Strona 1 z 2
moja 205tka kopci! :( co moze być przyczyną ?
: 25 kwie śr, 2007 2:44 pm
autor: junior205
witam
od niedawna mam problem, moja 205tka 1,0 zaczęła kopcić nie tylko przy odpalaniu,ale też na wyższych obrotach kopci. Auto na mocy nic nie straciło, powiedziałbym że nawet lepiej chodzi,ale to kopcenie jest przerażające!:( co może być tego przyczyną? proszę o pomoc,może ktoś wie co to moze być!
: 25 kwie śr, 2007 2:45 pm
autor: aroslaw
a jaki kolor dymu ?
: 25 kwie śr, 2007 2:47 pm
autor: junior205
na niebiesko

: 25 kwie śr, 2007 2:48 pm
autor: MistrzuGT
bierze olej
sprawdz, czy Ci go nie ubywa....
: 25 kwie śr, 2007 2:52 pm
autor: junior205
widać że pomału ubywa:( co należałoby wymienić żeby nie kopcił już? co wogóle jest tego przyczyną?
: 25 kwie śr, 2007 3:26 pm
autor: Jaca1984
jeżeli cały czas kopci to może być pęknięty pierścień na jednym z tłoków lub uszczelniacze zaworowe. Moja 205 kopciła na niebiesko po ostrej jeździe jak zgasiłem silnik i odpalałem po chwili. Jak zmieniłem olej na Esso - nic nie kopci a poprzedni właściciel lał Lotosa mineralnego - nie polecam.
W twoim przypadku jeżeli kopci cały czas to może być jeszcze uszczelka pod głowicą. Poradź się mechanika lepiej.
: 25 kwie śr, 2007 6:37 pm
autor: skola
uszczelniacze zaworowe sztuka 2,50 zl a chyba potrzreba 8 sztuk uszczelke pod glowiece oplaca sie kupic oryginała ale zamiennik mzona dostac juz od 55 zl oO
: 25 kwie śr, 2007 9:00 pm
autor: CykCyrykCyk
Przy wymianie uszczelki pod glowica, trzeba planowac glowice???
: 25 kwie śr, 2007 9:08 pm
autor: TO-MI
należałoby

zrób raz a dobrze planowanie to nie taki znowu duży koszt
: 26 kwie czw, 2007 12:39 pm
autor: Dervozavilus
A co jeśli dym jest czarny? I też nie kopci cały czas, tylko przy mocniejszym wdepnięciu gazu.
: 26 kwie czw, 2007 1:48 pm
autor: siwyalf
Jak dymi na
czarno - ze nie spala mieszanki paliwowo-powietrznej.
niebiesko - spala olej przyczyną są zazwyczaj zużyte pierścienie na tłokach lub uszczelniacze zaworowe albo i jedno i drugie

biało - woda w komorze spalania zazwyczaj uszkodzona uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica.
Moim zdaniem jak dymi na niebiesko to nie kwestia uszczelki tylko tego co napisałem wyżej.
pozdrawiam
siwyalf
: 26 kwie czw, 2007 2:59 pm
autor: Banita
siwyalf pisze:Jak dymi na
biało - woda w komorze spalania zazwyczaj uszkodzona uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica.
moze tez byc zbyt opozniony zaplon, woda w wydechu, zly sklad mieszanki na zimnym silniku

: 26 kwie czw, 2007 3:08 pm
autor: siwyalf
nie mowie o wilgoci. Wtedy wiadomo, że będzie puszczał białawy dymek. Ale chyba każdy umie rozróżnić parę z wilgotnego wydechu od kłębów białego dymu za autem
pozdrawiam
siwyalf
: 26 kwie czw, 2007 4:43 pm
autor: Dervozavilus
siwyalf pisze:Jak dymi na
czarno - ze nie spala mieszanki paliwowo-powietrznej.
A czym to grozi i jak temu zaradzić? Przepraszam za może banalne pytania, ale na warsztacie się nie znam.
: 27 kwie pt, 2007 7:29 am
autor: Markizzz
Dervozavilus pisze:siwyalf pisze:Jak dymi na
czarno - ze nie spala mieszanki paliwowo-powietrznej.
A czym to grozi i jak temu zaradzić? Przepraszam za może banalne pytania, ale na warsztacie się nie znam.
Z tego co sie sam ojentuje wiekszym spalaniem, i szybszym zapchaniem sie katalizatora i tłumika, oraz nie wiem czy nie bedzie to zle dzialac na zawory

Sonda Lamba prawodopodnie jest temu winna
Dodano po 11 godzinach 49 minutach:
Moze to byc jeszcze wina potencjometru na przepustnicy. Poporstu sie wytarl
