Strona 1 z 3
Paliwo w oleju--Pomocy
: 29 sty wt, 2008 8:55 pm
autor: adik1
Witam. Mam problem z powiększającym się stanem oleju w silniku. 1.1 na wtrysku.
Dodam że pali ok.10/11 litrów/100km.
Jaki jest powód i jak go usunąć.
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
: 29 sty wt, 2008 11:53 pm
autor: moralez
przedmuchy paliwa
powod... zuzyte pierscienie
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
: 30 sty śr, 2008 12:11 am
autor: sekator
rada: jeździć na max. obrotach, najlepiej na odcince. przepalając w ten sposób paliwo nie będzie zwiększać się stan oleju.
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
: 30 sty śr, 2008 12:14 am
autor: moralez
tylko ze rozrzedzony olej gorzej trzyma cisnienie, smaruje, chlodzi i moze byc kabuum
jak cos to mam 1,4 jeszcze gdzies w czesciach to bedziesz mogl sobie go zrobic
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
: 30 sty śr, 2008 5:26 pm
autor: Banita
Moze byc tez tak, ze ktorys czujnik nawala i leje paliwem, gdy auto jest zimne. Wtedy tez paliwo sie nie spala, tylko splywa po tulejach do miski.
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
: 30 sty śr, 2008 5:50 pm
autor: PAWLACZYSKIS
moralez pisze:przedmuchy paliwa
powod... zuzyte pierscienie
Tak przy okazji. Mierzyłem dzisiaj ciśnienie na cylindrach i wyszło mi coś takiego:
Co o tym myślicie? Jaka powinna być wartość nominalna? Przy jakich wartościach pojawiają się przedmuchy?
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
: 30 sty śr, 2008 6:10 pm
autor: Banita
Jest ok, nie masz powodu do strachu.
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
: 30 sty śr, 2008 6:25 pm
autor: PAWLACZYSKIS
No to fajnie
Przynajmniej w tej kwestii moja 205tka mnie pozytywnie zaskoczyła
Ale tak z ciekawości przy jakim ciśnieniu zacznie się robić nieciekawie?
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
: 30 sty śr, 2008 6:29 pm
autor: Banita
Mozna przyjac, ze silnik, ktory ma mniej niz 10-11 nadaje sie do remontu.
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
: 30 sty śr, 2008 7:58 pm
autor: sekator
Ciśnienie sprężania niewiele ma do sprawności silnika, oczywiście w silnikach użytkowych takie wartości być powinny ale im bardziej usportowiony/podrasowany motor tym ciśnienie może byc niższe a sprawność i moc wyższa. wynika to z zastosowanego wałka rozrządu.
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
: 30 sty śr, 2008 8:05 pm
autor: Banita
Zgadza sie -im dluzsze wspolotwarcie, tym nizsza wartosc uzyskamy, ale nie sadze, zeby kolega mial taki walek
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
: 30 sty śr, 2008 8:07 pm
autor: PAWLACZYSKIS
Też nie sądzę
Wałek jest stock'owy i punktem odniesienia powinny być wartości nominalne.
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
: 31 sty czw, 2008 1:31 am
autor: adik1
Dzięki za obfitą odpowiedz.
Myślałem nad pierścieniami. Najlepsze w tym jest to że do temperatury ok 80 stopni silnik nie wchodzi na obroty płynnie tylko tak jak by go zalewało a wolne obroty żędu 600/900nim, potrafi nawet zgasnąć. Powyżej 80 stopni igła, wolne obroty ok 900min. reakcja na gaz natychmiastowa. Nie to auto.
Co do wymiany silnika to nie na 1.1 ani 1.4. Mało mocy.
Najlepiej 1.9 TD.
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
: 31 sty czw, 2008 1:39 pm
autor: MBR
Banita pisze:Mozna przyjac, ze silnik, ktory ma mniej niz 10-11 nadaje sie do remontu.
trochę mija sie to z prawdą...
jeśli silnik ma rozbieżności większe niż 1 na poszczególnych cylindrach - przy prawidłowo ustawionych zaworach to kwalifikuje sie do remontu.
Co do pomiaru ciśnienia warto robić to na 2 sposoby
- na sucho czyli standardowy pomiar
- na mokro po pomiarze standardowym wstrzykujemy do cylindrów po kilka gram oliwy zakręcamy rozruchaczem kilka obr. aby rozprowadziło oliwę po tulejach i mierzymy jeśli powstają rozbieżności między pomiarem suchym a mokrym i są duże to na 100% pierścienie sie kończą - jeśli pomiary są prawie identyczne a wskazania zbyt niskie - występuje nieszczelność na zaworach
jeśli wskazania są ok to wiadomo
Co do paliwa w oleju - bardzo często może to występować przy źle ustawionych zaworach - za małe ciśnieni i może nie dopalać
Re: Paliwo w oleju--Pomocy
: 31 sty czw, 2008 6:09 pm
autor: Banita
Mozesz mi wyjasnic w jaki sposob mija sie to z prawda? Rozszerzyles, to co napisalem, ale tego nie podwazyles.