Rozszczelniające się tuleje w TU - prawda?

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Rozszczelniające się tuleje w TU - prawda?

Post autor: tomek »

Panowie :wink:
Mechanik straszy, że w silniku TU objawy wskazujące na uszczelkę (olej poszedł do wody, wcześniej ubywało wody) na uszczelce się często nie kończą bo.. rozszczelniają się tuleje...
Mówi, że robi to na co dzień i ludziom silniki zmienia bo naprawy nieopłacalne.

Faktycznie takie rzeczy??

To był drugi, który w ogóle kojarzył "peugeot" "TU" i faktycznie musiał coś dłubać..

Pierwszy do którego dzwoniłem mówił, że owszem zna peugeoty, ale dużo roboty przy nich szczególnie w dieslu bo "są te hydrauliczne zawory" 8)7

Autko daleko ode mnie, sam nie dam rady zajrzeć...i nie znam jeszcze TU, ale:
-olej czysty
-olej przebił się do wody
-auto chodzi równiutko
Dla mnie uszczelka (pomijając jakieś ew. pęknięcie itp.) a co mają do tego nieszczelne tuleje??

Sugestie? :wink:
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4910
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Rozszczelniające się tuleje w TU - prawda?

Post autor: moralez »

tuleja raczej sama w sobie sie nie rozszczelni co najwyzej moze szlak trafic(chyba tylko po ruszeniu tuleja) oring pod nia, badz tez na tulei moga zrobic sie wzery, wtedy i nowy oring moze nie pomoc, ale to wszystko dotyczy wody w oleju. w sytuacji oleju w w wodzie to na 99.9 % jest to wina uszczelki pod glowica
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Re: Rozszczelniające się tuleje w TU - prawda?

Post autor: tomek »

Dzięki za szybką odpowiedź :wink:

A ciekawi mnie czy dajecie zawsze nowe śrubki po zdjęciu czapki hę?

Mądre głowy wiadomo mówią - należy! a jak w praktyce?

Mój 1,9td został na starych, reszta książkowo, i po 2 latach wydmuchał... ponoć do td tylko i wyłącznie "metalowa" (elring) a był taki zwykły kompozyt (ajusa)...

Do fiata 1,8DOHC dorabialiśmy sztukę z jakiejś nowej najbardziej podobnej akurat dostępnej, reszta stare i bez problemu

a stary kibel 1,8d poszedł na starych po raz X na szybkiego "obrobione" wżery papierem głowicy 8)7 i dociągnięte ręką trzymał do samego końca 3 lata i wyjmowałem sprawny

Ciekawi mnie, że starsze opisy mówiły o nowych samych podkładkach, teraz się krzyczy głośno o nowych śrubach..

Przykładowo elring już w katalogu krzyczy, że uszczelka wyłącznie z nowymi śrubami.
Mówi się też, że te elringi "metalowe" są bardziej "wymagające" co do śrub i dokręcania..
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Rozszczelniające się tuleje w TU - prawda?

Post autor: Banita »

Z ajusa mialem juz cyrki -rozwarstwila sie :roll: .
Sruby nie zawsze nowe, choc jak tylko mozna to nowki.
Podkladek nie trzeba w ogole nowych, wystarczy papierkiem 600 je przejechac, zeby gladkie byly.

Z tego co wiem, w wytycznych dla aso jest, zeby przy kazdej wymianie uszczelki serwisowanego auta na plywajacych tulejach ZAWSZE wymieniac oringi pod nimi. W dodatku dostepne na rynku oringi sa ze zwyklej gumy, a te oferowane w aso z dodatkiem grafitu (nie twardnieja z czasem).

Swoja droga mechanik wie, ze gdzies dzwoni, tlyko chyba dokonca nie wie gdzie. Jesli aluminiowy silnik na plywajacych tulejach sie przegrzeje, to jest duza szansa, ze nawet po planowaniu bloku i glowicy bedziemy zmieniac uszczelki jak rekawiczki. Jesli uszczelka byla po prostu stara i zaczela puszczac, to tego problemu nie ma
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Re: Rozszczelniające się tuleje w TU - prawda?

Post autor: tomek »

Dzięks
Nawet nie wiem czy to alu, TU1M '94 coś to mówi?
Tego mechanika pominę żeby przypadkiem tuleje się nie rozszczelniły :wink:
Olej czyściutki więc stawiam na ząb czasu.
Ze śrubami tak jak mówisz zamienniki są różnej jakości i śruby ponoć też... zostają stare
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Rozszczelniające się tuleje w TU - prawda?

Post autor: Banita »

tu1m jest z aluminium.
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Re: Rozszczelniające się tuleje w TU - prawda?

Post autor: tomek »

Dlatego ten peugeot taki lekki jakiś i skacze cały :D
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
ODPOWIEDZ