Strona 1 z 1

Problem z poruszaniem dzwigni biegow

: 18 wrz ndz, 2011 1:59 am
autor: mlody8505
Witam wszystkich
Zaczne od poczatku bo moze to ma jakies znaczenie
Nie mialem kasy na OC i przeglad wiec moj samochodzik stal jakies 3 miesiace odkulem sie i zaplacilem OC
Chcialem jechac na przeglad ale sie przerazilem Nie moglem ruszyc dzwignia biegow musze uzyc duzo sily zeby wbic 1 lub R
Nie chcialbym nic zepsuc Bo czytalem ze cos moze sie wygiac i wogole biegow nie bede miec Wiec stoi dalej
Doradzcie mi co to moze byc
Dodam ze silnik chodzil chwile na wolnych obrotach wszystko zdarzylem umyc (szyby) i dopiero wtedy chcialem ruszyc
Nie wiem moze skrzynia na sucho chodzi albo olej zgestnial ze nie moge drazkiem ruszyc
A moze jest to soprawka wedzidel czy czegos takiego co wam wyskakuje przy skrzyni
Chcialbym zebyscie jednoznacznie stwierdzili co to moze byc i dali instrukcje bo nie wiem gdzie tego szukac
Wiem gdzie jest skrzynia biegow Moze te informacje mi pomoga w naprawie tego
Jak go kupilem to drazek chodzil jak marzenie dopiero po wymianie sprzegla jakies 2 lata temu dzwignia zaczela dziwnie dzialac ciezej a dzis to juz jak w starze czy w jakims innym starym i ciezarowym samochodzie

Sorki ze bez polskich liter ale pisze to na szybkiego bo dosc pozno juz :P

Mam nadzieje ze jak zwykle dostane szybka odpowiedz jakbyscie mieli jakies pytania na wszystkie odpowiem bede regularnie odwiedzac temat

Re: Problem z poruszaniem dzwigni biegow

: 18 wrz ndz, 2011 7:19 am
autor: borek_wpr
Możliwe że cięgła zmiany biegów zostały źle założone lub są pogięte.W moim TU 9 cięgła są równolegle do silnika.

Re: Problem z poruszaniem dzwigni biegow

: 20 wrz wt, 2011 1:52 am
autor: mlody8505
Bawilem sie nie znam sie wiec napisze co zauwazylem i co zrobilem
Ciegla na oko wydaja sie proste ale maja luz na tych jablkach czy jak to sie zwie :P
Chodzi o laczenie i pewnie te gumy sie wyrobily
Tez zauwazylem ze te glowne nie wiem Cieglo to co idzie od lewarka do ciegiel na laczeniu lata przy ruszaniu lewarkiem
Naciagnelem na ten grzybek gume i zmniejszylem luz
Ciegla na tych laczeniach oliwiarka pooliwilem bo bylo to zardzewiale i jest luz
Po przejechaniu sie stwierdzilem ze jest lepiej biegi w porownaniu do wczoraj chodza leciutko ale to jeszcze nie to jak bylo
Tez zauwazylem ze 1 i 2 bieg po tej operacji zmniejszenia luzu na ciegle od drazka zmiany biegow do skrzyni zaczyna wypadac
1 zwlaszcza przy gwaltownym ruszeniu mi sie zdarzylo a 2 to moze nie wbilem dobrze chociaz malo prawdopodobne
Moje pytanko moze z innej beczki ale gdzie sie sprawdza poziom oleju w skrzyni biegow
Bo juz mi ktoras z kolei osoba mowi zeby sprawdzic poziom
Zauwazylem taka niby srube na imbusa ale tego nie da sie ruszyc ibus 8 jak sie nie myle a korek jak na 12 jest jakies dojscie inne :)

Dzieki za odpowiedz mam nadzieje ze sie domyslicie o co mi chodzilo z tymi cieglami i cieglem od lewarka do skrzyni Nie jestem mechanik co nie co dziadek mi powiedzial :) wiec tyle wiem ze ciegla nie sa w skrzyni i nie trzeba rozbierac jej :P bo po przeczytaniu ciegla pomyslalem o wodzikach czy cos takiego a to jest w skrzyni chyba :P

Dzieki i sorki ze tak duzo pisze

Re: Problem z poruszaniem dzwigni biegow

: 20 wrz wt, 2011 8:09 pm
autor: borek_wpr
Sprawdzenie poziomu oleju w skrzynce przekładniowej może być niemożliwe (starsze typy skrzyń sprzed X-1986 r.) lub możliwe,po X-1986r. Zależy od typu skrzyni.
silnik TU-skrzynia MA,silnik XU-skrzynia BE
Na fotce masz skrzynkę MA z widocznym korkiem.
Widok po skręceniu kół w lewo.
Zdjęcie102.jpg
Po wykręceniu go poziom oleju powinien być na krawędzi otworu.
Można z drutu zrobić haczyk ,wprowadzić w otwór i opuścić.
Wyjąć go i ocenić czy olej jest tuż pod korkiem.
Teoretycznie olej w skrzynce jest dożywotni
lecz mechanicy twierdzą że co kilka lat należy go wymienić.
Olej dobieramy do typu skrzyni np. skrzynia MA
- OLEJ PRZEKŁADNIOWY CASTROL 75w90 ilość -aż zacznie się wylewać przez wlew.
Przy pustej skrzynce około 2,5 l.
Ten korek da się wykręcić.Należy użyć przedłużacza ramienia klucza.
Korek spustowy masz od spodu skrzynki.

Re: Problem z poruszaniem dzwigni biegow

: 22 wrz czw, 2011 10:14 am
autor: mlody8505
Dzieki za pomoc
Biegi juz chodza normalnie mozliwe ze ciegla byly zardzewiale i naoliwienie pomoglo
A jak olej dozywotni to nie bede sie pakowac w koszty bo jak sie ruszy to trzeba kase wylozyc :)

Ciesze sie ze nie musialem nic wymieniac i dzieki poraz kolejny za pomoc i zdjecie
Pozdrowienia

Re: Problem z poruszaniem dzwigni biegow

: 05 paź śr, 2011 8:36 pm
autor: gti&green
U mnie ten korek jest nie na imbus a na kwadrat :)

Trochę zabawy szlifierką kontową i klucz zrobiony :P

Biegi mogą też źle wchodzić od złej regulacji sprzęgła, jeśli nie rozłącza do końca.

Re: Problem z poruszaniem dzwigni biegow

: 05 paź śr, 2011 9:37 pm
autor: skola
dokładnie to jest kwadrat a przedłużka od kluczy tu nie pasuje :P
Trzeba samemu rzezbic albo kupic klucz :P

Re: Problem z poruszaniem dzwigni biegow

: 07 lut wt, 2012 10:26 pm
autor: STALKER
Do zainteresowanych. Klucz samoróbka może nie zdać egzaminu, szlifowany metal rozhartuje się i to on się podda a nie korek, zwłaszcza jeśli nie był ruszany nie wiadomo ile lat. lepszy jest "tył" od gwintownika chyba 10, lub nóż tokarski.

Re: Problem z poruszaniem dzwigni biegow

: 09 lut czw, 2012 12:25 pm
autor: Martinoo
STALKER pisze:Do zainteresowanych. Klucz samoróbka może nie zdać egzaminu, szlifowany metal rozhartuje się i to on się podda a nie korek, zwłaszcza jeśli nie był ruszany nie wiadomo ile lat. lepszy jest "tył" od gwintownika chyba 10, lub nóż tokarski.
Kolego, przywitaj sie z nami w odpowiednim temacie, przedstaw się i zaprezentuj nam swojego puga :D

http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=1&t=39