Co się dzieje z tym silnikiem?

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
andi_kamachi
Junior
Posty: 471
Rejestracja: 28 kwie czw, 2011 1:58 pm
Posiadany PUG: 205 1,4 Roland Garros, 205 1,8DT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa (praca i mieszkanie), Trzcianka k. Wilgi (stąd pochodzę)
Kontakt:

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: andi_kamachi »

Oświeć nas, Marcpol.. :D
Awatar użytkownika
marcpol
Nowicjusz
Posty: 90
Rejestracja: 12 sie pt, 2011 1:48 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 Look; 205 1.6 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Juchnowiec/Białystok

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: marcpol »

Oświecam. Nastawnik przepustnicy. Nie ma nic wspólnego z silnikiem krokowym.

Wewnątrz nastawnika znajduje się silnik elektryczny komutatorowy prądu stałego (DC) z przekładnią ślimakową, obrót ślimacznicy powoduje wysuwanie się trzpienia, który naciska na zderzak przepustnicy. Wraz z wysuwaniem się trzpienia zwiększa się kąt otwarcia przepustnicy. Nastawnik w zależności od wersji posiada czujnik krańcowy (mikrostyk) który informuje kalkulator silnika o tym, czy trzpień dotyka zderzaka przepustnicy.


Działanie najprościej sprawdzić bez demontażu, odpinając wtyczkę czujnika temperatury silnika i wkładając we wtyczkę potencjometr. Zmieniając opór potencjometru można obserwować pracę nastawnika.
Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych, diesla, alternatorów, rozruszników http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=8&t=25519
TheMocarz
Junior
Posty: 104
Rejestracja: 21 cze czw, 2012 12:34 pm
Numer Gadu-gadu: 8114272
Lokalizacja: Gdańsk

Odp: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: TheMocarz »

ok to prosilbym o instrukcje jak to wykonac i gdzie co sie znajduje, gdyz nie mam pojecia o tym niestety.

Wlasnie wrocilem z przejazdzki na ktorej zostalem ochrzaniony za "poganianie". Na przejsciu dla pieszych stojac na luzie i czekajac az ludzie grzecznie przejda, podszedl do mnie dziadek i zaczal sie pluc ze go poganiam... strasznieirytujace to falowanie i zalezy mi na szybkim zdiagnozowaniu i naprawieniu.

Wysyłane z mojego Desire HD za pomocą Tapatalk 2
Awatar użytkownika
andi_kamachi
Junior
Posty: 471
Rejestracja: 28 kwie czw, 2011 1:58 pm
Posiadany PUG: 205 1,4 Roland Garros, 205 1,8DT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa (praca i mieszkanie), Trzcianka k. Wilgi (stąd pochodzę)
Kontakt:

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: andi_kamachi »

marcpol pisze:Oświecam. Nastawnik przepustnicy. Nie ma nic wspólnego z silnikiem krokowym.
Doprawdy nic? Szukając części na allegro "nastawnika przepustnicy" do peugeota 205 nie uświadczysz...
Jednak nie dlatego, że tę część trudno zdobyć, tylko dla większości "nastawnik przepustnicy" jest "silniczkiem krokowym" i tego nie zmienisz.
Proszę bardzo: http://allegro.pl/listing.php/search?ca ... eugeot+205
Awatar użytkownika
marcpol
Nowicjusz
Posty: 90
Rejestracja: 12 sie pt, 2011 1:48 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 Look; 205 1.6 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Juchnowiec/Białystok

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: marcpol »

Portal allegro.pl nie jest wykładnią nomenklatury. Fakt, iż ignoranci nie rozróżniają silnika krokowego od nastawnika (pozycjonera) przepustnicy świadczy ich niekompetencji i o tym, że nie rozumieją zasady działania urządzenia.

Urządzenia regulujące obroty biegu jałowego w silnikach spalinowych:

Nastawnik przepustnicy Bosch
Obrazek


Silnik krokowy
Obrazek

IACV zawór powietrza dodatkowego
Obrazek
Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych, diesla, alternatorów, rozruszników http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=8&t=25519
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: cyborg »

Doprawdy nic? Szukając części na allegro "nastawnika przepustnicy" do peugeota 205 nie uświadczysz...

Andi_kamachi, to ze cos jest w Allegro czy w Googlach nie znaczy ze to jest prawda.. To ze "plebs" nastawniki przepustnicy roznego rodzaju nazywa "silniczkami krokowymi" nie znaczy ze "plebs" ma racje. Marcpol mowi dobrze-nalejcie mu piwa. Wiadomo ze takie nazewnictwo jest moco zakorzenione wsrod ludzi, i to nie tylko w tym przypadku (np. slynne "zębatki" ktore nie są zębatkami a i tak wszyscy tak je nazywają). Ale sprobuj na jakims fachowym forum, chociazby na "elektrodzie" uzyc nazwy "silniczek krokowy" dla tego nastawnika jak w naszych Boschach to zobaczysz jak zostaniesz "zjechany" ;)

Marcpol, ubiegles mnie;)
Awatar użytkownika
andi_kamachi
Junior
Posty: 471
Rejestracja: 28 kwie czw, 2011 1:58 pm
Posiadany PUG: 205 1,4 Roland Garros, 205 1,8DT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa (praca i mieszkanie), Trzcianka k. Wilgi (stąd pochodzę)
Kontakt:

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: andi_kamachi »

To, że coś się nazywa "myszka" nie oznacza przecież, że musi wpi..lać ser! 8)7
Utarła się nazwa i weszła do powszechnego obiegu (nie licząc garstki zapaleńców, którzy bronią prawidłowej nazwy- podkreślam PRAWIDŁOWEJ!)
Jak mocno nazwa się utarła? Proszę wyniki wyszukiwania na naszym forum:

"silniczek krokowy"
Capture1.JPG
"silnik krokowy"
Capture2.JPG
"krokowiec"
Capture4.JPG
I teraz najlepsze:
"nastawnik przepustnicy"
Capture3.JPG
"pozycjoner przepustnicy"
-jeszcze bardzie fachowa nazwa- ZERO wyników

Prawidłowa nazwa została tu użyta 3 razy (wszystkie w tym wątku)...
Wynik jest 366:3 dla plebsu

I teraz napiszcie z czystym sumieniem koledze Mocarzowi "przeszukaj forum- temat nastawnika wałkowany był wiele razy" :W

Sory za ot.
TheMocarz
Junior
Posty: 104
Rejestracja: 21 cze czw, 2012 12:34 pm
Numer Gadu-gadu: 8114272
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: TheMocarz »

Poradziłem sobie bez szukania, po prostu pokręciłem tą śrubką tak aby ta sprężynka się bardziej wysuwała (przy czym obroty trochę spadły chociaż to na słuch gdyż obrotka brak :cry: ) i falowanie póki co zniknęło. Jeśli zrobiłem źle to proszę o zwrócenie uwagi, czytałem coś na temat tego że dobra regulacja wpływa na niskie spalanie, na tym mi też zależy więc zadaje pytanie jak wyregulować wszystko żeby jak najmniej paliło autko.
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: cyborg »

Tak, zrobiles zle i to bardzo. Musisz po pierwsze wyregulowac TPS a pozniej zderzak przepustnicy na nowo, to nie gaznik zeby sobie pokrecac srubkami na sluch.. Materialy dotyczace regulacji sa gdzies na forum do pobrania, sam dodawalem
TheMocarz
Junior
Posty: 104
Rejestracja: 21 cze czw, 2012 12:34 pm
Numer Gadu-gadu: 8114272
Lokalizacja: Gdańsk

Odp: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: TheMocarz »

Bylbym wdzieczny za podrzucenie linkow gdyz ostatnio nie korzystam z komputera a z tel ciezej jest wertowac te miliony stron :grin: . Przyznam ze przegladajac forum natrafilem kiedys na takie cos ale za boga nie wiem gdzie to bylo.

Dziekowac

Wysyłane z mojego Desire HD za pomocą Tapatalk 2
TheMocarz
Junior
Posty: 104
Rejestracja: 21 cze czw, 2012 12:34 pm
Numer Gadu-gadu: 8114272
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: TheMocarz »

Dobra znalazłem. Przy najbliższej okazji wyreguluje wszystko.

Żeby nie zakładać nowego tematu napiszę tu. Mianowicie jest problem z prędkościomierzem, zawyża o jakieś 20km/h 8)7 8)7 8)7 8)7 co z tym można zrobić?
dodatkowo wskaźnik poziomu paliwa trochę zwariowany, po zalaniu za 80zł na prostym terenie pokazuje na oko 1/3 baku, natomiast jadąc z górki jest już paliwa 1/2 a pod górkę zapala się rezerwa 8)7 o co chodzi. Zegary z tego co wiem były kiedyś wymienianie i nie są oryginalne. Planuję i tak wymienić je na daszek od gti lub xs. Ale to za jakiś czas więc chciałbym to naprawić, ktoś spotkał się z czymś takim?
tarik
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 26 sty śr, 2011 1:43 am
Posiadany PUG: color line 1.1 tu1m 1991
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: leodobra@tlen.pl
Lokalizacja: szczecin

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: tarik »

Czesc.To jak ci zawyza nie martw sie,nie bedziesz placil mandatow i ne bedziesz mial punktow,mozesz sie cieszyc.a co do technicznych spraw nie wiem.Moze jest problem z kolami.Pozdrawiam
TheMocarz
Junior
Posty: 104
Rejestracja: 21 cze czw, 2012 12:34 pm
Numer Gadu-gadu: 8114272
Lokalizacja: Gdańsk

Odp: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: TheMocarz »

Haha no z tej strony patrzac to dobrze calkiem :smile: Ale no chcialbym jednak zeby to bylo sprawne a bynajmniej przeklamanie bylo jak w normalnym aucie. Jadac 80 ludzie siedza mi na ogonie a ja nie bardzo wiem na ile stac ten samochod w zakretach i nie chcialbym przegiac gdyz zauwazylem, ze czasem predkosc sie zgadza a za chwile jest o 5-20 wiecej na liczniku.... Boje sie szalec 150 po zakretach bo nie wiem czy jade te 150 czy 100 :x to nie STI :smile:

Wysyłane z mojego Desire HD za pomocą Tapatalk 2
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: Manwe »

możesz sprawdzić linkę prędkościomierza, i luknąć do samego licznika, mój jak się okazało przekłamywał o 6pkt. i 200 zł 8)7 także z dwojga złego lepiej w twoją stronę
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
TheMocarz
Junior
Posty: 104
Rejestracja: 21 cze czw, 2012 12:34 pm
Numer Gadu-gadu: 8114272
Lokalizacja: Gdańsk

Odp: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: TheMocarz »

A czego konkretnie szukac w tej lince i liczniku? No lepiej lepiej ale nie az tyle :smile:

Wysyłane z mojego Desire HD za pomocą Tapatalk 2
ODPOWIEDZ