Strona 1 z 2
1.4 XS
: 21 sty pn, 2013 10:33 pm
autor: swiru
Witam,
Otóż posiadam pewien problem, który polega na falowaniu obrotów, moc uzyskuje dopiero powyżej 4 tys.(poniżej to ledwo jedzie i delikatnie poszarpuje) i spalanie... to już tragedia, wyszło mi 9 litrów na 30 km. Ktoś może mi poradzić od czego zacząć? Proszę od poradę gdyż teraz zostaje bez samochodu bo jednak mało opłacalne jest lać w niego na okrągło nie robiąc w sumie dużych tras.
Re: 1.4 XS
: 21 sty pn, 2013 10:35 pm
autor: mateon
Miałem podobny problem z Indianą,winny okazał się czujnik TPS.
Zacznij od sprawdzenia błędów.
Re: 1.4 XS
: 21 sty pn, 2013 10:37 pm
autor: swiru
A czy mógłbyś mi powiedzieć jak go sprawdzić, bo przeglądałem inne tematy i mam mały problem bo może nie te czytałem albo nie zrozumiałem jak.
I błędy też jak sprawdzić (czy chodzi o zmostkowanie kostki pod maską? czy inny sposób jest?)
I jeszcze jedno pytanko mogło tak się stać nagle po trasie np?
Re: 1.4 XS
: 23 sty śr, 2013 10:33 pm
autor: scaliburgreg
Sprawdzenie błędów - przekręcasz kluczyk na pozycję II i potem tak, żeby wszystkie kontrolki zgasły, ale żeby nie odpalić silnika i trzymasz 3 sekundy. Zacznie mrugać kontrolka Check Engine. Najpierw kod 12. Znowu przekręcasz kluczyk nie do końca, puszczasz i mrugają błędy.
A po info jak zająć się TPSem zapraszam tutaj:
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=26&t=25891
Re: 1.4 XS
: 25 sty pt, 2013 5:37 pm
autor: swiru
Bardzo dziękuje, w niedziele biorę się za to. a jeszcze pytanko na zaś czy jakby okazało się że to czujnik to czy mogę założyć od silniczka 1,0?
Re: 1.4 XS
: 25 sty pt, 2013 6:15 pm
autor: scaliburgreg
Jeśli ścieżki nie są poprzerywane to nie trzeba wymieniać. Wystarczy przeczyścić i dobrze wyregulować.
a gdyby wymiana była konieczna to potrzeba czegoś takiego:
http://allegro.pl/potencjometr-przepust ... 86097.html
Re: 1.4 XS
: 27 sty ndz, 2013 3:27 pm
autor: swiru
Odczytałem kody błędów i wyszło coś takiego
13 Czujnik temperatury powietrza zasysanego
33 Przepływomierz powietrza, potencjometr przepustnicy
41 Sygnał ilości obrotów dla cewki zapłonowej
31 Wlot powietrza do układu ssącego
53 Napięcie akumulatora, sprawdzić obwód prądu ładowania
a co do czujnika przepustnicy, styki wyglądają na dobre i przeczyściłem ale nic się nie zmieniło.
Re: 1.4 XS
: 27 sty ndz, 2013 8:21 pm
autor: swiru
Pomoże ktoś co mam teraz zrobić?
Re: 1.4 XS
: 27 sty ndz, 2013 9:41 pm
autor: swiru
I jeszcze zauważyłem że jak zapłon jest wyłączony to wskazówka od temp jest lekko podniesiona.
http://images40.fotosik.pl/1925/ee9f71f5e4f06bdc.jpg
czy to jest normalne?
Re: 1.4 XS
: 27 sty ndz, 2013 10:27 pm
autor: MichalOsw90
Mam to samo tyle ze u mnie jest na 80
mnie to nie przeszkadza osobiscie
Re: 1.4 XS
: 28 sty pn, 2013 1:38 am
autor: swiru
Ok, to teraz kto mi powie gdzie jest Czujnik temperatury powietrza zasysanego i jak go sprawdze, i co zrobić z tymi błędami
41 Sygnał ilości obrotów dla cewki zapłonowej
31 Wlot powietrza do układu ssącego
Re: 1.4 XS
: 28 sty pn, 2013 2:07 am
autor: Artur309GTI
Czujnik temperatury powietrza znajduje się w przepustnicy. 4 pinowa kostka jest razem z wtryskiwaczem.
Re: 1.4 XS
: 30 sty śr, 2013 10:47 pm
autor: swiru
dziękuje Wszystkim za pomoc. Problemy prawie naprawione, sprawdziłem i ustawiłem TPSa, sprawdziłem i psiknąłem wszystkie styki i kostki, a teraz jest tak, że czasem nie ma żadnych błędów a czasem pokazuje się 53 i 31 i gdzie szukać przyczyny?
Re: 1.4 XS
: 31 sty czw, 2013 5:15 pm
autor: swiru
a spalanie dalej jest duuuze
Re: 1.4 XS
: 04 lut pn, 2013 10:56 pm
autor: swiru
nikt nie potrafi mi pomóc