Paliwo w oleju--Pomocy
- adik1
- Junior
- Posty: 194
- Rejestracja: 01 wrz czw, 2005 10:54 pm
- Posiadany PUG: Był 205 XS
- Numer Gadu-gadu: 11559478
- Lokalizacja: Tychy
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
Jak mi się uda to jutro sprawdze kompresje. (Dzisiaj poszły amorki i sprzęgło)
Po zapaleniu silnika na zimno ma nierówne obroty, a jak wypiołem czujnik temperatury obroty się ustabilizowały i jakby równiej zaczął chodzić. Czy może to być to. ja już niemam pomysłów.
Po zapaleniu silnika na zimno ma nierówne obroty, a jak wypiołem czujnik temperatury obroty się ustabilizowały i jakby równiej zaczął chodzić. Czy może to być to. ja już niemam pomysłów.
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
W etzoldzie masz napsiane jak sprawdzic czujnik, ja tez niedawno na forum podawalem wartosci -czek it.
- adik1
- Junior
- Posty: 194
- Rejestracja: 01 wrz czw, 2005 10:54 pm
- Posiadany PUG: Był 205 XS
- Numer Gadu-gadu: 11559478
- Lokalizacja: Tychy
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
do tej książki potrzebne jest jakieś hasło, a ja niewiem jakie
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
Jeśli silnik ma równe ciśnienie na wszystkich garach to będzie chodził nawet jeśli będzie to 9 i wcale nie musi brać oleju. jeśli ma rozbieżności ciśnienia większe niż 1 to może zacząć szarpać i przerywać.Banita pisze:Mozesz mi wyjasnic w jaki sposob mija sie to z prawda? Rozszerzyles, to co napisalem, ale tego nie podwazyles.
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
Mi sie wydaje, ze mylisz zuzycie silnika z jego uszkodzeniem. Poza tym kompresja i zuzycie oleju to 2 rozne sprawy, bo od kompresji i od zgarniania oleju sa rozne pierscienie i nie zawsze jest tak, ze zuzywaja sie rownomiernie.
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4911
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
moze silnik oleju to duzo nie bierze, ale znacznie go zanieczyszcza przedmuchami i potrzeba wtedy czestszych zmian.MBR pisze:Jeśli silnik ma równe ciśnienie na wszystkich garach to będzie chodził nawet jeśli będzie to 9 i wcale nie musi brać oleju. jeśli ma rozbieżności ciśnienia większe niż 1 to może zacząć szarpać i przerywać.Banita pisze:Mozesz mi wyjasnic w jaki sposob mija sie to z prawda? Rozszerzyles, to co napisalem, ale tego nie podwazyles.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 06 lut pt, 2009 8:17 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 1,1 KAT
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
Witam
Mam podobny problem co autor tematu
Chodzi mniej wiecej o to ze mam wiecej oleju tak o 2 razy wiecej niz max na bagnecie
Silnik sie grzeje znaczy nie pokazuje sie ikonka od przegrzania tylko ze plyn sie gotuje lub ze go nie ma (swiatelko w prawym dolnym rogu pod wskaznikiem paliwa)
Faktycznie bylo malo bo minimum dolalem do polowy ale dalej swieci po 5 min jazdy
Jedyna rada wlaczyc nawiew wtedy jest cieplutko w samochodzie jak nigdy
No ale chodzi mi o to jaka to moze byc przyczyna ze oleju jest wiecej (ma objawy wody jest lekka piana na korku) mysle nad uszczelka pod glowicy
Lub gorsza wersja taka jak mial autor Pierscienie Poniewaz czuje paliwo po odkreceniu korka wlewu.
Przed wczoraj tez zauwazylem bylo -19 rano jak go odpalilem chodzil na 2 gary co mu sie nigdy nie zdarzylo a mam go od 2009r i w wiekszych mrozach odpalal na dotyk
Termostat jutro sprawdze bo napewno zepsul sie lub zaciol
Prosze o pomoc szkoda mi go
Silnik to TU monowtrysk 1.1 rocznik 92
A na nowy silnik mnie nie stac Na remont moze bym mial bo kuzynka mam mechanika
Czekam na opinie i spostrzezenia
Dzieki za pomoc bo duzo mi pomogliscie
Mam podobny problem co autor tematu
Chodzi mniej wiecej o to ze mam wiecej oleju tak o 2 razy wiecej niz max na bagnecie
Silnik sie grzeje znaczy nie pokazuje sie ikonka od przegrzania tylko ze plyn sie gotuje lub ze go nie ma (swiatelko w prawym dolnym rogu pod wskaznikiem paliwa)
Faktycznie bylo malo bo minimum dolalem do polowy ale dalej swieci po 5 min jazdy
Jedyna rada wlaczyc nawiew wtedy jest cieplutko w samochodzie jak nigdy
No ale chodzi mi o to jaka to moze byc przyczyna ze oleju jest wiecej (ma objawy wody jest lekka piana na korku) mysle nad uszczelka pod glowicy
Lub gorsza wersja taka jak mial autor Pierscienie Poniewaz czuje paliwo po odkreceniu korka wlewu.
Przed wczoraj tez zauwazylem bylo -19 rano jak go odpalilem chodzil na 2 gary co mu sie nigdy nie zdarzylo a mam go od 2009r i w wiekszych mrozach odpalal na dotyk
Termostat jutro sprawdze bo napewno zepsul sie lub zaciol
Prosze o pomoc szkoda mi go
Silnik to TU monowtrysk 1.1 rocznik 92
A na nowy silnik mnie nie stac Na remont moze bym mial bo kuzynka mam mechanika
Czekam na opinie i spostrzezenia
Dzieki za pomoc bo duzo mi pomogliscie
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
Troche chaotycznie napisales post, nie bardzo wiadomo o co chodzi, ale zapytam-czy stan oleju zwiekszyl sie gwaltownie? Czy nie ma on koloru kawy z mlekiem? Co z tym plynem? w koncu jest stan czy nie? Po dolaniu odpowietrzyles uklad i uzupelniles do odpowiedniego poziomu? Czy w spalinach nie masz duzych ilosci pary? Duzo wskazuje na uszczelke pod glowica, masz LPG w samochodzie?
P.S. remont silnika kosztuje duuuuzo wiecej niz sprawna uzywka.. I mam na mysli wylacznie ceny czesci, bo robocizna to maly pikus wiec przemysl to jeszcze raz..
P.S. remont silnika kosztuje duuuuzo wiecej niz sprawna uzywka.. I mam na mysli wylacznie ceny czesci, bo robocizna to maly pikus wiec przemysl to jeszcze raz..
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 06 lut pt, 2009 8:17 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 1,1 KAT
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
sorrki ale za bardzo sie nie znam
Silnik bez LPG
Plyn dolalem bez odpowietrzania uzupelnilem brak zeby bylo pomiedzy max a min
Co do poziomu oleju to nie wiem czy gwaltownie bo rzadko sprawdzam silniczek nigdy nie bral oleju nawet grama dzis sprawdzilem po tym jak mi para spod maski poszla i jak mi ta kontrolka sie zapalila (nie wiem od czego dokladnie czy od plynu hamulcowego czy chlodniczego teraz mam watpliwosci)
Co do pary w spalinach jak to zobaczyc??
Jesli to sie objawa tym ze cieknie z rury wydechowej to nigdy tak nie mialem
sprawdzajac bagnet stwierdzilem ze jest czarny i rzadki w dotyku
Tez kuzyn poradzil zebym powachal wlew oleju czy czuc benzyne i bylo czuc
A nie wiem czy to istotne przy okreceniu korka od plynu chlodniczego na wylaczonym silniku w chlodnicy zabulgotalo
Zadawaj pytania tak mi łatwiej będzie
Kolor oleju na bagnecie czarny a po odkręceniu korka wlewu jest taka kawa z mlekiem i na korku taka pianka jest w tym samym kolorze
PS. czy moge go zostawic na mrozie?? jesli mam wode to zeby mi cos nie walnelo zeby nie bylo wiekszych szkod ?
Jak go zabezpieczyc nie majac garazu?
Silnik bez LPG
Plyn dolalem bez odpowietrzania uzupelnilem brak zeby bylo pomiedzy max a min
Co do poziomu oleju to nie wiem czy gwaltownie bo rzadko sprawdzam silniczek nigdy nie bral oleju nawet grama dzis sprawdzilem po tym jak mi para spod maski poszla i jak mi ta kontrolka sie zapalila (nie wiem od czego dokladnie czy od plynu hamulcowego czy chlodniczego teraz mam watpliwosci)
Co do pary w spalinach jak to zobaczyc??
Jesli to sie objawa tym ze cieknie z rury wydechowej to nigdy tak nie mialem
sprawdzajac bagnet stwierdzilem ze jest czarny i rzadki w dotyku
Tez kuzyn poradzil zebym powachal wlew oleju czy czuc benzyne i bylo czuc
A nie wiem czy to istotne przy okreceniu korka od plynu chlodniczego na wylaczonym silniku w chlodnicy zabulgotalo
Zadawaj pytania tak mi łatwiej będzie
Kolor oleju na bagnecie czarny a po odkręceniu korka wlewu jest taka kawa z mlekiem i na korku taka pianka jest w tym samym kolorze
PS. czy moge go zostawic na mrozie?? jesli mam wode to zeby mi cos nie walnelo zeby nie bylo wiekszych szkod ?
Jak go zabezpieczyc nie majac garazu?
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
No sory ale jak ty w takie mrozy masz wode w ukladzie to bardzo prawdopodobne ze pekl ci blok albo glowica..
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 06 lut pt, 2009 8:17 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 1,1 KAT
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
Wlalem plyn chlodniczy do - 20 *C
Nie wode
Nie wode
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
Wczesniej mowiles o wodzie wiec sam juz nie wiem.. Co do reszty- jak uzywasz auta? jesli robisz tylko krotkie trasy to moze byc ewidentnie niedogrzany (co sugeruje "maslo" na korku oleju) i moze to byc powodem benzyny w oleju (zimny silnik pracuje na bardzo bogatej mieszance, nie cala benzyna sie spala a jej czesc sie skrapla na zimnych sciankach komory spalania i przedostaje sie poprzez pierscienie do oleju). Ja bym proponowal wymienic olej z filtrem, odpowietrzyc i uzupelnic uklad chlodzenia i pojezdzic jakis czas, kontrolujac poziomy plynow. Jak bedzie ok to jezdzic, a jak nie to pisac co zaobserwowales i pomyslimy
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 06 lut pt, 2009 8:17 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 1,1 KAT
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
Oki dzieki czyli z uszczelka pod glowica nic nie robic
No faktycznie robie male trasy od 3 do 6 km dziennie w jedna strone mam 3 km nieraz do sklepu Na trasie tylko raz jechalem
Co do wody chodzilo mi o plyn chlodniczy popularnie mowiac woda
Tak mi wszyscy powiedzieli jak tlumaczylem ze mam pianke na korku i zwiekszony stan oleju Nie znam sie napisalem jak slyszalem
Wody nie mam wszstko zalane plynem chlodniczym
Oki wymienie olej w niedalekiej przyszlosci filter i dam znac ale tez mnie martwi ze sie grzeje
Kontrolka sie zapala po 5 minutach jazdy
w ciagu tych 3 km zapalala mi sie 4 razy musialem sie zatrzymywac jak sie zatrzymalem na wlaczonym silniku kontrolka gasla
Powiedz od czego ta kontrolka Pod wskaznikiem paliwa taka jakby przykrywka z para
Czy to nie znaczy ze plyn sie gotuje
A jesli nie mam plynu w oleju bo kolor jest czarny
To znaczy ze mam paliwo w oleju i dlatego stan jest duzo wiekszy
No faktycznie robie male trasy od 3 do 6 km dziennie w jedna strone mam 3 km nieraz do sklepu Na trasie tylko raz jechalem
Co do wody chodzilo mi o plyn chlodniczy popularnie mowiac woda
Tak mi wszyscy powiedzieli jak tlumaczylem ze mam pianke na korku i zwiekszony stan oleju Nie znam sie napisalem jak slyszalem
Wody nie mam wszstko zalane plynem chlodniczym
Oki wymienie olej w niedalekiej przyszlosci filter i dam znac ale tez mnie martwi ze sie grzeje
Kontrolka sie zapala po 5 minutach jazdy
w ciagu tych 3 km zapalala mi sie 4 razy musialem sie zatrzymywac jak sie zatrzymalem na wlaczonym silniku kontrolka gasla
Powiedz od czego ta kontrolka Pod wskaznikiem paliwa taka jakby przykrywka z para
Czy to nie znaczy ze plyn sie gotuje
A jesli nie mam plynu w oleju bo kolor jest czarny
To znaczy ze mam paliwo w oleju i dlatego stan jest duzo wiekszy
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
Opisy kontrolek masz na stronie oraz w Etzoldzie-od przeczytania "biblii" powinienes zaczac.. Jakie masz zegary, XS-owskie? Prawdopodobnie chodzi ci o kontrolke poziomu plynu, dlatego napisalem zebys odpowietrzyl uklad i uzupelnil plyn, i dopiero jezdzil dalej. Uszczelki w zasadzie jeszcze nie mozna wykluczyc jesli nie zrobiles porzadku z plynem. Jednak jesli jestes pewien ze masz odpowietrzony uklad chlodzenia, i prawidlowy poziom plynu, to jednak moze byc wydmuchana uszczelka.
Zrob porzadek z plynem i sprawdzaj co bedzie dalej
Zrob porzadek z plynem i sprawdzaj co bedzie dalej