Co się dzieje z tym silnikiem?
- andi_kamachi
- Junior
- Posty: 471
- Rejestracja: 28 kwie czw, 2011 1:58 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4 Roland Garros, 205 1,8DT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa (praca i mieszkanie), Trzcianka k. Wilgi (stąd pochodzę)
- Kontakt:
Re: Co się dzieje z tym silnikiem?
Oświeć nas, Marcpol..
- marcpol
- Nowicjusz
- Posty: 90
- Rejestracja: 12 sie pt, 2011 1:48 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1 Look; 205 1.6 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Juchnowiec/Białystok
Re: Co się dzieje z tym silnikiem?
Oświecam. Nastawnik przepustnicy. Nie ma nic wspólnego z silnikiem krokowym.
Wewnątrz nastawnika znajduje się silnik elektryczny komutatorowy prądu stałego (DC) z przekładnią ślimakową, obrót ślimacznicy powoduje wysuwanie się trzpienia, który naciska na zderzak przepustnicy. Wraz z wysuwaniem się trzpienia zwiększa się kąt otwarcia przepustnicy. Nastawnik w zależności od wersji posiada czujnik krańcowy (mikrostyk) który informuje kalkulator silnika o tym, czy trzpień dotyka zderzaka przepustnicy.
Działanie najprościej sprawdzić bez demontażu, odpinając wtyczkę czujnika temperatury silnika i wkładając we wtyczkę potencjometr. Zmieniając opór potencjometru można obserwować pracę nastawnika.
Wewnątrz nastawnika znajduje się silnik elektryczny komutatorowy prądu stałego (DC) z przekładnią ślimakową, obrót ślimacznicy powoduje wysuwanie się trzpienia, który naciska na zderzak przepustnicy. Wraz z wysuwaniem się trzpienia zwiększa się kąt otwarcia przepustnicy. Nastawnik w zależności od wersji posiada czujnik krańcowy (mikrostyk) który informuje kalkulator silnika o tym, czy trzpień dotyka zderzaka przepustnicy.
Działanie najprościej sprawdzić bez demontażu, odpinając wtyczkę czujnika temperatury silnika i wkładając we wtyczkę potencjometr. Zmieniając opór potencjometru można obserwować pracę nastawnika.
Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych, diesla, alternatorów, rozruszników http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=8&t=25519
-
- Junior
- Posty: 104
- Rejestracja: 21 cze czw, 2012 12:34 pm
- Numer Gadu-gadu: 8114272
- Lokalizacja: Gdańsk
Odp: Co się dzieje z tym silnikiem?
ok to prosilbym o instrukcje jak to wykonac i gdzie co sie znajduje, gdyz nie mam pojecia o tym niestety.
Wlasnie wrocilem z przejazdzki na ktorej zostalem ochrzaniony za "poganianie". Na przejsciu dla pieszych stojac na luzie i czekajac az ludzie grzecznie przejda, podszedl do mnie dziadek i zaczal sie pluc ze go poganiam... strasznieirytujace to falowanie i zalezy mi na szybkim zdiagnozowaniu i naprawieniu.
Wysyłane z mojego Desire HD za pomocą Tapatalk 2
Wlasnie wrocilem z przejazdzki na ktorej zostalem ochrzaniony za "poganianie". Na przejsciu dla pieszych stojac na luzie i czekajac az ludzie grzecznie przejda, podszedl do mnie dziadek i zaczal sie pluc ze go poganiam... strasznieirytujace to falowanie i zalezy mi na szybkim zdiagnozowaniu i naprawieniu.
Wysyłane z mojego Desire HD za pomocą Tapatalk 2
- andi_kamachi
- Junior
- Posty: 471
- Rejestracja: 28 kwie czw, 2011 1:58 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4 Roland Garros, 205 1,8DT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa (praca i mieszkanie), Trzcianka k. Wilgi (stąd pochodzę)
- Kontakt:
Re: Co się dzieje z tym silnikiem?
Doprawdy nic? Szukając części na allegro "nastawnika przepustnicy" do peugeota 205 nie uświadczysz...marcpol pisze:Oświecam. Nastawnik przepustnicy. Nie ma nic wspólnego z silnikiem krokowym.
Jednak nie dlatego, że tę część trudno zdobyć, tylko dla większości "nastawnik przepustnicy" jest "silniczkiem krokowym" i tego nie zmienisz.
Proszę bardzo: http://allegro.pl/listing.php/search?ca ... eugeot+205
- marcpol
- Nowicjusz
- Posty: 90
- Rejestracja: 12 sie pt, 2011 1:48 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1 Look; 205 1.6 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Juchnowiec/Białystok
Re: Co się dzieje z tym silnikiem?
Portal allegro.pl nie jest wykładnią nomenklatury. Fakt, iż ignoranci nie rozróżniają silnika krokowego od nastawnika (pozycjonera) przepustnicy świadczy ich niekompetencji i o tym, że nie rozumieją zasady działania urządzenia.
Urządzenia regulujące obroty biegu jałowego w silnikach spalinowych:
Nastawnik przepustnicy Bosch
Silnik krokowy
IACV zawór powietrza dodatkowego
Urządzenia regulujące obroty biegu jałowego w silnikach spalinowych:
Nastawnik przepustnicy Bosch
Silnik krokowy
IACV zawór powietrza dodatkowego
Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych, diesla, alternatorów, rozruszników http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=8&t=25519
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Co się dzieje z tym silnikiem?
Doprawdy nic? Szukając części na allegro "nastawnika przepustnicy" do peugeota 205 nie uświadczysz...
Andi_kamachi, to ze cos jest w Allegro czy w Googlach nie znaczy ze to jest prawda.. To ze "plebs" nastawniki przepustnicy roznego rodzaju nazywa "silniczkami krokowymi" nie znaczy ze "plebs" ma racje. Marcpol mowi dobrze-nalejcie mu piwa. Wiadomo ze takie nazewnictwo jest moco zakorzenione wsrod ludzi, i to nie tylko w tym przypadku (np. slynne "zębatki" ktore nie są zębatkami a i tak wszyscy tak je nazywają). Ale sprobuj na jakims fachowym forum, chociazby na "elektrodzie" uzyc nazwy "silniczek krokowy" dla tego nastawnika jak w naszych Boschach to zobaczysz jak zostaniesz "zjechany"
Marcpol, ubiegles mnie;)
- andi_kamachi
- Junior
- Posty: 471
- Rejestracja: 28 kwie czw, 2011 1:58 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4 Roland Garros, 205 1,8DT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa (praca i mieszkanie), Trzcianka k. Wilgi (stąd pochodzę)
- Kontakt:
Re: Co się dzieje z tym silnikiem?
To, że coś się nazywa "myszka" nie oznacza przecież, że musi wpi..lać ser!
Utarła się nazwa i weszła do powszechnego obiegu (nie licząc garstki zapaleńców, którzy bronią prawidłowej nazwy- podkreślam PRAWIDŁOWEJ!)
Jak mocno nazwa się utarła? Proszę wyniki wyszukiwania na naszym forum:
"silniczek krokowy" "silnik krokowy" "krokowiec" I teraz najlepsze:
"nastawnik przepustnicy" "pozycjoner przepustnicy"
-jeszcze bardzie fachowa nazwa- ZERO wyników
Prawidłowa nazwa została tu użyta 3 razy (wszystkie w tym wątku)...
Wynik jest 366:3 dla plebsu
I teraz napiszcie z czystym sumieniem koledze Mocarzowi "przeszukaj forum- temat nastawnika wałkowany był wiele razy"
Sory za ot.
Utarła się nazwa i weszła do powszechnego obiegu (nie licząc garstki zapaleńców, którzy bronią prawidłowej nazwy- podkreślam PRAWIDŁOWEJ!)
Jak mocno nazwa się utarła? Proszę wyniki wyszukiwania na naszym forum:
"silniczek krokowy" "silnik krokowy" "krokowiec" I teraz najlepsze:
"nastawnik przepustnicy" "pozycjoner przepustnicy"
-jeszcze bardzie fachowa nazwa- ZERO wyników
Prawidłowa nazwa została tu użyta 3 razy (wszystkie w tym wątku)...
Wynik jest 366:3 dla plebsu
I teraz napiszcie z czystym sumieniem koledze Mocarzowi "przeszukaj forum- temat nastawnika wałkowany był wiele razy"
Sory za ot.
-
- Junior
- Posty: 104
- Rejestracja: 21 cze czw, 2012 12:34 pm
- Numer Gadu-gadu: 8114272
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Co się dzieje z tym silnikiem?
Poradziłem sobie bez szukania, po prostu pokręciłem tą śrubką tak aby ta sprężynka się bardziej wysuwała (przy czym obroty trochę spadły chociaż to na słuch gdyż obrotka brak ) i falowanie póki co zniknęło. Jeśli zrobiłem źle to proszę o zwrócenie uwagi, czytałem coś na temat tego że dobra regulacja wpływa na niskie spalanie, na tym mi też zależy więc zadaje pytanie jak wyregulować wszystko żeby jak najmniej paliło autko.
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Co się dzieje z tym silnikiem?
Tak, zrobiles zle i to bardzo. Musisz po pierwsze wyregulowac TPS a pozniej zderzak przepustnicy na nowo, to nie gaznik zeby sobie pokrecac srubkami na sluch.. Materialy dotyczace regulacji sa gdzies na forum do pobrania, sam dodawalem
-
- Junior
- Posty: 104
- Rejestracja: 21 cze czw, 2012 12:34 pm
- Numer Gadu-gadu: 8114272
- Lokalizacja: Gdańsk
Odp: Co się dzieje z tym silnikiem?
Bylbym wdzieczny za podrzucenie linkow gdyz ostatnio nie korzystam z komputera a z tel ciezej jest wertowac te miliony stron . Przyznam ze przegladajac forum natrafilem kiedys na takie cos ale za boga nie wiem gdzie to bylo.
Dziekowac
Wysyłane z mojego Desire HD za pomocą Tapatalk 2
Dziekowac
Wysyłane z mojego Desire HD za pomocą Tapatalk 2
-
- Junior
- Posty: 104
- Rejestracja: 21 cze czw, 2012 12:34 pm
- Numer Gadu-gadu: 8114272
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Co się dzieje z tym silnikiem?
Dobra znalazłem. Przy najbliższej okazji wyreguluje wszystko.
Żeby nie zakładać nowego tematu napiszę tu. Mianowicie jest problem z prędkościomierzem, zawyża o jakieś 20km/h co z tym można zrobić?
dodatkowo wskaźnik poziomu paliwa trochę zwariowany, po zalaniu za 80zł na prostym terenie pokazuje na oko 1/3 baku, natomiast jadąc z górki jest już paliwa 1/2 a pod górkę zapala się rezerwa o co chodzi. Zegary z tego co wiem były kiedyś wymienianie i nie są oryginalne. Planuję i tak wymienić je na daszek od gti lub xs. Ale to za jakiś czas więc chciałbym to naprawić, ktoś spotkał się z czymś takim?
Żeby nie zakładać nowego tematu napiszę tu. Mianowicie jest problem z prędkościomierzem, zawyża o jakieś 20km/h co z tym można zrobić?
dodatkowo wskaźnik poziomu paliwa trochę zwariowany, po zalaniu za 80zł na prostym terenie pokazuje na oko 1/3 baku, natomiast jadąc z górki jest już paliwa 1/2 a pod górkę zapala się rezerwa o co chodzi. Zegary z tego co wiem były kiedyś wymienianie i nie są oryginalne. Planuję i tak wymienić je na daszek od gti lub xs. Ale to za jakiś czas więc chciałbym to naprawić, ktoś spotkał się z czymś takim?
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 26 sty śr, 2011 1:43 am
- Posiadany PUG: color line 1.1 tu1m 1991
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: leodobra@tlen.pl
- Lokalizacja: szczecin
Re: Co się dzieje z tym silnikiem?
Czesc.To jak ci zawyza nie martw sie,nie bedziesz placil mandatow i ne bedziesz mial punktow,mozesz sie cieszyc.a co do technicznych spraw nie wiem.Moze jest problem z kolami.Pozdrawiam
-
- Junior
- Posty: 104
- Rejestracja: 21 cze czw, 2012 12:34 pm
- Numer Gadu-gadu: 8114272
- Lokalizacja: Gdańsk
Odp: Co się dzieje z tym silnikiem?
Haha no z tej strony patrzac to dobrze calkiem Ale no chcialbym jednak zeby to bylo sprawne a bynajmniej przeklamanie bylo jak w normalnym aucie. Jadac 80 ludzie siedza mi na ogonie a ja nie bardzo wiem na ile stac ten samochod w zakretach i nie chcialbym przegiac gdyz zauwazylem, ze czasem predkosc sie zgadza a za chwile jest o 5-20 wiecej na liczniku.... Boje sie szalec 150 po zakretach bo nie wiem czy jade te 150 czy 100 to nie STI
Wysyłane z mojego Desire HD za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego Desire HD za pomocą Tapatalk 2
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Co się dzieje z tym silnikiem?
możesz sprawdzić linkę prędkościomierza, i luknąć do samego licznika, mój jak się okazało przekłamywał o 6pkt. i 200 zł także z dwojga złego lepiej w twoją stronę
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
-
- Junior
- Posty: 104
- Rejestracja: 21 cze czw, 2012 12:34 pm
- Numer Gadu-gadu: 8114272
- Lokalizacja: Gdańsk
Odp: Co się dzieje z tym silnikiem?
A czego konkretnie szukac w tej lince i liczniku? No lepiej lepiej ale nie az tyle
Wysyłane z mojego Desire HD za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego Desire HD za pomocą Tapatalk 2