Strona 1 z 1

parę pytań do dobrych mechaników :)

: 08 paź pn, 2007 5:05 pm
autor: olak406
witam wszystkich ! mam parę pytań dotyczących żużycia sie silnika 1.4 na wtrysku rok 93,otóż zastanawiam sie nad remontem owego silnika bo niestety kopci na niebiesko ,a szczegolnie jak jest zimny i bardzo to nieładnie wygląda pod blokiem i teraz tak ,co musiałbym wymienić co pasowałoby usprawnić ,aby ten remont zdał egzamin (może planowanie głowicy ?) nadmieniam,że silnik stał się bardzo słaby :( czy wogóle oplaca sie remontowac ? jakie są to koszty ? czy nie lepiej kupić silnik uzywany ? tylko skąd pewność czy bedzie on dobry? drugie pytanko to czasami zaświeci sie podczas jazdy kontrolka sondy lambdy mam jakieś dziwne przypuszczenia,ze jest walnięty katalizator więc jak go sprawdzić? czy jak go wymuntuje i wstawie za jego miejsce elastyczny łącznik to czy nie bedzie to mialo odbica na szybsze żuzycie silnika? co proponujecie ? nastepne pytanko jest innej kategoji otóż często jeżdzę 205 tką w pięc osób (dojazd do pracy) i gdy jest dociążona bardzo nisko stoi wrecz wadzi katalizatorem o nierównosci na drodze :( czy można podnieść mu lekko tył ? jak się to robi ? dziekuje wszystkim zainteresowanym moim tematem i z góry dziekuje za odpowiedz . Pozdrawiam MAriusz

Re: parę pytań do dobrych mechaników :)

: 08 paź pn, 2007 11:39 pm
autor: Banita
Kontrolka silnika nie ma nic do katalizatora, a wywalenie go nie ma wplywu na zywotnosc silnika. Reszte sobie Obrazek

Re: parę pytań do dobrych mechaników :)

: 11 paź czw, 2007 9:19 pm
autor: olak406
bravo !

od kiedy wyjecie katalizatora nie wpływa ujemnie na silnik ? łał ! co za fachowa podpowiedz

forum umozliwia pisanie wielu wierszy w jednym poscie, wiec nie musisz wypowiedzi na 2 wiersze rozkladac na 2 posty.
moralez

Re: parę pytań do dobrych mechaników :)

: 11 paź czw, 2007 10:48 pm
autor: sekator
w tym przypadku z pewnością wyjęcie kata nie wpływa na żywotność silnika oraz nie powoduje zapalania kontrolki :N

Re: parę pytań do dobrych mechaników :)

: 12 paź pt, 2007 11:43 am
autor: stef
olak406 pisze:bravo !
od kiedy wyjecie katalizatora nie wpływa ujemnie na silnik ? łał ! co za fachowa podpowiedz
A niby jakim cudem??? Twierdzisz, ze swobodniejsze "wydalanie" spalin bedzie mialo negatywny wplyw na silnik?

Katalizator to zabieg czysto ekologiczny!

Re: parę pytań do dobrych mechaników :)

: 12 paź pt, 2007 1:04 pm
autor: Banita
olak406 pisze:bravo !

od kiedy wyjecie katalizatora nie wpływa ujemnie na silnik ? łał ! co za fachowa podpowiedz
Skoro wiesz, ze ma to po diabla zawracasz d***? :wink:

Re: parę pytań do dobrych mechaników :)

: 12 paź pt, 2007 11:32 pm
autor: olak406
no kur..byłem u czterech mechaników i wszyscy stwierdzili ,ze po wyjeciu katalizatora wzrasta moc silnika ,ale na krótko co przyczynia sie do zuzycia szybszego silnika !!!!! nawet mam gdzies artykuł z Auto Swiat i tam tez tak pisze !!!!!!!!!

Re: parę pytań do dobrych mechaników :)

: 13 paź sob, 2007 12:15 am
autor: DJPreZes
To napisz do Auto Swiata, moze Ci pomoga ;]

Re: parę pytań do dobrych mechaników :)

: 13 paź sob, 2007 12:26 am
autor: Daniello
Z tym zuzyciem silnik po wycieciu kata to czysta bzdura! Jakos wczesniej nie bylo katalizatorow i silniki szybciej padaly?
A co do tematu to jesli silnik kopci ci na niebiesko odpowied zjest jedna pierscienie do wymiany.

Re: parę pytań do dobrych mechaników :)

: 13 paź sob, 2007 1:32 am
autor: Banita
olak406 pisze:no kur..byłem u czterech mechaników i wszyscy stwierdzili ,ze po wyjeciu katalizatora wzrasta moc silnika ,ale na krótko co przyczynia sie do zuzycia szybszego silnika !!!!! nawet mam gdzies artykuł z Auto Swiat i tam tez tak pisze !!!!!!!!!
No to wybacz, pewnie oni wiedza lepiej. :wink:

Re: parę pytań do dobrych mechaników :)

: 15 paź pn, 2007 3:39 pm
autor: rallye
w przypadku TU3M - wycięcie kata skutkowało częstym zapalaniem sie kontrolki - a później świeciła non stop :)

więc ma związek z kontrolką choć za cholere nie wiem jakim cudem, ale w obu garrosach sytuacja wyglądała tak samo :)

remontowanie silnika to pewność że silnik zrobisz sam i będzie latał jeszcze trochę czasu.
Jak kupisz silnik to nie wiesz co masz :)

Czy sie opłaca remontować okaże się po rozkręceniu - jeśli tuleje będą ok i tłoki też to wymieniasz pierścienie i powinno być ok, jeśli tłok tuleja są do kitu to wtedy zaczynają sie wydatki,

Podnieść można na belce z tyłu - jest to opisane na forum.

Re: parę pytań do dobrych mechaników :)

: 15 paź pn, 2007 5:03 pm
autor: Banita
rallye pisze: więc ma związek z kontrolką choć za cholere nie wiem jakim cudem, ale w obu garrosach sytuacja wyglądała tak samo :)
Nizsze cisnienie w wydechu. Tu generalnie ma duzo nizsze cisnienie spalin niz XU -dlatego tak jest.

Re: parę pytań do dobrych mechaników :)

: 15 paź pn, 2007 5:17 pm
autor: olak406
,,dzieki za odzew-wszystkim"