Mam luzem kółko i mogę zważyć
To, że jest lekkie w zasadzie tłumaczy problemy z wolnymi obrotami w tych silnikach
Garros poniżej 1500ob nie chce równo pracować
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Mam dosłownie za ścianą pokoju sklep z wagą, więc będzie dokładne ważenie. Tylko cholera ciągle o tym zapominam, a bywam w garażu magazynku kilka razy dziennie
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Prawie rok minął i nie zważyłem Może w przyszłym tygodniu ogarnę
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
w leżaku zamach jest cięższy, dochodzą jeszcze wagi kół zębatych przekładni pośredniej, ale i tak silnik jest raczej z tych lubiących się wkręcać
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Ostatnio kilka razy prowadziłem auto nowsze niż mój z wtryskiem i mam już zboczenie, bo przy każdym dodaniu gazu wyczuwałem ten ułamek sekundy opóźnienia w reakcji na gaz, jaki u mnie na gaźniku nie występuje. Po przesiadce do swojego potworka gęba od razu się cieszyła z każdego muśnięcia gazu i tej natychmiastowej reakcji Dodając do tego lekkie koło zamachowe sytuacja u mnie wygląda tak, że jadąc normalnie po mieście i powoli zmieniając biegi każdy kolejny wchodzi mi z obrotów jałowych. Te pół sekundy zanim wrzucę bieg silnik już schodzi do 1 tyś obrotów. I to jest wytłumaczeniem, że jak daję komuś innemu prowadzić ten wóz, przy ruszaniu silnik gaśnie lub ruszamy z 3 tysięcy
no to jak rzeczywiście silnik spada do takich niskich obrotów to ma to negatywny wpływ na dynamikę, biegi powinny ci zapewniać poruszanie się w zakresie moment obr -> moc
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
2mouse pisze:Podkręci moc na górze o wartość poniżej błędu statystycznego i zabierze moment na dole, możliwe, że całkiem zauważalnie. Jako jeden z wielu elementów przeróbki może mieć sens, o ile zrobi to razem do kupy ktoś ogarnięty, z kim przedyskutujesz dokładnie charakterystykę odcinków, które jeździsz. Samo w sobie nie zrobi ci nic istotnego. A i jeszcze zapomnij o wyrównaniu jałowych obrotów...
Sorry ale nie mogłem się powstrzymać od skomentowania takich farmazonów!
Lżejsze koło zamachowe w żaden sposób nie wpłynie na krzywą mocy/momentu. Jest to jeden z najprostszych sposobów poprawy osiągów swojego samochodu. Zastosowanie takiego koła można w bardzo prosty sposób porównać do odchudzenia samego samochodu. Jeżeli jedziesz pod górkę z tak samo wciśniętym pedałem gazu nie będzie żadnej różnicy a jeżeli po chwili zaczniesz przyspieszać to zrobisz to szybciej z lekkim kołem. Z takim kołem silnik będzie szybciej wchodził i schodził z obrotów.
Negatywne skutki to mniej kulturalna praca na biegu jałowym (wszystko zależy o ile % odchudzimy koło w stosunku do serii).
Tu sie zgadzam w 100% ze Stefem.
Czytałem gdzieś, że zejście 1kg z masy wirującej, daje taki efekt jak odelżenie samochodu o chyba 50kg, czy cos w ten deseń. Czytałem wypowiedź takiego typka, który ściągnął 10kg z mas wirujacych, to juz był problem z plynna zmiana biegów itd. Ale ogólnie wydaje mi sie, ze warto sie pobawić
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Manwe pisze:no to jak rzeczywiście silnik spada do takich niskich obrotów to ma to negatywny wpływ na dynamikę, biegi powinny ci zapewniać poruszanie się w zakresie moment obr -> moc
Chodziło mi o fakt - jak szybko ten silnik potrafi podnosić i tracić obroty Dzieje się tak jak opisałem gdy jadę jak emeryt, ale rzecz jasna nie mam problemów z szybką zmianą biegów.
A co do zakresu: moment obr > moc - musiałbym jeździć od 4 tyś. do 6400 obrotów