Strona 1 z 3
problem z 1.4
: 22 paź pn, 2007 1:38 pm
autor: pipin85
Witam wszystkich. Mam problem z pugiem mojeo taty. Jest tam silnik 1.4 na jednopunkcie i z tego co mi wiadomo to jest to wersja z katalizatorm. Samochodzik bardzo fajnie jezdzi poza jednym małym wyjątkiem. Czasem zapala sie ta kontrolka od komputera czy tam od wtrysku(nie wiem jak ona fachowo sie nazywa i od czego jest dokładnie),pozatym samochód podczas jazdy potrafi przerywac a pozatym wdaje mi sie ze chyba ma nieco za duze niskie obroty bo oscyluja w granicach od 900 do 1100 i sa dos nierówne(wskazówka od obrotomierza skacze)a najgorsze jest to ze nie mozemy z tata nic na to zaradzic.Kiedys byl wymieniony silniczek krokowy poniewaz bardzo cieżko palił. Bardzo to pomogło ale po pewnym czasie kontrolka znowu zaczeła sie zapalac. Czy te objawy moga byc spowodowane wymiana silniczka krokowego? Potrzebuje pomocy bo juz słyszałem rozne opinie typu wina paliwa,sondy lambda, pompki paliwa,nie skasowanego błędu itp.Czekam na jakies wskazówki i rady. Z góry dziekuje i pozdrawiam wszystkich miłosników pugów.
Re: problem z 1.4
: 22 paź pn, 2007 3:02 pm
autor: Banita
Etzold -dostepny na stronie. Tam jest opisana diagnostyka komputerowa. Wykonac i zdac relacje

Re: problem z 1.4
: 22 paź pn, 2007 3:36 pm
autor: pipin85
Dzieki za rade i napewno zdam relacje co i jak ale pod warunkiem ze mi troche jasniej podasz gdze mam szukac tej diagnostyki bo jestem nowy i chyba nie za bardzo lapie o co chodzi. Z gory dziekuje i pozdrawiam.
Re: problem z 1.4
: 22 paź pn, 2007 3:54 pm
autor: Banita
ETZOLD tego poszukaj w poradnikach.
Haslo do rozpakowania masz na forum, wiec uzyj funkcji 'szukaj'
Re: problem z 1.4
: 22 paź pn, 2007 5:20 pm
autor: pipin85
Sory ze jeszcze zawracam gitare ale nadal nie jestem pewien czy aby napewno znalazłem to co trzeba.Jesli nie to dalej prosze o jakas pomoc i jeszcze dokładniejsze wskazówki bo najwyrazniej jestem ciemny:-)))To co znalazlem to jest to układ wtryskowo-zapłonowy i jest tu tabelka z róznymi danymi oraz schemat tego układu. Czy o to chodziło???
Re: problem z 1.4
: 22 paź pn, 2007 6:01 pm
autor: moralez
tak, jest tam tez tabela bledow wtrysku i opis jak odczytac te kody
Re: problem z 1.4
: 23 paź wt, 2007 4:20 pm
autor: pipin85
No nareszcie załapałem o co chodzi z tym etzoldem i gdzie jest hasło:-)troch długo ale lepiej pózno niz wcale.Jak tylko posprawdzamy z tata co to za dolegliwosc doskwiera pugowi mojego taty to orazu cos napisze. bardzo dziekuje za wskazówki. Pozdrawiam.
Re: problem z 1.4
: 26 paź pt, 2007 10:57 pm
autor: pipin85
Dobra juz mam etzolda i juz znalazłem diagnostyke komputera ale mam kolejne pytanie dotyczące wtyczki diagnostycznej bo etzold pisz tak • Na przyłącze 13/15 wtyczki diagnostycznej -M720- wsunąć
przewód pomocniczy. I chodzi mi o to czy ten przewód pomocniczy bo z tego co pisze etzold wynika ze trzeba go wsunąć w oba te rzyłącza. Czy dobrze to rozumiem. Prosze o pomoc bo jutro zamierzam robic z tata tą diagnostke.
Re: problem z 1.4
: 27 paź sob, 2007 12:25 am
autor: moralez
zle rozumiesz, wtyczka tak naprawde ma tylko jedno gniazdo, jak sie dobrze wtyczce przyjrzysz to tylko w 1 dziurce bedziesz widzial metal, drugim koncem przewodu zwierasz do masy wg opisu, u siebie bralem dosyc dlugi przewod i zwieralem do stacyjki, wtedy diagnostyke mozna robic samemu
Re: problem z 1.4
: 27 paź sob, 2007 8:21 pm
autor: pipin85
Dobra to juz wiem o co codzi z tym przyłączem 13/15 ale dzis przejrzałem z tata wszystkie wtyczki pod maską i nie znalazłem nic co by mi odpowiadało wtyczce diagnostycznej. gdzie mam tego szukac w 1.4 i pi razy oko jak to wygląda?Pomocy bo jestem ciemny

Re: problem z 1.4
: 27 paź sob, 2007 9:51 pm
autor: cejot
Ja dzisiaj też tego szukałem... chodzi o zieloną wtyczkę obok zbiorniczka wyrównawczego.
Tutaj widać ją na ostatnim zdjęciu, jest do czegoś przypięta, ale zazwyczaj się dynda.
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=a
Bierzesz długi kabel, wtykasz w tą wtyczkę tam gdzie widać blaszkę i ciągniesz do środka. W środku jako masa może bardzo ładnie posłużyć śruba mocująca szynę fotela pasażera. W taki sposób można sobie usiąść i sprawdzać.
I niestety mam chyba to samo. Nierówne obroty, na wolnych czasami się dławi i gaśnie. W ogóle silnik nierówno pracuje, nie da rady utrzymać cały czas tych samych obrotów. Jak badałem dzisiaj komputer to na początku pokazywał, że nie ma błędów. Potem, że jest błąd 13 (czujnik temperatury powietrza dolotowego) i na koniec znowu, że nie ma błędów
U mnie silnik miał robione między innymi: uszczelkę pod głowicą, uszczelniacze zaworowe, rozrząd, filtr powietrza. Przed wizytą w warsztacie takich problemów nie było...
Re: problem z 1.4
: 28 paź ndz, 2007 2:07 pm
autor: cejot
I jeszcze jeśli chodzi o złącze diagnostyczne i odczytywanie błędów to znalazłem ciekawy opis:
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/m ... 58&forum=7
Re: problem z 1.4
: 28 paź ndz, 2007 8:11 pm
autor: pipin85
Wielkie dzieki cejot za te wskazówki. bez teg bym szukał tak jak to opisuje etzold czyli w okolicy akumulatora. Ciwkawostka jest to ze w samochodzie mojego taty ta kostka była urwana z tego uchwytu i dyndała sobie gdzies za silnikiem i dlatego nie mogłem jej znalezc. Atak pozatym wyszedł nam błąd nr 33 czyli przepływomierz powietrza, potencometr przepuctnicy. i teraz kolejne pytanie czy w 1.4b jest przepływomierz i jesli jest to gdzie(czy moze tam gdzie wtrysk?)a jesli chodzi o ten potencjometr przepustnicy czy to jest to urządzenie do którego wpieta jest kostka w całym tym urządzeniu wtryskowym?Chyba troche nie jasno sie wyrażam< wiec moze napisze tak:do tej całej przepustnicy przychodzą trzy kostki, jedna do wtrysku,jedna do tego silniczka od wolnych obrotów(chyba to jest silniczek krokowy) i trzecia kostka łączt się z przepustnicą i własnie czy to jest ten potencjometr przepustnicy?nie jestem tego pewien na 100% wic pisze i prosze o jakies rady. pozdrawiam.
Re: problem z 1.4
: 29 paź pn, 2007 1:55 am
autor: moralez
Re: problem z 1.4
: 29 paź pn, 2007 11:59 am
autor: cejot
no to u mnie jest chyba troszkę co innego, zresztą nie wiem, ale komputer teraz nie pokazuje błędów, a obroty cały czas są nierówne