Strona 1 z 2
moja lambda
: 06 mar czw, 2008 11:29 am
autor: stalk
tak wyglada moja sonda, czy ktos cos moze o niej powiedziec?
samochod mi żre kolo 11 L i moze to przez tą sonde ?
Re: moja lambda
: 06 mar czw, 2008 5:04 pm
autor: brendy
stalk pisze:tak wyglada moja sonda, czy ktos cos moze o niej powiedziec?
samochod mi żre kolo 11 L i moze to przez tą sonde ?
sonda ma bialy nalot moze to swiadczyc o niewlasciwym rodzaju oleju w silniku jaki masz olej zalany a to spalanie moze byc przez czujnik tem silnika i tez przez sonde ja po wymianie sondy i tego czujnika spalanie spadlo do 7 a palil 10-11
Re: moja lambda
: 06 mar czw, 2008 5:13 pm
autor: Banita
Ja moge powiedziec, ze jest metalowa,a bialoy nalot nie swiadczy tak naprawde o niczym szczegolnym
Re: moja lambda
: 06 mar czw, 2008 5:54 pm
autor: TO-MI
i niewyraźnie coś wygląda
Re: moja lambda
: 06 mar czw, 2008 11:43 pm
autor: stalk
rutinoscorbin pomoze ?
faktem jest ze moj PUG pali kolo 11 L a ma palic 7-8, czujnik cieczy chlodzacej tez wymienie, a wlasnie - mierzylem sonde i wyniki byly takie:
obr/min [V]
1000 -> 0,8
2000 -> 0,84
3000 -> 0,78
4000 -> 0,75
co ktos o tych wynikach mysli ?
Re: moja lambda
: 07 mar pt, 2008 12:44 pm
autor: MBR
stalk pisze:rutinoscorbin pomoze ?
faktem jest ze moj PUG pali kolo 11 L a ma palic 7-8, czujnik cieczy chlodzacej tez wymienie, a wlasnie - mierzylem sonde i wyniki byly takie:
obr/min [V]
1000 -> 0,8
2000 -> 0,84
3000 -> 0,78
4000 -> 0,75
co ktos o tych wynikach mysli ?
myślę ze powinieneś pojechać na stacje diagnostyczną i zbadać sobie współczynnik Lambda i skład spalin - i wszystko będzie jasne.
Re: moja lambda
: 07 mar pt, 2008 5:38 pm
autor: Banita
Sklad spalin ? Tia... CO, NOx itd. Nic ci nie powie
Z napiecia na sondzie mozna wyliczyc lambde i jest ok, z tym, ze wartosci powinny sie zmieniac (nie tylko o 0.1V)
Re: moja lambda
: 07 mar pt, 2008 6:09 pm
autor: stalk
juz zamowilem nowa lambde i sie zobaczy, jeszcze musze kupic czujnik temp cieczy chlodzacej tylko nie wiem jak wyszukac go na allegro, pomozcie
Re: moja lambda
: 07 mar pt, 2008 6:43 pm
autor: Banita
Zamiast kupowac, to sprawdz swoj wlasny. Sposob na to masz w etzoldzie -jest na forum, poszukaj.
Mam nadzieje, ze wkreciles stara lambde na smar miedziowy, bo w przeciwnym razie mozesz miec problem, zeby ja odkrecic...
Re: moja lambda
: 08 mar sob, 2008 1:19 am
autor: tomek
Skoro sonda tak sobie stoi na 0,8V to widzi, że tam bogato !!!!
Pytanie można zadać dlaczego komp nie radzi sobie ze zubożeniem a sondę zostawić w spokoju!!
1.Sprawdź sygnał z sondy przy samym ECU! może jakiś przewód albo połączenie... ECU nie widząc sygnału, domyślnie wzbogaca
2.Sprawdź napięcia na TPS i MAP i też najlepiej przy samym ECU, może on myśli, że cały czas wyprzedzasz
3. Temperaturkę też zmierz pod samym kompem
Re: moja lambda
: 08 mar sob, 2008 9:01 am
autor: stalk
moj czujnik wyglada tak i jest tylko jeden kabel a etzold opisuje cos ze tam ma byc wtyczka z dwoma, popatrzcie i jak go zmierzyc ?
Re: moja lambda
: 08 mar sob, 2008 10:48 am
autor: TO-MI
bo to nie jest czujnik od kompa
miernikiem sie mierzy
a ile ma być masz w etzoldzie
Re: moja lambda
: 08 mar sob, 2008 2:11 pm
autor: stalk
no to teraz jestem glupi
gdzie go szukac ?
Re: moja lambda
: 08 mar sob, 2008 2:44 pm
autor: moralez
pod aparatem zaplonowym, bylo juz to opisywane...
Re: moja lambda
: 11 mar wt, 2008 12:14 pm
autor: MBR
Banita pisze:Sklad spalin ? Tia... CO, NOx itd. Nic ci nie powie
Z napiecia na sondzie mozna wyliczyc lambde i jest ok, z tym, ze wartosci powinny sie zmieniac (nie tylko o 0.1V)
Każda stacja diagnostyczna (jeśli nie to zakład montujący LPG) ma przyżąd do badania składu spalin - który wylicza współczynnik Lambda
i po co kombinować mierzyć itp. skoro można pojechać i mieć od ręki dane