Strona 1 z 1

Swap TU1M, tylko na co?

: 30 mar pt, 2012 8:51 am
autor: peterp194
Zaczynam powoli zastanawiać się nad zmianą silnika (bo wyglądu już nabrał) i mam mnóstwo dylematów. Generalnie zastanawiałem się nad kwestią - benzyna czy diesel?
Pewnie 3/4 użytkowników teraz oburzyło się tekstem diesel. No to teraz usprawiedliwienie - diesel spali 6-8 nawet przy dynamicznej jeździe, po tuningu spali 6-9. Kolejna sprawa to właśnie prostszy tuning.
Niestety w swapie na diesla boli mnie konieczność przerejestrowania itd.

Jeśli chodzi o silniki benzynowe:
Nie chcę już TU1M. Każdy domyśli się dlaczego. Myślałem nad TU3M - najbardziej dostępne, najtańsze rozwiązanie, bo z tego, co czytałem to nie trzeba wymieniać skrzyni. No i półosie też zostają. Brat mi coś wspominał, że w tych silnikach lubi wydmuchać uszczelkę pod głowicą - prawda to? Ostatecznie - jak jest z podnoszeniem mocy i spalaniem tego silnika?
Myślałem też o TU5JP, lub czymś podobnym z 106 lub saxo.

Re: Swap TU1M, tylko na co?

: 31 mar sob, 2012 2:41 pm
autor: MichalKowalski
Mój TU3MC/Z (ten z zeliwnym blokiem i elektronicznym zapłonem) pali między 6,5 a 8, przy czym to ostatnie to przy wariactwach takich jak jazda z v=180kmh (według GPS) przez dłuższy czas.

Uszczelki, owszem, wydmuchuje, ja już mam to za sobą. Ale czy nie jest to cechą charakterystyczna wszystkich TU?

Jeśli nie chcesz robić gruntownej wymiany hamulców, zawiasu itp. to chyba najrozsadniejsza, a na pewno najtańsza opcja.

MK


MK

Re: Swap TU1M, tylko na co?

: 31 mar sob, 2012 9:13 pm
autor: cyborg
Uszczelki, owszem, wydmuchuje

Nie wiem co wy z tym wydmuchiwaniem.. Wszystkie auta zagazowane "wydmuchuja" po przebiegu zblizonym do 100 000 km, moj XS wydmuchal po 90 od zagazowania, i tyle.. Nie slyszalem zeby akurat te silniki mialy jakies wieksze problemy z uszczelkami..

Re: Swap TU1M, tylko na co?

: 12 kwie czw, 2012 12:10 pm
autor: Pablo
Nie slyszalem zeby akurat te silniki mialy jakies wieksze problemy z uszczelkami..
Maja maja , a z mojich obserwacji wynika ze sa wrażliwe na przeganie (czesto jest to wina termostatu) a raczej na nawet troche przekroczaoną teperature

Re: Swap TU1M, tylko na co?

: 12 kwie czw, 2012 12:13 pm
autor: DJPreZes
Moje TU3M już kilka razy miałem "przyjemność" nagrzać do 110 i więcej stopni (rekord to jak się jakoś w korku zagapiłem na okolicę, a tu wskazówka zaczęła się opierać maksymalnie na czerwonym polu - okazało się, że kable od wentylatora mi się przetarły) i uszczelka nadal fabryczna jakoś, a nalatane ma silnik ok 350 kkm.

Re: Swap TU1M, tylko na co?

: 12 kwie czw, 2012 10:01 pm
autor: Pablo
Jak w dowcipie ciesz sie ciesz juz niedługo :) heheeh
A na poważnie wydaje mi sie ze kluczowym czynnikiem jest czas trwania tego procederu, pozatym moze masz po prostu szczescie :)

Re: Swap TU1M, tylko na co?

: 12 kwie czw, 2012 11:47 pm
autor: MichalKowalski
cyborg pisze:
Uszczelki, owszem, wydmuchuje

Nie wiem co wy z tym wydmuchiwaniem.. Wszystkie auta zagazowane "wydmuchuja" po przebiegu zblizonym do 100 000 km, moj XS wydmuchal po 90 od zagazowania, i tyle.. Nie slyszalem zeby akurat te silniki mialy jakies wieksze problemy z uszczelkami..
Nie zagazowałem przecież cabrioleta... ;-)