Strona 1 z 1

Śmierdzi z rury i duuuuzo! pali 954ccm

: 30 kwie pn, 2012 11:43 pm
autor: lexy
witam, mam od jakiegos czasu puga z silnikiem 954 ccm i instalacja LPG. Auto po dluzszym postoju (dluzszym niz 15 min) pali na dotyk ale kiedy go zgasze i za min chce go odpalic to juz silniczek troche musi sie nakrecic zanim odpali. Poza tym z rury wydechowej wydobywa sie straszny smrod spalenizny i gazu taki wredny ze po wjechaniu samochodem do garazu musze go z 30 min wietrzyc bo s ie idzie udusic. Bylem jakis czas temu u gazownika i ustawial mi gaz (wartosc CO w granicach 0,3-0,7) ale samochodzik pali 10-11/100km troche duzo jak na taka pojemnosc. Nie ubywa mi plynu z chlodnicy a olej dolewam jakies 0,5 l na 3000 km. Co moze byc przyczyna tego smrodu? ( w komorze silnika nie czuc nic) i tak wysokiego spalania?? (reduktor ma 7 lat)

Re: Śmierdzi z rury i duuuuzo! pali 954ccm

: 01 maja wt, 2012 11:32 am
autor: borek_wpr
samochodzik pali 10-11/100km
LPG czy PB ?
Mój Junior w mieście potrafi spalić 7do8 litrów LPG.Światła ,korki i inne utrudnienia drogowe nie licząc stylu jazdy. W trasie 6,2 litra LPG/100km. przy prędkości 90 do 100 km/h i niecałych 2000 obr./min.
Benzynę trudno mi ocenić gdyż zimny silnik wymagający ssania spala tyle ile jest mu potrzebne a po nagrzaniu silnika przełączam na LPG.Kiedyś w trasie palił 5,7 litra PB a w mieście ok.7l/100km.
Uzupełnianie oleju- 0,5 litra na 3000km. To stanowczo za dużo. Książkowo to max. 0,1 l. na 1000km.
Może przepuszczają uszczelniacze zaworów lub pierścienie tłoków- stąd zapach spalonego oleju.
Generalnie nim ustawi się LPG silnik musi być sprawny mechanicznie i wyregulowany dla PB, czyli gaźnik, luz zaworowy. 0,2mm.dolot i 0,4mm.wylot.

Re: Śmierdzi z rury i duuuuzo! pali 954ccm

: 01 maja wt, 2012 8:27 pm
autor: lexy
jezdze tylko na LPG (odpalanie i jazda) na benzynie ostatnio jechalem moze z rok temu jak mi gazu braklo :)

Re: Śmierdzi z rury i duuuuzo! pali 954ccm

: 01 maja wt, 2012 8:31 pm
autor: BzyQ
A odpalasz na gazie :?: Jak tak to nie dziwie się że olej łyka , uszczelniacze zaworowe musiały podziękować .

Re: Śmierdzi z rury i duuuuzo! pali 954ccm

: 01 maja wt, 2012 9:00 pm
autor: lexy
tak tylko i wylacznie na gazie, rozumiem ze jesli od dzisiaj bede odpalac na benzynie to juz mi nic dobrego nie przyniesie tak?

Re: Śmierdzi z rury i duuuuzo! pali 954ccm

: 01 maja wt, 2012 9:13 pm
autor: TO-MI
lexy pisze: olej dolewam jakies 0,5 l na 3000 km. Co moze byc przyczyna tego smrodu? ( w komorze silnika nie czuc nic) i tak wysokiego spalania?? (reduktor ma 7 lat)
ja to tak widze :P
reduktor zapewne nie wyrabia jak 7 lat nie ruszany i odpalasz na gazie :wink:
oleju to powiedzmy że w normie o ile dobrze zaobserwowane :D
membrany sztywne gazu za dużo i nie możesz odpalić bo go zalewa a do tego pali więcej i spaliny śmierdzą i jeszcze lekki dodatek oleju to może przyduszać :mrgreen:

Re: Śmierdzi z rury i duuuuzo! pali 954ccm

: 01 maja wt, 2012 9:23 pm
autor: BzyQ
Temat odpalania na gazie przerabiałem na Skodzie Favorit, ciotka tylko i wyłącznie odpalała na gazie więc silnik się nie dogrzewał. Zaczął brać olej i ciężko odpalać na gazie, jak ją rozbierałem na części to gniazda zaworowe były wypalone.

Re: Śmierdzi z rury i duuuuzo! pali 954ccm

: 01 maja wt, 2012 9:47 pm
autor: lexy
a tak przy okazji: chce kupic filt oleju i powietrza ale nie wiem ktory typ silnika mam ?? rocznik auta 1990 1.0 junior vin VF320CC1123806196 jak to rozszyfrowac bo na silniku nic niepisze a wg opisu pasuje mi XV8 i TU9 ??

Re: Śmierdzi z rury i duuuuzo! pali 954ccm

: 01 maja wt, 2012 10:05 pm
autor: BzyQ
Przy TU łapa silnika jest obok kielicha a przy XY jest za prawym reflektorem, niema oznaczenia silnika XV może być za to XU ale to raczej nie 1.0 .

Re: Śmierdzi z rury i duuuuzo! pali 954ccm

: 01 maja wt, 2012 10:06 pm
autor: lexy
ok dzieki :)

Re: Śmierdzi z rury i duuuuzo! pali 954ccm

: 01 maja wt, 2012 10:15 pm
autor: TO-MI
BzyQ pisze:Temat odpalania na gazie przerabiałem na Skodzie Favorit, ciotka tylko i wyłącznie odpalała na gazie więc silnik się nie dogrzewał. Zaczął brać olej i ciężko odpalać na gazie, jak ją rozbierałem na części to gniazda zaworowe były wypalone.
akurat silniki skody to uwielbiają olej :Y
jak odpalasz na gazie to membrany szybciej dostają po dupie i jak w pore nie wyregulujesz to może podpalić zawory (zuboży mieszanke to i ciężko odpala i zawory wypala :mrgreen: )
ja tam poldasa odpalałem z gazu przy -20 i jakoś zaworów nie powypalało (zbiornika benzyny nie miałem :D )
trzeba troszke więcej dbać o instalacje LPG (regulacje itp.) niż tylko montaż i przeglądy gwarancyjne 8)7

Re: Śmierdzi z rury i duuuuzo! pali 954ccm

: 01 maja wt, 2012 10:22 pm
autor: lexy
dobra bede odpalac na PB i dam mu z 5 min zeby pochodzilo na benzynie, potem wale mu LPG :)

Re: Śmierdzi z rury i duuuuzo! pali 954ccm

: 02 maja śr, 2012 9:28 pm
autor: TO-MI
teraz to już "po ptokach" jak reduktor sie nie da poprawnie wyregulować
jeśli faktycznie ma z 7 lat i nie ruszany to albo regeneracja albo nowy i wtedy regulacja 8)

Re: Śmierdzi z rury i duuuuzo! pali 954ccm

: 02 maja śr, 2012 10:45 pm
autor: Manwe
Bzyq kolejny slepy sstrzal bo owszem istnieje cos takiego jak silnik XV i jest to mniejsze XY, ale z tego co wiem to w juniorach nie wystepowaly juz lezaki :P

Re: Śmierdzi z rury i duuuuzo! pali 954ccm

: 03 maja czw, 2012 12:58 am
autor: BzyQ
8)7 Naucz mnie bo napie _O_