Pytanie związane z modułem zapłonowym

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
morpheusss
Junior
Posty: 370
Rejestracja: 25 wrz pt, 2009 2:37 pm
Posiadany PUG: 205 XS '89 TU3M - wrak & 205 XL TU3M & 205 Look TU3M
Numer Gadu-gadu: 2292990
Lokalizacja: Mikołów

Re: Pytanie związane z modułem zapłonowym

Post autor: morpheusss »

Wrrrróćć... przyznaję się do błędu, z rozpędu pomyślałem o całym aparacie zapłonowym a nie o samym module.
Kupuj od TU1 (jeśli szukasz samego modułu a nie aparatu), jeśli naprawdę nie możesz znaleźć to montuj z TU3, będzie działać ale tak jak ludzie pisali - nie będzie to optymalne. Jak już Cię przypili to możesz się odezwać, mam aparat cały z TU1 ale wolałbym sobie go zostawić (nasze pugi nie należą do bezawaryjnych :P )
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Pytanie związane z modułem zapłonowym

Post autor: cyborg »

Moralez-zle myslales, UFO czyli podcisnieniowy przyspieszacz zaplonu przyspiesza zaplon tylko w pewnych okreslonych warunkach, na pewno podczas zamkniecia przepustnicy, czyli glownie na obrotach biegu jalowego oraz podczas hamowania silnikiem, jest on sterowany elektrozaworem ktory z kolei jest otwierany za pomoca sterownika (zwanego szumnie komputerem lub ECU). Podczas zwiekszania obrotow to modul zaplonowy "przyspiesza" zaplon, nie jestem pewien na 100% jak w 205 ale wiekszosc starych modulow analogowych ma przypisane takie 2 stany, (czasami 3). Jedna wartosc przyspieszenia zaplonu dla obrotow od 0 do np 3000 (zupelnie przykladowo), a druga wartosc przyspieszenia po przekroczeniu tych progowych obrotow. Przyspieszacz podcisnieniowy jest takim dodatkowym przyspieszaczem wlasnie glownie dla wolnych obrotow, a nie dla calego zakresu obrotow
Pluto, jak chcesz zblizyc sie do warunkow optymalnych (bo w tak starym aucie i tak ich nie osiagniesz-nie ublizajac nikomu) to powinienes zamontowac modul od TU1.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Pytanie związane z modułem zapłonowym

Post autor: moralez »

W takim razie za co odpowiada regulator odśrodkowy w aparacie zaplonowym, jesli nie za przyspieszanie zaplonu?
http://www.auto-swiat.pl/1-aparat-zaplonowy-0 pisze:Potem jego funkcję przejęła ciągle jeszcze aktualna odmiana zapłonu elektronicznego. Kiedy ma iskrzyć, decyduje czujnik Halla. Wokół sensora obraca się koło przesłonowe - za każdym razem, gdy mija go okienko koła, czujnik melduje o tym fakcie sterownikowi, co z kolei wywołuje impuls zapłonowy. Logiczne, że koło przesłonowe ma tyle samo okienek, ile silnik cylindrów. Pojawia się tu jednak pewna trudność: moment przeskoczenia iskry między elektrodami świecy zapłonowej nie jest zawsze taki sam, musi się różnić w zależności od ustawienia przepustnicy i prędkości obrotowej silnika. Spowodowane jest to faktem, że mieszanka na spalenie się po zapłonie potrzebuje około 0,002 s, więc przy maksymalnych obrotach silnika zapłon musi nastąpić wcześniej niż przy obrotach biegu jałowego. Właśnie dlatego w "piwnicy" aparatu zapłonowego znajdziemy regulator odśrodkowy. Umieszczono w nim dwie przeciwwagi, które w miarę wzrostu prędkości obrotowej wychylają się coraz bardziej na zewnątrz aparatu, pokonując opór trzymających je sprężyn. Im bardziej się wychylą, tym bardziej przestawiają górny koniec osi rozdzielacza w kierunku obracania się. Dzięki temu okienka w kole przesłonowym otwierają się przed czujnikiem Halla wcześniej, a co za tym idzie, wcześniej wywoływany jest impuls zapłonowy.
Chcialbym zebys powiedzial mi po co modul jeszcze zmienia zaplon? Najlepiej jakis link na poparcie tego.
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Pytanie związane z modułem zapłonowym

Post autor: cyborg »

Tak na szybko:
http://warsztaty.samochodowka.internetd ... aw/dis.htm
Przyspieszacz odsrodkowy (o ile wystepuje w aparacie zaplonowym) wspolpracuje z pozostalymi dwoma przyspieszaczami (tym podcisnieniowym oraz analogowym w module)
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Pytanie związane z modułem zapłonowym

Post autor: moralez »

Tym akurat to mnie nie przekonujesz bo:
po 1) Modul DIS jak mowi rozwiniecie skrotu Distributorless Ignition System sluzy do systemow zaplonowych bez rozdzielacza.
po 2) Modul w 205 ktore maja rozdzielacz zaplonu, nie maja polaczenia z czujnikiem obrotow walu korbowego co jest wymagane przy Module DIS 8)

Polecam lekture calosci zagadnienia 8)
http://warsztaty.samochodowka.internetd ... b_rozd.htm
http://warsztaty.samochodowka.internetd ... zdziel.htm

W 205 z jetronikiem i motronikiem modul ma proste zadanie cytuje z 2 linku: "komutacji prądu uzwojenia pierwotnego cewki"
Awatar użytkownika
Pluto
Maniak
Posty: 1615
Rejestracja: 17 cze śr, 2009 10:33 pm
Posiadany PUG: Audi A4 Quattro Avant
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: Pytanie związane z modułem zapłonowym

Post autor: Pluto »

Zakupiłem taki moduł:
20101229120.jpg
20101229119.jpg
Będzie pasował? Pytam bo na zdjęciu od zmac'a jest jeszcze jedna śróbka
Obrazek
Opel Vectra 1.6 75KM '91 -> Peugeot 205 Look 1.1 60KM '91 Obrazek -> Peugeot 106 Hasseröder 1.4 75KM '98 Obrazek @ Peugeot 106 Hasseröder 1.6 105KM '98 Obrazek
Awatar użytkownika
zmac
Uzalezniony
Posty: 529
Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin

Re: Pytanie związane z modułem zapłonowym

Post autor: zmac »

Bedzie pasował, dobra rada posmaruj miejsce styku modułu z aparatem pastą termoprzewodzącą.
Awatar użytkownika
Pluto
Maniak
Posty: 1615
Rejestracja: 17 cze śr, 2009 10:33 pm
Posiadany PUG: Audi A4 Quattro Avant
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: Pytanie związane z modułem zapłonowym

Post autor: Pluto »

Ok dzięki za rade :)
Opel Vectra 1.6 75KM '91 -> Peugeot 205 Look 1.1 60KM '91 Obrazek -> Peugeot 106 Hasseröder 1.4 75KM '98 Obrazek @ Peugeot 106 Hasseröder 1.6 105KM '98 Obrazek
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Pytanie związane z modułem zapłonowym

Post autor: cyborg »

Dawno nie zagladalem. Moralez, wracajac do dyskusji: faktycznie, przyznaje ci racje, z tego co poczytalem w innych zrodlach w module w naszych Pugach (na wtrysku Mono-Jetronic) nie ma dodatkowego przyspieszenia zaplonu (jest w ukladach wtryskowych Mono-Motronic). Ja sugerowalem sie modulami elektronicznymi ze starszych motocykli, gdzie w wiekszosci z nich wlasnie jest elektroniczny przyspieszacz (bardzo z reszta prosty). Zastanawia mnie tylko to po co modul z 1,1 i 1,4 ma nadrukowany inny numer czesci, ale to pewnie pozostanie zagadka.
ODPOWIEDZ