Strona 1 z 1

TU3 kręci, nie odpala

: 08 cze sob, 2013 4:58 pm
autor: granit
Witam,
poczytałem na forum trochę na temat możliwych przyczyn takiego stanu rzeczy, jednak u mnie objawy są nieznacznie inne...
opiszę co robiłem, żeby nakierować na właściwe tory...
więc tak przed opisanymi zmianami samochód jeździł, jednak czasem się "dławił" i ogólnie jakby mu mocy brakowało
wymieniłem: uszczelki kolektora wydechowego, dolotowego, czujnik temp. cieczy, przewody WN, kopułka, palec, cewka zapłonowa, filtr paliwa, filtr powietrza, płyn chłodzący, wykręcałem też aparat zapłonowy
po zmontowaniu wszystkiego odpalił i pochodził ok. 10 minut, nierówno, tak jakby miał zgasnąć, po czym zgasł i już nie chciał się uruchomić, parę dni temu znów spróbowałem i udało się odpalić, ale te same objawy, ok. 10 minut pochodził, mocy brakowało, kopcił na biało i w końcu zgasł
moje pytania: jak podłączyć właściwie przewody WN, ja najpierw podłączyłem licząc od strony skrzyni wg. napisów na kopułce od 1 do 4, później przeczytałem na forum, że kolejność zapłonu jest 1-3-4-2, więc podłączyłem w ten sposób, że 1 cylinder do 1 na kopułce, 3 cylinder do 2 na kopułce, 4 do 3 na kopułce i 2 cylinder do 4 na kopułce, ale bez zmian, nic to nie dało
sprawdziłem pompę paliwa, na pompę prąd dochodzi, pompa miała jakiegoś paprocha i się blokowała, po wyjęciu paprocha działa, słychać ją po przekręceniu kluczyka i paliwo po zdjęciu węża przy monowtrysku leci, mam jedynie wątpliwości co do prawidłowości montażu filtra paliwa, bo nie miał on strzałki i zamontowałem tak jak u etzolda jest pokazany na obrazku filtr Boscha, czyli kołnierzem (zgrzewem) w kierunku odprowadzenia z filtra
kwestia aparatu zapłonowego, są tam dwie kreski, tak jak by ktoś zaznaczył właściwe położenie, więc ustawiłem na tych kreskach, żeby się nakładały
kostki mam niepodpięte w tym nadkolu, przy którym jest akumulator, szykuję auto do blacharza, więc poodpinałem - wydaje mi się, że są tam kostki do lampy, zbiorniczka od spryskiwacza i jedna luźna, te które wchodzą do takiej czarnej skrzyneczki, gdzie są bezpieczniki są podpięte
moje podejrzenia to: pompa zbyt słaba, niewłaściwie wyregulowany zapłon, błędny montaż filtra paliwa albo walnięty monowtrysk
jeśli ktoś ma jakieś pomysły to będę wdzięczny, chyba, żę jest ktoś z Łodzi, kto mógłby podjechać w okolice M1, bo tu stoi auto w garażu i spojrzeć fachowym okiem, auta nie chcę ciągać do mechanika na lince, bo jest trochę zdemontowane, do tego nie ma przeglądu, więc fajnie gdyby udało się go uruchomić ;)

Re: TU3 kręci, nie odpala

: 10 cze pn, 2013 1:06 am
autor: cejot
Nie chciałbym być niemiły, ale skoro auto jest częściowo rozebrane, kable poodłączane i sam sugerujesz różne rozwiązania problemu, których nie sprawdziłeś to... w zasadzie jakich uwag od nas oczekujesz?

Jeśli chodzi po prostu o pytanie "Czy ktoś z Łodzi może pomóc?" to temat nadaje się do działu Ogólne.

Re: TU3 kręci, nie odpala

: 10 cze pn, 2013 9:37 pm
autor: granit
już myślałem, że jakaś sugestia, a tu nic konkretnego... auto jest zabawką, więc nie spieszy mi się z naprawą i nie chcę wymieniać po kolei wszystkich elementów, które mogą być wadliwe - opisałem problem jaki mam, często ktoś z własnego doświadczenia może podpowiedzieć - "zajrzyj tu czy tam", bo mógł mieć podobny problem - na forum renault clio często takie wpisy się pojawiały i sam nie raz starałem się coś podpowiedzieć mniej doświadczonym użytkownikom, tutaj ja jestem w roli mniej doświadczonego i stąd założenie tematu, a kwestia tego czy jesteś miły czy nie - bez znaczenia - do tematu, o który pytałem swoim postem nic nie wniosłeś :roll:

Re: TU3 kręci, nie odpala

: 11 cze wt, 2013 1:41 am
autor: cejot
Może za bardzo skróciłem swoją wypowiedź. Napisałeś o rzeczach, które ja poleciłbym Ci do sprawdzenia. Także tok rozumowania najwyraźniej masz dobry, ale musisz te rzeczy po prostu sprawdzić.

Skoro masz odłączone różne kable to może gdzieś brakuje masy.
Jak już odpala to pracuje na 4 cylindrach?

Re: TU3 kręci, nie odpala

: 12 cze śr, 2013 12:26 am
autor: granit
Staram się wyeliminować wspomniane tematy... dziś zająłem się przewodami, które nie były podpięte do masy w lewym nadkolu, także wszystko już spięte, chociaż zostało mi parę luźnych wtyczek, jutro umieszczę zdjęcia, liczę że ktoś będzie wiedział co to za kostki i czy są istotne, czy chodził na 4 garach - nie powiem, bo nie sprawdziłem jak chodził, a teraz nie odpala, więc nie ma jak... rzeczywiście teraz tak się zastanawiam i kiedyś jak miałem w clio jedną cewkę nie zapiętą to były podobne objawy, jak tutaj...hmm świadczyłoby to, że na którymś garze może nie chodzić... czy możliwym powodem może być tylko uszkodzona świeca, przewód WN (nowe) i cewka (nowa) czy coś jeszcze?

Re: TU3 kręci, nie odpala

: 13 cze czw, 2013 11:46 pm
autor: granit
porobiłem fotki, może coś ma znaczenie...
Obrazek
niepokojące są te kable związane taśmą izolacyjną, wygląda tak jakby ktoś polikwidował jakieś wtyczki
Obrazek
tutaj zastanawiam się jaki wężyk podciśnieniowy powinien wchodzić od góry na ten biały trójnik obok pochłaniacza par paliwa
Obrazek
a tu wtyczki, zielona i czerwona - od czego to jest ???

Re: TU3 kręci, nie odpala

: 15 cze sob, 2013 6:56 pm
autor: cejot
1) nie wiem, trzeba by kable prześledzić
2) żadnego wężyka od góry się nie podłącza
3) czerwona to chyba od kierunkowskazu, a zielona... chyba niepodłączona

Re: TU3 kręci, nie odpala

: 15 cze sob, 2013 8:05 pm
autor: Manwe
jak odsłonisz te czarne koszulki to jest 50/50, że są tam jakieś numery na kablach, jak jest to coś takiego jak kierunkowskaz a nie jakiś czujnik to jest duża szansa, że schemat z byle etzolda ci trochę rozjaśni 8)7

Re: TU3 kręci, nie odpala

: 29 cze sob, 2013 3:14 pm
autor: granit
rozwiązanie było proste: wystarczyło wymienić pompę paliwa, poprzednia działała, ale dawała za małe ciśnienie