Strona 1 z 2

Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1

: 27 gru sob, 2008 6:46 pm
autor: AntekLDZ
Witam mam kilka pytań i mam nadzieje że ktoś mi tu doradzi co z nimi zrobić:

1. Mam silnik 1.1 60 koni. Jakie jest jego oznaczenie/nazwa??
2. Mam komputer MAGNETI MARELLI i świeci mi się błąd. Gdzieś czytałem ale już nie mogę znaleźć że przy instalacji gazowej odcinanie benzyny powinno być sterowane przez emulator a ja mam przekaźnik. Co to jest ten emulator i jak on działa??
3. Co do tego błędu myślałem że to sonda Lambda bo jak ją mierzyłem to nic nie pokazywała ( 0.0 V ), kupiłem nową założyłem i na biegu jałowym pokazuje 0.8-0.9 V i przy wzroście obrotów spada do 0.2 V wydaje mi się że napięcie powinno rosnąć. Jak to jest??
4. Po co w skrzyni biegów a raczej w miejscu gdzie jest sprzęgło od strony chłodnicy w miejscu blok-skrzynia jest dziura?? Czy to norma czy u mnie czegoś brakuje??

Re: Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1

: 27 gru sob, 2008 6:58 pm
autor: KrakerSx
Ad.1 na bloku silnika jest tabliczka blisko tej "dziury" w obudowie skrzyni.

Ad.2 zależy jak kto ma, emulator to chyba od obrotów czyli na danych obrotach przerzuca na gaz, tylko z tym czasem lipa jak paliwka zabraknie to juz nie odpalisz, a na przełącznik to sobie pstrykasz jak chcesz (mam nadzieje że o to Ci chodzilo)

Ad.3 Jak jeździsz na gazie na co ci sonda :D, ja mam wywalona.

Ad.4 Powinna być zaślepka

Re: Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1

: 27 gru sob, 2008 7:04 pm
autor: AntekLDZ
No ja mam taką opcje że przy odpalaniu odpala mi na benzynie a potem przy 2000-2500 tys przerzuca na gaz ale i przełącznik także mam benzyna-gaz. Ale mam włąśnie instalacje na przekaźniku. A co do jazdy na gazie to sonda nie jest potrzebna?? To co steruje wtedy mieszanką gaz-powietrze bo przecież stała to ona chyba nie jest??

Re: Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1

: 27 gru sob, 2008 7:09 pm
autor: KrakerSx
Parownik steruje :P i czujnik do niego, jeżeli masz także przełączanie się gazu na obrotach, musisz mieć regulacje gazu poprzez podpięcie laptopa do niego. Sonda jest do benzyny jedynie.

Re: Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1

: 27 gru sob, 2008 7:24 pm
autor: deejay
A ja pytam - Gdzie jest Mod?? Bo poprostu ręce opadają

Re: Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1

: 27 gru sob, 2008 7:34 pm
autor: AntekLDZ
no to w takim razie musisz trochę uważać żebyś ich nie zgubił :W

Re: Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1

: 27 gru sob, 2008 7:50 pm
autor: deejay
ad.2 Emulator wtrysku oszukuje komputer benzynowy aby przy pracy na gazie cały czas widział wtryskiwacz benzynowy i nie wywalał błędu. Czasami odcina się wtryskiwacz benzynowy za pomocą zwykłego przekaźnika (w prostszych kompach) ewentualnie właśnie za pomocą emulatora ( nic innego jak przekaźnik z rezystorem lub cewką imitującą cewkę wtryskiwacza)

ad 3. Sonda w pugu jest jednowoltowa. W czasie pracy powinna wskazywać między 0 -1 V. powinna zmieniać te wartości bardzo szybko. Jeżeli pokazuje Ci na jałowym 0,8 - 0,9 to znaczy że mieszanka jest zbyt bogata, natomiast przy podniesieniu obrotów tak bardzo Ci spada - zbyt uboga mieszanka.

Jak wcześniej nie wywalał błędu to nie wina przekaźnika tylko złej mieszanki (błąd sondy)

Na jałowym trzeba by było skręcić stały wypływ gazu (śrubka lub pokrętło na reduktorze) natomiast przy wyższych obrotach trzeba się podłączyć do kompa i zwiększyć otwarcie silniczka krokowego by wzbogacić mieszankę)

Re: Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1

: 27 gru sob, 2008 7:55 pm
autor: deejay
KrakerSx pisze:Parownik steruje :P i czujnik do niego, jeżeli masz także przełączanie się gazu na obrotach, musisz mieć regulacje gazu poprzez podpięcie laptopa do niego. Sonda jest do benzyny jedynie.

8)7 Sterownik gazu bierze sygnał właśnie z sondy i czujnika położenia przepustnicy TPS. (pomijając obroty z cewki i opcjonalnie czujnik temp reduktora - aby uniknąć przełączenia na zimnym silniku - zalewania gazem oraz przymrożenia reduktora)

Re: Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1

: 27 gru sob, 2008 8:00 pm
autor: AntekLDZ
no i dzięki można było tak od razu a nie o odpadaniu rąk zaczynać :wink:

Re: Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1

: 27 gru sob, 2008 8:05 pm
autor: deejay
nie chodziło o pytanie - bo kto sie nie pyta ten nie otrzymuje odpowiedzi (ewentulanie urzywa opcji szukaj :) ) tylko na odpowiedzi w stylu "po co Ci sonda" lub "parownik steruje i czujnik do niego"

Pozdrawiam.

Re: Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1

: 27 gru sob, 2008 8:21 pm
autor: AntekLDZ
Co do opcji szukaj to większość pytań i odpowiedzi nie jest do końca taka jaką bym chciał uzyskać a i tak większość tematów kończy się i to już 2 postem użyj opcji szukaj. Więc co za sens ktoś się chce czegoś dowiedzieć a odpowiedzi są z krótka jedno zdaniowym opisem bo po co się wysilać i lepiej napisać "użyj opcji szukaj"

Re: Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1

: 27 gru sob, 2008 10:20 pm
autor: KrakerSx
Jakos nie mam sondy jest wywalona i mam podobna instalacje co AntekLDZ i jakos nie mam problemu z gazem pali 6 przy spokojnej jezdzie kolo 8 jak mu nie zaluje. Nie zalewa go nigdy, w zime moge go od strzalu odpalic na gazie 8)7

Re: Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1

: 27 gru sob, 2008 11:36 pm
autor: moralez
deejay pisze:A ja pytam - Gdzie jest Mod?? Bo poprostu ręce opadają
jak ktos pisze glupoty w dobrym dziale to co ja moge. Regulamin nie przewiduje za to konsekwencji, moze dlatego ze go nie ma 8)7
Poprawiac bedacego w bledzie czesto sie juz niechce...

Re: Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1

: 28 gru ndz, 2008 3:48 am
autor: deejay
KrakerSx pisze:Jakos nie mam sondy jest wywalona i mam podobna instalacje co AntekLDZ i jakos nie mam problemu z gazem pali 6 przy spokojnej jezdzie kolo 8 jak mu nie zaluje. Nie zalewa go nigdy, w zime moge go od strzalu odpalic na gazie 8)7
i w tym momencie żadna stacja diagnostyczna nie ma prawa podbić Ci przeglądu (silnik na wtrysku z zamontowoną seryjnie sondą powiniem posiadać instalację gazową sterowaną sygnałem sondy,a z tego co piszesz gazownicy wywalili Ci silniczek krokowy i wstawili register (tzw śrubę) lub go zablokowali w danej pozycji), ale Pan Zenek Ci podbija co roku i jeździ po ulicach to co jeździ...

jak Koledze poda jeszcze ktoś kod silnika to Temat chyba można zamknąć.

Re: Kilka problematycznych pytań dotyczących 1.1

: 29 gru pn, 2008 9:43 pm
autor: misha84
Kod silnika 1.1 60KM to TU1M lub jeżeli chodzi o kod z tabliczki silnika to zaczyna się od HDZ. Też ostatnio szukałem i znalazłem dopiero na stronie http://www.peugeotclub.info/page.php?65