyberdachu?
fotkami też nie pogardzę... :)
serwo ma byc podlaczone do krocca ktory znajduje sie na gorze kanalu 4 cylindra kolektora ssacego, a podcisnienie od szyberdachu powinino byc polaczone z tym przewodem(kolektor-serwo) tuz przed serwem za pomoca trojnika
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: problem z 1.4

Post autor: cejot »

niestety nie mogę na razie skoczyć do auta, ale z tego co pamiętam to przy serwie jest trójnik i wchodzi do niego ten przewód co mówiłeś... nie ma tam za to przewodu od szyberdachu. Pytanie więc gdzie powinien być drugi koniec przewodu od szyberdachu?
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: problem z 1.4

Post autor: moralez »

no skoro jest trojnik to do trojnika, jesli masz jeden koniec trojnika wolny to przy okazji silnik ssie lewe powietrze 8)
ODPOWIEDZ