przekaźnik temperatury z chłodnicy ? problem :((
: 15 maja czw, 2008 9:07 pm
Cześć, z góry proszę o wyrozumiałość - to mój pierwszy post.
A więc tak przeszukałem na forum i jeśli dobrze ustaliłem ta część widoczna na zdjęciach nazywa się - przekaźnik temperatury ? bo tak się składa że mam właśnie z tym problem a w zasadzie już nie, mianowicie: (krótka historyjka z życia mojego peugeota):
Od jakiegoś czasu zauważyłem niepokojący objaw w postaci bezzasadnego załączania się wentylatora chłodnicy, wtedy jeszcze o tym nie wiedziałem, wentyl pracował jeszcze długo po zgaszeniu silnika, czasem nawet po krótkim podjechaniu do sklepu, no i tym sposobem rozładował akumulator do 0, z początku myślałem że to problem z ładowaniem ale to inna historia, do rzeczy:
po kupieniu nowego aku, ujawniłem iż ten element widoczny na zdjęciach po krótkiej pracy silnika nagrzewa się do czerwoności, do wczoraj kiedy to zrobił się biały i odleciał, wentyl przestał pracować i silnik się ciutkę przegrzał bez wentyla.
I teraz moje pytanie, czy nazwa którą ochrzciłem tą część jest prawidłowa?
Czy ten element w każdym 205 jest taki sam? a może w innych modelach również, łatwiej miałbym wówczas ze znalezieniem.
Dodam jeszcze tylko że jak widać wtyk jest 3 pinowy ale z kostki odchodzą 2 przewody, element oczywiście sprawdziłem na multimetrze - wskazuje zwarcie ;]
A więc tak przeszukałem na forum i jeśli dobrze ustaliłem ta część widoczna na zdjęciach nazywa się - przekaźnik temperatury ? bo tak się składa że mam właśnie z tym problem a w zasadzie już nie, mianowicie: (krótka historyjka z życia mojego peugeota):
Od jakiegoś czasu zauważyłem niepokojący objaw w postaci bezzasadnego załączania się wentylatora chłodnicy, wtedy jeszcze o tym nie wiedziałem, wentyl pracował jeszcze długo po zgaszeniu silnika, czasem nawet po krótkim podjechaniu do sklepu, no i tym sposobem rozładował akumulator do 0, z początku myślałem że to problem z ładowaniem ale to inna historia, do rzeczy:
po kupieniu nowego aku, ujawniłem iż ten element widoczny na zdjęciach po krótkiej pracy silnika nagrzewa się do czerwoności, do wczoraj kiedy to zrobił się biały i odleciał, wentyl przestał pracować i silnik się ciutkę przegrzał bez wentyla.
I teraz moje pytanie, czy nazwa którą ochrzciłem tą część jest prawidłowa?
Czy ten element w każdym 205 jest taki sam? a może w innych modelach również, łatwiej miałbym wówczas ze znalezieniem.
Dodam jeszcze tylko że jak widać wtyk jest 3 pinowy ale z kostki odchodzą 2 przewody, element oczywiście sprawdziłem na multimetrze - wskazuje zwarcie ;]