problem z 1.4
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 22 paź pn, 2007 11:05 am
- Posiadany PUG: 205 1.8d 205 1.4b
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pipin1
Re: problem z 1.4
A wiec z tego co tam jest napisane wychodzi ze dobrze byloby zacząc od tego zaworka dopiero potem martwic się przepustnicą.Dobra a jesli to nie ten zaworek to co trzeba zrobic?wymienic cała przepustnice czy jak???
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: problem z 1.4
troszke inaczej nie przeszkadza w tym zeby podobne problemy poruszczac w jednym temaciecejot pisze:no to u mnie jest chyba troszkę co innego, zresztą nie wiem, ale komputer teraz nie pokazuje błędów, a obroty cały czas są nierówne

- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: problem z 1.4
a czy ja założyłem nowy temat?moralez pisze:troszke inaczej nie przeszkadza w tym zeby podobne problemy poruszczac w jednym temaciecejot pisze:no to u mnie jest chyba troszkę co innego, zresztą nie wiem, ale komputer teraz nie pokazuje błędów, a obroty cały czas są nierówne

zauważyłem, że chyba nie ma u mnie jednej rurki od podciśnienia... jutro postaram się zrobić zdjęcia o co mi chodzi, może to ma wpływ na nierówną pracę?
od razu ubiegnę odpowiedź "użyj opcji szukaj" - już szukałem, ale odpowiedzi czy odpowiedniego zdjęcia pokazującego dobrze połączenia rurek nie znalazłem

- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: problem z 1.4
To ja może napiszę na czym polega problem u mnie.
Tydzień temu odebrałem samochód z warsztatu. Oto co miałem w nim robione:
-uszczelkę pod głowicą
-uszczelniacze zaworowe
-rozrząd
-filtr powietrza
-wymiana oleju
-filtru oleju
-wymiana płynu chłodniczego
-wymiana termostatu
-wymiana różnych czujników
-wymiana świec
Po wyjściu z warsztatu auto na wolnych obrotach przygasa, czasami w ogóle gaśnie. Nie można utrzymać obrotów w jednej pozycji. Sprawdzałem komputer - jak już wcześniej pisałem czasami pokazuje błędy czasami nie.
Myślałem, że może jakieś podciśnienie jest źle podłączone, ale dzisiaj sprawdzałem i wydaje mi się, że jest ok (wspierałem się Haynesem). Od zaworka idzie podciśnienie do tego "grzybka" przy aparacie zapłonowym. A te nad filtrem powietrza są podłączone jak na zdjęciu tutaj: http://img111.imageshack.us/my.php?imag ... k143fw.jpg
Rozmawiałem z mechanikiem, który mi to wszystko robił i powiedział, że to że tak dziwnie chodzi i czasem przygasa może być spowodowane nie ustawieniem zaworów (co robi się podobno dopiero jak się trochę pojeździ).
Czekam na jakieś pomysły, rady i wskazówki.
Pozdrawiam
Tydzień temu odebrałem samochód z warsztatu. Oto co miałem w nim robione:
-uszczelkę pod głowicą
-uszczelniacze zaworowe
-rozrząd
-filtr powietrza
-wymiana oleju
-filtru oleju
-wymiana płynu chłodniczego
-wymiana termostatu
-wymiana różnych czujników
-wymiana świec
Po wyjściu z warsztatu auto na wolnych obrotach przygasa, czasami w ogóle gaśnie. Nie można utrzymać obrotów w jednej pozycji. Sprawdzałem komputer - jak już wcześniej pisałem czasami pokazuje błędy czasami nie.
Myślałem, że może jakieś podciśnienie jest źle podłączone, ale dzisiaj sprawdzałem i wydaje mi się, że jest ok (wspierałem się Haynesem). Od zaworka idzie podciśnienie do tego "grzybka" przy aparacie zapłonowym. A te nad filtrem powietrza są podłączone jak na zdjęciu tutaj: http://img111.imageshack.us/my.php?imag ... k143fw.jpg
Rozmawiałem z mechanikiem, który mi to wszystko robił i powiedział, że to że tak dziwnie chodzi i czasem przygasa może być spowodowane nie ustawieniem zaworów (co robi się podobno dopiero jak się trochę pojeździ).
Czekam na jakieś pomysły, rady i wskazówki.

Pozdrawiam
- MATUSIK-Z
- Nowicjusz
- Posty: 71
- Rejestracja: 27 cze śr, 2007 8:35 pm
- Posiadany PUG: Color Line
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Modrzyca, wieś pod Zieloną Górą
Re: problem z 1.4
cejot
W samochodziku mojej żony były podobne objawy.
Jeden z elektroników samochodowych poradził mi aby wyjąć przewód podciśnieniowy z tego grzybka -UFO- przy aparacie zapłonowym i go zatkac, poneważ bardzo często UFO lubi wysiąść. Zrobiłem tak i silniczek chodzi w miarę równo i nie gaśnie na światłach. Czasem zapala się tylko kontrolka wtrysku, żółta, ale to jest efekt złego spalania na zimnym silniku i daje znać o sobie sonda Lambda.
W samochodziku mojej żony były podobne objawy.
Jeden z elektroników samochodowych poradził mi aby wyjąć przewód podciśnieniowy z tego grzybka -UFO- przy aparacie zapłonowym i go zatkac, poneważ bardzo często UFO lubi wysiąść. Zrobiłem tak i silniczek chodzi w miarę równo i nie gaśnie na światłach. Czasem zapala się tylko kontrolka wtrysku, żółta, ale to jest efekt złego spalania na zimnym silniku i daje znać o sobie sonda Lambda.
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: problem z 1.4
Odłączenie ufo nic nie zmieniło... ale ufo chyba działa ok.
Mam tylko wrażenie, że czasami coś hałasuje nad filtrem paliwa. Co to może być?

Mam tylko wrażenie, że czasami coś hałasuje nad filtrem paliwa. Co to może być?
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 22 paź pn, 2007 11:05 am
- Posiadany PUG: 205 1.8d 205 1.4b
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pipin1
Re: problem z 1.4
Panowie panowie za ile moge kupic potencjometr przepustnicy do 1.4b?w wiekszosci sklepów w których sie pytałem to nie maja czegos takiego a w jednym znalazłem ale chyba nie od boscha tylko jakis inny. Podobno mozna dostac tylko orginał???Czy to prawda???
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: problem z 1.4
tak tylko oryginal i o konkretnym numerze na nowy sie nie napalaj bo bys musial samochod sprzedac zeby to kupic, raczej szukaj na szrocie moze bedziesz mial szczesci 

- Remiq
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 lis pn, 2007 7:12 pm
- Posiadany PUG: 309 GR
- Numer Gadu-gadu: 5302245
- Lokalizacja: Inowrocław
- Kontakt:
Re: problem z 1.4
Jeśli to potencjometr przepustnicy, a objawy na to wskazują to nie fajnie. Trzeba cały korpus z wtryskiem zmienić. Nowy jest bardzo drogi. Używany można gdzieś znaleść na szrocie tylko czy dobry. Trzeba by go miernikiem sprawdzić. Od VW też pasują. Ja na takim jeżdze.
Peugeot 309 GR 1.4i
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 22 paź pn, 2007 11:05 am
- Posiadany PUG: 205 1.8d 205 1.4b
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pipin1
Re: problem z 1.4
tego sie własnie obawiałem ze trzeba orginał i ze to beda konkretne pieniądze a akurat tego w dzisiejszych czasach nie jest za wiele. Na szczescie mam znajomego co zajmuje sie sprzedarza czesci do renówek a z tego co mi wiadomo to silniki reno 1.8b na jednopunkcie maja chyba tak samą przepustnice i jak dobrze pujdzie to moze cos załatwie.
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: problem z 1.4
a ja mam prośbę, bo jakoś nie mogę znaleźć...
czy ktoś mógłby napisać gdzie szukać schematów jak mają być podłączone przewody od podciśnienia idące do servo od hamulców? i gdzie szukać podciśnienia od szyberdachu?
fotkami też nie pogardzę...
czy ktoś mógłby napisać gdzie szukać schematów jak mają być podłączone przewody od podciśnienia idące do servo od hamulców? i gdzie szukać podciśnienia od szyberdachu?
fotkami też nie pogardzę...

-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 22 paź pn, 2007 11:05 am
- Posiadany PUG: 205 1.8d 205 1.4b
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pipin1
Re: problem z 1.4
Panowie znalazłem sklep w łodzi który specjalizuje sie w samochodzikach francuskiego pochodzenia i mój staruszek tam zadzwonił w sprawie tego nieszczesnego potencjometru i powiedzieli ze bez problemu tylko trzeba podac nr tego potencjometru ewentualnie nr nadwozia lub silnika. koszt od 200 do 300zł. Po 20 listopada staruszek jedzie do łodzi i ma tam wstąpic wiec po 20 napisze dokładniejsze namiary na ten sklep dla zainteresowanych.Pozdrawiam.
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: problem z 1.4
serwo ma byc podlaczone do krocca ktory znajduje sie na gorze kanalu 4 cylindra kolektora ssacego, a podcisnienie od szyberdachu powinino byc polaczone z tym przewodem(kolektor-serwo) tuz przed serwem za pomoca trojnikacejot pisze:a ja mam prośbę, bo jakoś nie mogę znaleźć...
czy ktoś mógłby napisać gdzie szukać schematów jak mają być podłączone przewody od podciśnienia idące do servo od hamulców? i gdzie szukać podciśnienia od szyberdachu?
fotkami też nie pogardzę...
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: problem z 1.4
niestety nie mogę na razie skoczyć do auta, ale z tego co pamiętam to przy serwie jest trójnik i wchodzi do niego ten przewód co mówiłeś... nie ma tam za to przewodu od szyberdachu. Pytanie więc gdzie powinien być drugi koniec przewodu od szyberdachu?
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: problem z 1.4
no skoro jest trojnik to do trojnika, jesli masz jeden koniec trojnika wolny to przy okazji silnik ssie lewe powietrze 
