Strona 1 z 2
kolejny error
: 09 maja pn, 2011 5:09 pm
autor: Gruszka
Siemka! Mam kolejny problem. Otóż mój Pug zachowuje się tak jakby nie chodził na wszystkie gary. Rozpędza się do 2,5 tys obr potem tak jakby odcinało zapłon, ale sposobem nie naciskając zbyt mocno gazu można ten próg ominąć i wtedy jedzie w miarę normalnie. Do tego na postoju prawie gaśnie i kopci na czarno. Wyskoczył check więc idę zobaczyć co powie. może wy macie jakieś propozycje?
Re: kolejny error
: 09 maja pn, 2011 5:11 pm
autor: TymczaS
sonda lambda...ja bym to obstawiał jeżeli świeci się kontrolka
Re: kolejny error
: 09 maja pn, 2011 5:40 pm
autor: Hubee
Lub potencjometr przepustnicy
Re: kolejny error
: 09 maja pn, 2011 5:43 pm
autor: Gruszka
sonda wymieniana
Re: kolejny error
: 09 maja pn, 2011 5:45 pm
autor: DJPreZes
Czyli typowy objaw TPSa - czujesz jakbyś kotwicę ciągnął, po czym nagle silnik chodzi jak powinien.
Re: kolejny error
: 10 maja wt, 2011 6:43 am
autor: Gruszka
no nie do końca.. Przekroczę te obroty to łapie idzie równo potem znowu odetnie i jak wrzucę 4 to obr spadną do 3 i się sunie. Znajomy mówił, że mógł się rozrząd przestawić o ząbek.. Ale wątpliwa sprawa jak dla mnie
Re: kolejny error
: 10 maja wt, 2011 10:12 am
autor: Hubee
A wypluł jakiś error? Najlepiej od tego szukać
Re: kolejny error
: 10 maja wt, 2011 2:08 pm
autor: Draxter
Czujnik temperatury z bloku (ten dla komputera). Przerabialem kiedys identyczny objaw w TU.
Wczesniej sprawdzalem lambde, TPS, mapsensor - podmianka na sprawne z dzialajacego auta.
Na zimnym silniku bylo w miare ok ale po rozgrzaniu kopcil jak TD z uwalona turbina
Re: kolejny error
: 10 maja wt, 2011 2:14 pm
autor: TymczaS
możliwe ze coś z układu paliwowego, TPS, wtryskiwacz. Zobacz czy Cie wtrysk nie leje. Sprawdź TPSa, czujnik temperatury silnika. Jeżeli wszystko będzie ok to dla pewności jeszcze przemierz sondę.
Spróbuj też sprawdzić błędy i zresetować kompa.
Wystarczy że wtrysk dostaje za dużo paliwa i sonda przestaje ogarniać i przez to wywala kontrolkę na tablicy.
Re: kolejny error
: 10 maja wt, 2011 2:25 pm
autor: Gruszka
a ma ktoś fotke gdzie ten czujnik temperatury silnika z bloku dokładnie jest?
wypluł bład nr 1
Re: kolejny error
: 10 maja wt, 2011 4:35 pm
autor: TymczaS
może inaczej jaki kod Ci wypluło. 11 to kod końca diagnozowania a 12 początku. Wiec możesz zaczynać od 13
Re: kolejny error
: 10 maja wt, 2011 4:40 pm
autor: Gruszka
to dziwne bo mrygnło dwa razy wolniej i dwa razy szybko
Re: kolejny error
: 10 maja wt, 2011 5:44 pm
autor: Hubee
Na wyłączonym silniku jeszcze powinno być 41 - brak sygnału z czujnika położenia wału. Przynajmniej ja tak miałem w TU1M.
Czujnik temperatury komputera jest w tym miejscu (to ten niebieski na drugim planie)
Czujnik temperatury dający sygnał do komputera
EPS 1.830.114
dwa piny
kolor: niebieski/zielony/liliowy
cena: 40-50zł
rozmiar gwintu: M12x1,5
rozmiar klucza: 19
zamiennik czujnika FACET: FAC.7.3114, BOSCH 0 280 130 026
Po prawej stronie, poniżej termostatu. Bliżej lamp jest od kompa, dalej od przegrzania. Ten od kompa jest zanurzony w płynie.
Re: kolejny error
: 10 maja wt, 2011 7:55 pm
autor: Gruszka
dzięki za pomoc. Włożyłem z poprzedniego silnika i też nie działa. Wtrysk leje.. Przynajmniej tak mi się wydaje bo na przepustnice leci paliwo jakby deszcz padał. Chyba nie powinno aż tak lać.. Do tego pali 10l na 40km
Re: kolejny error
: 10 maja wt, 2011 7:59 pm
autor: TymczaS
podmień wtrysk, sprawdź TPSa i czujnik temperatury silnika. Może komp nie wyłącza ssania.