Strona 3 z 3

Re: no i zdechł silnik

: 10 sty ndz, 2010 4:36 pm
autor: RaveMan
hmmm cóż to faktycznie może być rozrusznik ale powiedzcie jak go sprawdzić, no i co najważniejsze jak go wymienić? bo dostęp do niego jest tragiczny

znalazłem taki na allegro: http://allegro.pl/item853257648_rozrusz ... rtner.html
podejdzie? silnik TU3M monowtrysk, 1,4 cewka elektroniczna

Re: no i zdechł silnik

: 10 sty ndz, 2010 4:42 pm
autor: moralez
wrzuc 1 i przy kreceniu puszczaj sprzeglo jesli samochod zacznie ruszac to wiesz ze rozrusznik jest ok. Jakby co to mam taki sam rozrusznik do sprzedania za 30 ;)

Re: no i zdechł silnik

: 10 sty ndz, 2010 4:45 pm
autor: RaveMan
no kurde rusza i co teraz czy to może być wina tych kabli co reperowałem? dodam że iskra jest
zastanawia mnie tylko ten odgłos silnika, taki jakiś nie normalny

Re: no i zdechł silnik

: 10 sty ndz, 2010 4:49 pm
autor: moralez
a iskra jest na wszystkich 4 swiecach?
Zdejmij puszke od filtra powietrza, popros kogos zeby pokrecil silnikiem, a ty zobacz jak paliwo leci.
najlepiej nagraj filmik z tymi odglosami :D

Re: no i zdechł silnik

: 10 sty ndz, 2010 4:52 pm
autor: RaveMan
no chyba tak bo przejechalem jakieś 100km zanim padł no iskra jest na wszystkich 4 świecach a raczej w kablach bo próbowałem ze starą świecą 8)7 ale w bloku są zupełnie nowe świece więc raczej są sprawne

sprawa się bardzo skomplikowała ponieważ: piski o których pisałem w innym wątku powodowała rolka napinająca pasek rozrządu, łożysko w niej się skończyło i pasek się po niej ślizgał. Wykruszyło się parę ząbków i zawory szlag trafił nawet są ślady na tłokach. Już zamówiłem inną głowicę tej co mam remontować nie będę, zbyt wysokie koszty, czekam jeszcze za uszczelką i można składać. Przy okazji przestroga: nie lekceważcie dziwnych odgłosów spod maski bo efekty tych odgłosów mogą drogo kosztować. Pzdr

Re: no i zdechł silnik

: 18 sty pn, 2010 11:45 pm
autor: maciooo
koledzy koledzy!
Dziwnym trafem awaria podobna i u mnie.
Miałem taką sytuację, że jak auto pogoniłem na trasie i gdzieś się zatrzymałem to potem odpalić nie chciał. A ostatnio przy -5 (dodam że przy -15 palil od szlaga) w ogóle nie odpalil. krecil krecil i nic. na pych odpalił jak tylko koła złapały opór. podobnie było po trasie. nie muszę dodawać że auto nie hula w chwili obecnej. prawdopodobnie obie sprawy nie mają związku ale kto wie. zakładam że za stan rzeczy może być odpowiedzialny zapłon/cewka. jak to sprawdzić? jeśli cewka nie żyje to nie powinno byc iskry na świecy??
będę bardzo wdzięczny za każdą informację.

Re: no i zdechł silnik

: 19 sty wt, 2010 8:09 am
autor: chaos
jak coś mam 2 silniki 1.4 + 1 silnik 1.1

więc jak patrzebujecie silnik np bez osprzętu, sprawny 100% ( można przyjechać do mnie i jeszcze pojeździć bo 1.4 w aucie jest ) to piszcie PM

Re: no i zdechł silnik

: 19 sty wt, 2010 12:07 pm
autor: RaveMan
panowie jeszcze pytanie do fachowców, co prawda jeszcze nie wiem w jakim stanie są te w głowicy którą kupiłem, ale gdyby były do wymiany to powiedzcie mi jakie uszczelniacze zaworowe kupić? jakiś numer części? średnice?
Silnik mam tu3m na monowtrysku boscha 75KM, tylko jak patrze na intercarsie to dla tej mocy są 2 pojemności co prawda różnice są minimalnie ale może to mieć jakieś znaczenie, jeden jest 1360 a drugi 1361 mam nadzieję, że jednak znaczenia mieć nie będzie, dzięki z góry za pomoc

Re: no i zdechł silnik

: 19 sty wt, 2010 4:52 pm
autor: mateon
chaos pisze:jak coś mam 2 silniki 1.4 + 1 silnik 1.1

więc jak patrzebujecie silnik np bez osprzętu, sprawny 100% ( można przyjechać do mnie i jeszcze pojeździć bo 1.4 w aucie jest ) to piszcie PM

A skrzynia jakaś by się znalazła po taniości??

Re: no i zdechł silnik

: 19 sty wt, 2010 8:22 pm
autor: moralez
RaveMan pisze:panowie jeszcze pytanie do fachowców, co prawda jeszcze nie wiem w jakim stanie są te w głowicy którą kupiłem, ale gdyby były do wymiany to powiedzcie mi jakie uszczelniacze zaworowe kupić? jakiś numer części? średnice?
Silnik mam tu3m na monowtrysku boscha 75KM, tylko jak patrze na intercarsie to dla tej mocy są 2 pojemności co prawda różnice są minimalnie ale może to mieć jakieś znaczenie, jeden jest 1360 a drugi 1361 mam nadzieję, że jednak znaczenia mieć nie będzie, dzięki z góry za pomoc
na 99 % bedzie to samo, ale zawsze mozesz sobie porownac czy numery czesci dla tych 2 pojemnosci sa takie same.

Re: no i zdechł silnik

: 19 sty wt, 2010 8:29 pm
autor: RaveMan
no chodzi o to ze w tym 1360 nie ma wogole takich elementow w spisie, dla 1361 sa, jest kilka rodzajów ale nie wiem które to maja być

Re: no i zdechł silnik

: 26 sty wt, 2010 12:16 pm
autor: RaveMan
dobra silnik złożony, auto działa nie do końca tak jakbym chciał ale wiem w czym problem więc przy odrobinie czasu i chęci sobie wszystko ogarnę, ale chcę się podzielić ciekawym spostrzeżeniem, mianowicie, kupiłem na allegro głowicę do silnika Tu3 (1,4) myślałem, że one wszystkie są identyczne w budowie a tu zonk, kumpel już wszystko ładnie wyczyścił przygotował do montażu patrzy a tu przy dolocie, w okolicy świec 4 otwory mające ujścia przy zaworach. Ogólnie dziwna sprawa bo mnie się zawsze wydawało, że silniki Tu3 były na monowtrysku, a jak żeśmy wydedukowali to te otwory to tylko na wtryskiwacze mogły być, chyba że jest coś o czym nie wiem 8)7

Re: no i zdechł silnik

: 26 sty wt, 2010 3:55 pm
autor: pszemeq
Chyba Dervo ma w swoim Look'u wielopunkt o ile sie nie myle z 106 xsi poprawcie mnie jeśli źle gadam.

Re: no i zdechł silnik

: 27 sty śr, 2010 8:36 am
autor: chaos
chcesz głowice od jednopunkta ?? pisz PW