Strona 1 z 1

pytanie o dolot powietrza.

: 24 kwie wt, 2007 5:17 pm
autor: Heler
Zalozylem wlasnie stozek i okazuje sie ze autko na gazie dostaje za duzo powietrze(uboga mieszanka) i teraz moje pytanie. Filtr jest w miejscu standartowego, silnik TU1. Czy jesli wydluze dolot i ustawie filtr troche dalej to silnik bedzie dostawal mniej powietrza czy moze zmienic filtr na mniejszy? Nie dobieralem go sam, dostalem w prezencie i zalozylem :P Co teraz zrobic? Gaz wyregulowany najlepiej jak sie dalo ale i tak nadal jest zbyt uboga mieszanka.Pomocy.

: 24 kwie wt, 2007 5:43 pm
autor: aule
Maszjakieś zdjęcia??

Zobacz na zdjęcia jaktowygląda u mnie. Na 1,1 było ok i nie gasł ani nic a taraz na 1,4 też jest ok.

: 24 kwie wt, 2007 5:56 pm
autor: Heler
Dzieki Aule.No wlasnie widze.Dzieki bardzo. Ja mam filtr w tej chwili w miejscu zwyklego i daje mi za duzo powietrza. Przeniose filtr w to miejsce gdzie Ty go masz i pojade znow na regulacje :D zobaczymy coz tego wyjdzie :) W kazdym badz razie... bede z nim walczy i sie szybko nie poddam :) za fajny dzwiek silnik wydaje zeby rezygnowac ze stozka;)

: 24 kwie wt, 2007 6:03 pm
autor: aule
No wiem dźwięk jest ok. Ale jak miałem wcześniej w miejscu oryginalnego to nic się nie działo.

A co dokładnie definiuje " na gazie dostaje za duzo powietrze(uboga mieszanka) " co się dzieje?

: 24 kwie wt, 2007 6:05 pm
autor: CykCyrykCyk
Ktos mi cos mowil ze stozek przy gazie nic nie daje... prawda czy falsz?

: 24 kwie wt, 2007 6:10 pm
autor: aule
daje to, że w momenci jak misisz wydać kolejne 30zł na filtr stożek mujesz i jedziesz dalej.

A jak nie słyszałeś dźwięku na stożku to nie wiesz. Może osiagów nie ma jakiś wielkich ale sa inne "+"

: 24 kwie wt, 2007 6:25 pm
autor: Heler
Chodzi o to ze szarpie. Powyzej 60 km/h szarpie, jakby niechcial jechac szybciej. Zdefiniowalismy to z moim zaprzyjaznionym mechanikiem ze poprostu dostaje za duzo powietrza a za malo gazu. Parownik ustawiony na maksa.

: 24 kwie wt, 2007 6:26 pm
autor: kubas
aule albo mi sie wydaje albo na http://www.aule.205.pl/photos/1350/ul25f8lb.jpg tym foto widze dwa filtry stozek i standardowy czy mi sie tylko wydaje ?:D

: 24 kwie wt, 2007 6:31 pm
autor: aule
Heler pisze:Chodzi o to ze szarpie. Powyzej 60 km/h szarpie, jakby niechcial jechac szybciej. Zdefiniowalismy to z moim zaprzyjaznionym mechanikiem ze poprostu dostaje za duzo powietrza a za malo gazu. Parownik ustawiony na maksa.
To może byc cos innego ale próbować z filtrem nie zaszkodzi.
kubas pisze:aule albo mi sie wydaje albo na http://www.aule.205.pl/photos/1350/ul25f8lb.jpg tym foto widze dwa filtry stozek i standardowy czy mi sie tylko wydaje ?
Puszka z oryginalnym jest pusta. Zostawione dla stabilności rury miedzy gaźnikiem a puszką.

: 24 kwie wt, 2007 6:45 pm
autor: CykCyrykCyk
Czlowiek sie uczy cale zycie ;P szkoda ze ostatnio wydalem kase na nowy zwykly filtr powietrza ;P przy pierwszej wolnej gotowce strzele sobie stozek :D

: 24 kwie wt, 2007 8:01 pm
autor: moralez
aule pisze:
kubas pisze:aule albo mi sie wydaje albo na http://www.aule.205.pl/photos/1350/ul25f8lb.jpg tym foto widze dwa filtry stozek i standardowy czy mi sie tylko wydaje ?
Puszka z oryginalnym jest pusta. Zostawione dla stabilności rury miedzy gaźnikiem a puszką.
przy okazji masz gasbox :) ponoc dodaje to troche momentu prawie jak trubina...prawie :D

: 29 kwie ndz, 2007 8:37 pm
autor: chainsaw
Panowie możecie poradzic jaki dobrać do 1.1 najlepiej żeby go do puszki wpasować w miejsce starego ??

http://moto.allegro.pl/18806_filtry.htm ... uy=0&pay=0

http://moto.allegro.pl/4152_pozostale_filtry.html

Linki do stożków na allegro,może się bedzie komuś chciało i coś poleci konkretnego :)

Dodano po 3 godzinach 28 minutach:

Myśle że nie warto zakładać nowego tematu,więc poradzcie,bądz jakiś inny :

Wydaje się ciekawy ze wzgledu na osłone stalową samego filtra
http://moto.allegro.pl/item189769401_sp ... lowej.html

http://moto.allegro.pl/item186951970_fi ... jacky.html

http://moto.allegro.pl/item186950009_fi ... chrom.html

Ogólnie licze tylko na fajne brzmienie i mam nadzieje że osiągi się nie pogorszą ,tak więc nie chce wydawać raczej więcej na sam filtr.Mam zamiar umieścić go w puszcze po straym filtrze,jeszcze nie pomierzyłem jakich rozmiarów musiał by być żeby się tam zmieścił,aha silnik 1.1 tak więc zbyt duży też być chyba nie może.

: 30 kwie pn, 2007 1:35 pm
autor: JASIEK1
Im dłuzszy dolot tym większe podcisnienie w rurze ssącej - tym samym wyssie więcej gazu lub benzyny ( benzyny tylko w przypadku, jesli auto ma gażnik).

Mozna równiez zastosować jakąś zwężkę w dolocie - z dołu bedzie napewno fajnie jechał ale trzeba uważać bo może mu brakowac powietrza na wysokich obrotach albo zrobi takie podcisnienie, że bedzie ''pluł'' paliwem z wydeszku.

Jak dobrać długość dolotu ew. zwężkę ??? - metodą prób i doswiadczeń :D
Życzę miłej zabawy :wink:

: 02 maja śr, 2007 10:28 pm
autor: borek_wpr
Witam.
W temacie zasilania LPG proponuję w GOOGLACH
wyszukać i przeczytać

krótki_poemat_na_gazu_temat

Bardzo dobrze opisane przykłady instalacji wraz ze wzorami obliczeniowymi.

Dodano po 1 godzinach 19 minutach:

Poprawnie to
krótki poemat na gazu temat i dalej wybieramy ze strony artykuł zatytułowany /Szczególne podziękowanie dla żony EWY/