Strona 1 z 3

16 zaworowa głowica do TU3

: 03 gru wt, 2013 11:13 pm
autor: gti&green
Witam, korci mnie żeby zamontować na bloku TU3 głowicę 16 zaworową na dwóch wałkach rozrządu.
Czy w ogóle takie głowice występowały do silników z rodziny TU??

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

: 03 gru wt, 2013 11:19 pm
autor: Manwe
były 16 zaworowe TU ale raczej nie ożenisz tego na ten blok

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

: 03 gru wt, 2013 11:30 pm
autor: gti&green
hmmm, no to dopiero rozpaliłeś moją ciekawość... a jakie to były pojemności i moce?

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

: 04 gru śr, 2013 12:51 am
autor: Manwe
popatrz sobie po najmocniejszych saxo to jest chyba najmocniejszy seryjny TU, pojemność 1,6 w żeliwnym bloku niestety

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

: 04 gru śr, 2013 1:05 am
autor: BzyQ
Znam saxo z tu3jp z głowica od tu5jp 8v a przypadek z czapką tu5jp4 czyli 110km/120km nie jest mi znany żaden. Na pewno musiałbyś zmienić tłoki , znajomy w saxo ma uszczelkę z miedzi i tłoki dodatkowo nacinane żeby zwiększyć kompresję . Tu5jp4 z tego co moje badania wykazały (choć może coś jeszcze odkryję)tylko na żeliwnym bloku , zapewne dla większej wytrzymałości termicznej . Suma sumarum i tak potrzebujesz wiązki, głowicy, dolotu, wtrysków, czujników i skrzyni z miejscem na czujnik obrotów, to nie jest ten czujnik od strony silnika tylko jest na dzwonie skrzyni , wg mnie taniej Ci będzie wsadzić tu5jp4 :P

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

: 04 gru śr, 2013 7:57 am
autor: 2mouse
Jeśli chodzi o TU5JP4 to jest to wspaniały materiał do modyfikacji... Jakiś czas temu był na hodze przygotowany do klasy A6 wystrojony na 170 KM. W Cytrynach C2R2 Max homologacja dopuszcza 190 KM a wyciąga się jeszcze kilka koni więcej...

Nie kombinuj, wrzucaj TU5JP4 :)

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

: 04 gru śr, 2013 11:38 pm
autor: gti&green
No to zacznę się rozglądać za TU5jp4, 190 KM w xs,ie to brzmi ostro :twisted:

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

: 05 gru czw, 2013 12:04 am
autor: Manwe
na początek ożeń sobie serie i się naciesz, przyzwyczaj :D

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

: 05 gru czw, 2013 7:28 am
autor: 2mouse
Manwe pisze:na początek ożeń sobie serie i się naciesz, przyzwyczaj :D
I zmień zawiechę oraz hamulce... :W

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

: 05 gru czw, 2013 3:56 pm
autor: operatorbazooki
Silnik podobno właśnie bardzo rozwojowy, jest na tablicy 205 z tym motorem i ponad 200kM ( gość udostępnia wykres mailowo ). Jednak myślę że bez worka siana nie ma co podchodzić entuzjastycznie do tematu :mrgreen: Poza tym gdzieś wyczytałem że jest bardzo ciężki ?

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

: 05 gru czw, 2013 4:03 pm
autor: DJPreZes
Ciężki, a do tego przechylony mocno do przodu, co pogarsza rozkład masy. Jednak do codziennej jazdy jest cudowny :twisted:

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

: 05 gru czw, 2013 4:59 pm
autor: 2mouse
DJPreZes pisze:Ciężki,
Nie ma co histeryzować, masa raczej średnia.

TU9M (954cc 8v alloy block monopoint injection) = 89kg
TU1M (1124cc 8v alloy block monopoint injection) = 90kg
TU3M (1360cc 8v alloy block monopoint injection) = 92kg
TU3FJ2 (1360cc 8v iron block injection) = 113kg
TU5JP (1587cc 8v iron block injection) = 109kg
TU5J4 (1587cc 16v iron block injection) = 117kg

TUD5 (1527cc 8v diesel) = 126kg

XU52C (1580cc 8v alloy block carb) = 107kg
XU5JP (1580cc 8v alloy block injection) = 108.5kg
XU7JP (1761cc 8v alloy block injection) = 114kg
XU7JP4 (1761cc 16v alloy block injection) = 125kg
XU92C (1905cc 8v alloy block carb) = 115kg
XU102C (1998cc 8v iron block carb) = 132kg
XU10J2C (1998cc 8v iron block injection) = 140kg
XU10J2TE (1998cc 8v iron block turbo) = 149kg
XU10J4 (1998v 16v iron block injection aka "S16") = 160kg
XU10J4TE (1998cc 16v iron block turbo aka "405 T16") = 165kg
XU10J4R (1998cc 16v iron block injection) = 143kg
XU10J4RS (1998cc 16v iron block injection aka "GTi-6") = 143kg

XUD7TE (1769xx 8v diesel) = 150kg
XUD9TE (1905cc 8v diesel) = 140kg
XUD11ATE (2088cc 12v diesel) = 171kg

DW10TD (1997cc 8v diesel) = 150kg
DW12TED4 (2179cc 16v diesel) = 182kg

EW7J4 (1749cc 16v alloy block injection) = 137.5kg
EW10J4 (1997cc 16v alloy block aka "206 GTi") - 137kg
EW12J4 (2230cc 16v alloy block injection) = 153kg

ES9J4 (2946cc 24v V6 alloy block) = 215kg
ES9J4S (2946cc 24v V6 alloy block) = 215kg

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

: 05 gru czw, 2013 5:13 pm
autor: wujekmichcio
zrobienie z tego motoru 190-200 kucy ,to jest 40-50 tysięcy złotych-kolega ma w saxo 1600 na kołach 207 koni i akurat go wystawia na sprzedaż-w cenie silnika
wszystko z francji lub od angoli-nie było mowy o oszczędzaniu-auto jeździło w europie
zrobienie tego motoru na 150-160 koni czyli nowe wałki,kółka,zewnętrzny komputer-oczywiście rewizja silnika i obróbka głowicy to można zmieścić się w 15...

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

: 05 gru czw, 2013 5:36 pm
autor: 2mouse
wujekmichcio pisze:zrobienie z tego motoru 190-200 kucy ,to jest 40-50 tysięcy złotych-kolega ma w saxo 1600 na kołach 207 koni i akurat go wystawia na sprzedaż-w cenie silnika
wszystko z francji lub od angoli-nie było mowy o oszczędzaniu-auto jeździło w europie
zrobienie tego motoru na 150-160 koni czyli nowe wałki,kółka,zewnętrzny komputer-oczywiście rewizja silnika i obróbka głowicy to można zmieścić się w 15...
Wałki 2500,-
kółka - 1200,-
Komputer EMU 2000,-
strojenie -1000,-
Głowica 600,-
Rewizja - to od szczęścia zależy, jak nie będzie trzeba szaleć to w 1000,- będzie.

8300,- liczone z górką. Oczywiście, przy założeniu że nie robi Stec, bo u Chojnackiego to przypuszczam plus 2000 trzeba by dodać. Nie jest źle.

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

: 05 gru czw, 2013 5:46 pm
autor: wujekmichcio
zrobienie wiązki pod emu,hamownia,nowy oprzęt,wywarzanie dynamiczne wału z zamachem,sprzęgło...
wszystko można zrobić taniej , nie chodzi mi wyliczankę czy coś jest za 200 czy za 2000
po zrobieniu motoru - hamulce,zawieszenie,powerlfex itd
jak ktoś jest chętny na saxo ponad 200 kucy na kołach, to podeślę numer kolegi-na wszystko są rachunki i samochód jest do obejrzenia pod warszawą