Strona 1 z 2

Problem zwolnymi obrotami

: 09 mar ndz, 2008 2:03 pm
autor: gad
Przekopalem ju forum ale nie znalazlem zadowalajacej odpowiedzi. Mam silnik 1.4 TU na motronicu moj problem polega na zbyt wysokich wolnych obrotach. Coprawda mozna je zmnijszyc zwiekszajac wyprzedzenie zaplonu ale to nie o to raczej chodzi bo aby byly prawidlowe musze niemal calkowicie go wyprzedzic. Zaobserwowalem ze na wolnuch obrotach przepustnica nie jest calkowicie zamknieta, czy tak powinno byc?
Nie jest pewien czy jest jakies obejscie przepustnicy uzywane na biegu jałowym. w czym moze tkwic problem? Weże od podcisnienia mam wszyskie podpięte prawidlowo. Przynajmniej tak mi sie zdaje.

Re: Problem zwolnymi obrotami

: 09 mar ndz, 2008 3:48 pm
autor: moralez
raz ze nie masz silnika 1,4 na motronicu tylko na mono-jetronicu
dwa to poszukaj sobie w wyszukiwarce hasla silniczek krokowy

Re: Problem zwolnymi obrotami

: 09 mar ndz, 2008 6:01 pm
autor: gad
Byłem teraz w garazu posprawdzalem to i owo i walne teraz wywoda ktory moze waszym madrym glowa ulatwi nieco sprawe a mianowicie: Znalazlem czujnik emp silnika i jest on sprawny gdyz po jego wypieciu silnik wogule nie daje sie uruchomic. kolejna rzecz ktora zasugerowalem sie na forum jest silnik krokowy i czujnik polozenia przepustnicy: sprawdzilem to w taki sposob ze przekrecilem kluczyk na zaplon a nastepnie otworzym reka przepustnice do oporu i palcem wcisnolem krancowke silnika krokowego. Pozostal on schowany gdyz przepustnica byla otwarta Gdy puscilem ciegno przepusnicy i wrocila ona do polozenia "zamknieta" silnik krokowy natychmiast zadzialal i uchylil ja nieznacznie. Sadze po ty ze zarowno silnik krokowy jak i czujnik polozenia przepustnicy sa sprawne i wspolpracuja ze soba. Co jest nastepna rzecza ktora moglbym sprawdzic? jest jakis sposob na to aby zminejszyc mu ilos paliwa czy cos w tym stylu poniewaz silnik chodzi na bogatej mieszance gdyz z wydechu wydoywa sie znaczna ilosc pary i wody po spalonym paliwie. mam druga przepustnice i wtrysk, zalozylem ja wiec i przekrecilem silnik krokowy gdyz tego nie mam na podmianke ale obroty sie nie zmienily. co to moze byc??? Czy moze yo byc wynikiem tego ze sterownik pozostal mi po silniku 1.1??

Jest jeszcze jeden problem. w silniku mam niepodlaczony czujnik polozenia walu korbowego. Nie jest on podpiey gdyz nie mam do niego zadnej wtyczki i w poprzednim silniku rowniez byl nie podpiety!!!! moze ta wtyczka gdzies sie paleta a jesli tak to gdzie jej szukac???

Re: Problem zwolnymi obrotami

: 09 mar ndz, 2008 11:09 pm
autor: moralez
ta wtyczka nie jest ci potrzebna, a sprawdzales bledy komputera?

Re: Problem zwolnymi obrotami

: 10 mar pn, 2008 7:13 pm
autor: gad
Probowalem teraz sprawdzic ale nie moge znalesc ej wtyczki kolo zbiorniczka z plynem do spryskiwacza. jakas mala wskazowka gdzie indziej moge jej szukac? tam mam dwie wtyczki ale zadna niejest 3 pinowa jak na opisie w ksiazce. Czytalem na forum ze nie wszyskie mono jetronicki maja takie zlacze. Czy to mozliwe?

Re: Problem zwolnymi obrotami

: 11 mar wt, 2008 12:37 am
autor: moralez
nie wiem, nie widzialem wszystkich monojetronicow :P

Re: Problem zwolnymi obrotami

: 11 mar wt, 2008 9:11 am
autor: gad
A wtyczke widziales zeby powedziec mi czego szukac?

Dobra odnalazlem wtyczke i wcale nie byla tam gdzie zaznaczona w ksiazce.Zrobilem diagnoze i tak:
- Sygnal ilosci obrotow dla cewki zaplonowej
- czujnik temperatury silnika
Były jeszcze inne bledy ale po skasowaniu nie pojawily sie ponownie chociasz obroty troche chyba spadly co ciezko stwierdzic gdyz nie mam obrotomierza:/ postaram sie troche eraz pojezdzic i zobacze co sie bedzie dzialo. Czy ten pierwszy blad moze miec jakis zwiazek z tym ze zalozylem cewke i aparat zaplonowy z silnika 1.1 gdyz ta na nowym silniku 1.4 miala uszkodzana kopulke a ta stara byla prawie nowa i mam jeszcze do niej palec na wymine

Re: Problem zwolnymi obrotami

: 11 mar wt, 2008 8:48 pm
autor: moralez
1) blad jest calkiem normalny poniwaz sprawdzasz bledy na wylaczonym silniku, wiec ECU nie dostaje informacji od cewki o ilosci obrotow 8)

Re: Problem zwolnymi obrotami

: 12 mar śr, 2008 8:22 pm
autor: gad
a co z bledami wlotu powietrza do ukladu ssacego i czujnika temperatury silnika?

Re: Problem zwolnymi obrotami

: 12 mar śr, 2008 9:05 pm
autor: cejot
moralez pisze:1) blad jest calkiem normalny poniwaz sprawdzasz bledy na wylaczonym silniku, wiec ECU nie dostaje informacji od cewki o ilosci obrotow 8)
O ile dobrze pamiętam to u mnie na zgaszonym silniku (TU3M) nie pokazywał takiego błędu.

Re: Problem zwolnymi obrotami

: 12 mar śr, 2008 9:45 pm
autor: gad
skoro u ciebie nie pokazwywalo to co moze byc uszkodzone ze wystepuje taki blad?

Re: Problem zwolnymi obrotami

: 12 mar śr, 2008 11:39 pm
autor: moralez
cejot pisze:
moralez pisze:1) blad jest calkiem normalny poniwaz sprawdzasz bledy na wylaczonym silniku, wiec ECU nie dostaje informacji od cewki o ilosci obrotow 8)
O ile dobrze pamiętam to u mnie na zgaszonym silniku (TU3M) nie pokazywał takiego błędu.
mam prosbe idz zrob diagnostyke i upewnij nas w tym co piszesz.

Re: Problem zwolnymi obrotami

: 13 mar czw, 2008 12:12 am
autor: Florek2b
dobra bo ja mam podobny problem i nie wiem gdzie zrobic diagnostyke polecicie mi jakies miejsce w warszawie gdzie diagnostykje zrobia dobrze i tanio?? bylem u jedngo goscia i zbyl mnie bez robienia diagnostyki powiedzial ze to na 100% czyjnik polorzenia przepustnicy albo krokowy :) i dodam do tego ze pali mi 10 litrow na 100 8)7 a i mam TU1M

Re: Problem zwolnymi obrotami

: 13 mar czw, 2008 12:26 am
autor: moralez
dalbym 90% jego diagnozie 8)

Re: Problem zwolnymi obrotami

: 13 mar czw, 2008 1:04 am
autor: Florek2b
no moze i tak wymianilem krokowy kosztowla mnie 200zł i nadal jest tak samo wiec albo sie jednak pomylił albo to czujnik przepustnicy albo cos jeszcze innego a na czujnik narazie mnie nie stac:P dlatego chce zrobic diagnostyke 8)7