Coś nie tak z II-gim biegiem :(

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Kucfi

Coś nie tak z II-gim biegiem :(

Post autor: Kucfi »

Mam dziwny problem z drugi biegiem. Kiedy redukuje bieg np. z trzeciego na drugi to łychać takie jakby grzechotanie (chyba koła nieodpowiednio się zazębiają) gdy włączam bieg drugi po pierwszym przy bardzo małej prędkości nie występuje to "grzechotanie". Myślę, że może to być wina synchronizatora co wiąże sie z naprawą całej skrzyni :(. Tak mi sie wydaje, czy ktoś spotkał się z podobnymi objawami??
karooo
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 28 kwie sob, 2007 10:54 pm

Post autor: karooo »

Witam, mam to samo wydaje mi się, że trzeba kupić nową skrzynie biegów : (
Ola

Post autor: Ola »

właśnie ja też to dzisiaj przy redukcji zauważyłam :( wogóle ciężko wchodzi drugi bieg trzeba dużo siły :(
Awatar użytkownika
daritex
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 15 sty pn, 2007 9:27 pm
Posiadany PUG: look 1,1
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: daritex »

Witam w moim jest tak samo z 2 biegiem, ale nie zamierzam nic z tym robić do póki da się z tym jeździć.Wydaje mi się, że to wina synchronizatora.
PEUGEOT 205 LOOK 1.1 TU1M Magneti Marelli 1993r.
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

jakby co mam sprawną, acz wyjącą lekko ;) skrzynię 5 do sprzedania :)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Post autor: MistrzuGT »

a co jest przyczya wycia?? bo mi wyje na 4 i 5 biegu :/
Awatar użytkownika
lechu
Nowicjusz
Posty: 96
Rejestracja: 15 kwie ndz, 2007 12:41 am
Posiadany PUG: Lacoste
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lechu »

Ja mam to samo ale częściej z 1 na 2 niż przy redukcji.. też zgrzyta czasami... a czasa,mi kiedy (wydaje mi się są odpowiednie obroty) wchodzi idealnie... jeśli ożna tak powiedzieć przy zjechanych wodzikach i maksymalnych luzach... lewarek śmiga po całym aucie (jak to kolega stwierdził, miszasz lewarkiem jakbyś ucierał masę na torta :))) ) no ale cuż nie mam pjęcia co to może być.......

Dodano po 51 sekundach:

sorki za pogubione literki ale troche dzisiaj piwek poszło :oops:
Jestem bezpiecznym kierowcą - zawsze mam przy sobie gumki :)

http://www.lechu6.205.pl
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

jak wyje w pełnym zakresie (tak jak u mnie) czyli typowo, to łożyska wałka głównego, a jak tylko dany bieg, to najpewniej max zjechane koła zębate..
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
plaski
Nowicjusz
Posty: 78
Rejestracja: 02 sty wt, 2007 2:48 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 1.8 GRD `92 ---> Peugeot 306 1.8 16V `00
Numer Gadu-gadu: 944242
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: plaski »

JA mam tez podobnie ale z jedynki na dwójkę... tylko nie że jakoś bardzo zgrzyta, tylko tak ciężko wchodzi... czasami nie chce wejść... to troche na siłe się robi... i wtedy tak czuć, jakby coś z wielkim trudem udało się przezwyciężyć... Pewnie to są początki waszych objawów... :( a co do luzów na lewarku... to chyba standard. Ja mam zrobione 250 000 KM i ona faktycznie... jak mam np wbitą dwójkę, to jak by się uparł, to za piątkę można ją wziąć... tak na oko :) hehe W sumie, to siedzenia muszę mieć dosć daleko odsunięte od skrzyni, bo bym zachaczał albo wstecznym, albo dwójką :) hehe Ale cóż... ma to swój urok :) Gimnastyka w aucie ;) hehe
Był sobie 205 1.8 Diesel :) Teraz większy LEW! 306 1.8 16V :) Ten lepiej przyspiesza i hamuje! Czyli ideał?
http://plaski.peugeot205.pl/<br />
http://www.inew.pl/
Kucfi

Post autor: Kucfi »

No i wyszła cała prawda :). Okazało się, że to nie skrzynia (w moim przypadku), wszystko wina sprzęgła a głównie łożyska dociskowego. Wcześniej zauważyłem ze po wysprzegleniu słysze inny odgłos, wiedziałem ze to sprzegło już zużyte, ale jakoś nie powiązałem tych faktów :P (sam nie wiem dlaczego). Przy okazji wymieniłem sobie też olej w skrzyni bo w poprzednim prawie sam woda :/.

Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi :)
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: robakkk »

U mnie od roku nie mam drugiego biegu... Najpierw zgrzytalo przy zakleszczaniu dwojki, pozniej wyskakiwala- trzeba bylo trzymac lewarek,zeby nie wypchnelo. Obecnie wogole nie lapie- jak trzymam nawet na sile,to wypycha:(
Czego sie spodziewac po rozebraniu skrzyni?
Pozdrawiam,
Robakkk
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

a do tego jak sie jeździ bez oleju to wycie gwarantowane :mrgreen:
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: robakkk »

Olej był, jest i będzie. Dbam o te rzeczy, więc w moim wypadku nie może to być przyczyna...A skrzynia poza tym jest w pełni sprawna i cichutka :!:
Pozdrawiam,
Robakkk
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Dwie skrzynie w dieslu zgrzytały mi przy 2-ce, obie po większym przebiegu zaczęły całe huczeć :wink:

Mała ciekawostka, skrzynia na jednym silniku zgrzytała przy 2-ce, na innym 2-ka wchodzi jak w masełko!!
Tu akurat nie chodzi o sprzęgło, a o silnik, który strasznie tępo wkręcał się na obroty i równie tępo momentalnie z nich schodził po odjęciu gazu jakby nie było mu zbyt lekko się kręcić :wink:
W aucie prawie w ogóle nie używałem hamulców - tak hamował silnikiem :wink:

Drugi silniczek płynnie wytraca obroty i synchronizator widocznie ma mniej do roboty
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
ODPOWIEDZ