Strona 1 z 3
Problem, przerywa, muli na benzynie
: 22 lis wt, 2011 5:15 pm
autor: kini007
Witam serdecznie . Posiadam 205tke w edycji roland garros, z silnikiem 1.4 , nie wiedzialem w jakim dziale napisać , gdyż nie wiem czy posiadam silnik tu, xu czy moze xy itp:) dlatego jakby co prosze o przeniesienie do innego działu. Mój problem polega na tym, że gdy odpalam rano samochód, zapala bez problemu jednakże po jakiejs krótkiej ( nawet ok.5sekund) i dodaniu lekko gazu auto zaczyna jakby mulić, przygasa itp incydenty się dzieją. W czasie jazdy traci delikatne moc między 2 i 3 tys obrotów, po czym powyżej 3,5 odznacza sie już pełną moca. Auto jeździ na instalacji lpg, jednakże jest w tym momencie prawdopodobnie źle wyregulowana, ale auto jedzie ok w pełnym zakresie obrotów, pozatym że na zimnym silniku przygasa również , póki sie dobrze nie nagrzeje, po rozgrzaniu już jest wszystko ok. Auto po wymianie świec, przewodów wysokiego napięcia, sprawdzeniu czy nie dostaję się gdzies lewe powietrze, przeczyszczeniu kopułki i palucha. Dolałem również uszlachetniacza STP do benzyny, chcę przejeździć jakiś okres na benzynie ale jest to dość uciążliwe, gdyż przykładowo ruszając z 1.5 tysiąca pod górke auto przez sekundkę traci moc co objawia się szarpnięciem i jest to bardzo denerwujące. Serdecznie prosiłbym o pomoc, gdyż nie wiem co jeszcze mógłbym samodzielnie przejrzeć. Dziękuje serdecznie i pozdrawiam !
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
: 22 lis wt, 2011 8:08 pm
autor: TymczaS
pompa paliwa, czujnik temp silnika, sonda lambda
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
: 24 lis czw, 2011 10:43 pm
autor: pazdzioch
kurde ja prawie tak samo, odpalam na benzynie chwile chodzi i ma chęć zgasnąć, muszę mu leciutko gazu oddać żeby go nie zdusić, ale nie raz i to nie pomaga i gasnie. Musze go dobrych pare razy odpalic zeby juz troche temperature złapał i się przełączył na gaz, gdy sie zagrzeje na paliwie odpala bez problemu, i tez nie wiem od czego zacząć diagnostyke, bo ten objaw w zime jest uciązliwy, a z gazu nie chce odpalac samochodu
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
: 29 lis wt, 2011 1:10 pm
autor: Pablo
Spoko luzik ja 2 lata na gazie przemigałem zanim zrobiłem pompe paliwa nawet zima na gazie odpalałem i nic nie było
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
: 29 lis wt, 2011 1:39 pm
autor: TymczaS
ja tez pale na podtlenku LPG
Ale już niedługo bo pompa w drodze
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
: 30 lis śr, 2011 4:33 pm
autor: kini007
Wymienione : przewody, świece, nowy filtr paliwa, sprwadzony czujnik temperatury silnika , jak by była pompa uszkodzona to by muliło na wyższych obrotach, a jest wręcz odwrotnie wiec i to odpada. Skasowałem błędy (łącząc klemy śrubokrętem na 15 minut) a nastepnie przeprowadzając adaptacje aż do wlączenia wiatraka, uszczelniłem wszystko więc lewego powietrza nie łapie i dalej nic. Dodam, że jadąc np 1.5 tys obrotów i ledwie dotykając gazu , co jakieś 5 sekund auto przerywa tak jakby wypadał zapłon,ale nie wypada bo na gazie działo by się to samo. Czy to są objawy sondy? Auto dużo nie pali, a nie potrafie zmierzyć sondy czy jest ok, pewnie bede musiał udać się do mechanika. Jakieś sugestie? Czy da się w tym silniku przeczyścić silniczek krokowy ? Przeczyściłem również kopułke, paluch.
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
: 04 gru ndz, 2011 4:41 pm
autor: Bartuś
Sprawdź jeszcze czy ci wtryskiwacz nie leje, może się zalewa na niskich obrotach.
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
: 05 gru pn, 2011 12:35 am
autor: kini007
możesz opisać, jak można to sprawdzić? szukałem ale nie znalazłem konkretnych informacji
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
: 05 gru pn, 2011 1:12 pm
autor: Bartuś
No generalnie ściągasz tą osłonę z wtrysku z góry co go łączy z filtrem powierza i widzisz wtryskiwacz nad przepustnicą. Jak załączysz silnik to na wolnych obrotach powinien tryskać taką mgiełką. Jak leje strumieniem to źle
.
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
: 05 gru pn, 2011 1:43 pm
autor: DJPreZes
A ja powiem, że to TPS i nawet stawiam flaszkę, że mam rację. TPS - czujnik położenia przepustnicy.
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
: 05 gru pn, 2011 1:43 pm
autor: dexen
Przy ostrym `dodaniu gazu' przez moment powinien strzelić dużą ilością benzyny -- dobry punkt odniesienia ile to jest dużo a ile to jest mało ;-)
--
DjPreZes może mieć rację; jeżeli TPS jest `wyrobiony' w jednym miejscu to wysyła bardzo mylące sygnały (spore skoki napięcia) do komputera i ten będzie bardzo nierówno podawał benzynę -- raz dużo, raz mało. Dodatkowo, komputer wykrywa gwałtowne /zmiany/ położenia przepustnicy i rozumie je jako ostre dodanie gazu. Jeżeli dostaje takie sygnały ze względu na wyrobiony TPS, to będzie co chwila strzelał dużą ilość benzyny bez faktycznej potrzeby.
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
: 05 gru pn, 2011 3:17 pm
autor: kini007
Gdzie ten czujnik się znajduje, jego się wymienia? Szczerze przeczytałem wiele wątków o tym na forum, ale nigdzie nie ma konkretnie powiedziane co i jak w tym temacie. Jutro postaram się sprawdzić wtryskiwacz.
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
: 05 gru pn, 2011 4:24 pm
autor: robson
Stojąc przodem przed autem,na wprost masz wtrysk,a po prawej masz TPS - czujnik położenia przepustnicy na cztery piny,ale ustawienie to nie jest takie proste.
Masz tu kilka fotek
i opisaną instrukcje ustawienia TPS-u
.Więcej informacji nie posiadam
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
: 05 gru pn, 2011 10:37 pm
autor: kini007
Wydaje mi się, że gdyby to był ten czujnik położenia przepustnicy, to problem również występowałby na gazie, nie sądzicie?
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
: 05 gru pn, 2011 10:54 pm
autor: DJPreZes
Teoretycznie raczej tak,ale w praktyce ten czujnik potrafi zachowywać się zupełnie absurdalnie (jak ktoś pisał na forum dzisiaj, że powinny falować obroty - mi nie falowały, a podczas przyśpieszania totalnie tracił moc, wręcz był bliski zgaśnięcia, aż przeskoczył granicę 2500 czy tam 3000 obrotów i jechał znowu), więc od tego bym zaczął. Nie mówię, że na 110%, ale to mój strzał.