Strona 1 z 1
Przebicie na cewce
: 20 gru pt, 2013 11:18 pm
autor: klekocix
Dowiedziałem się dziś od mechanika że mam "przebicie na cewce" cokolwiek to znaczy.
Jak zdiagnozować czy ma on rację, czy da się to jakoś sprawdzić, "uszczelnić" lub wymienić?
Re: Przebicie na cewce
: 21 gru sob, 2013 12:39 am
autor: cyborg
W takim przypadku tylko wymiana, WN nie da się "uszczelnić" normalnie dostępnymi srodkami
Re: Przebicie na cewce
: 21 gru sob, 2013 9:56 am
autor: klekocix
W takim razie po czym poznać czy rzeczywiście jest cewka do wymiany? Czy występuje szarpanie silnika a może widać w nocy na niej jakieś iskrzenie? Lub inne objawy?
I jeśli muszę zakupić nową (inną) to czy musi być od tego konkretnego silnika, czy od 1.4 a może każda od TU się nadaje?
Re: Przebicie na cewce
: 22 gru ndz, 2013 7:34 pm
autor: Borys320
No dokładnie, najlepiej sprawdzać po ciemku, gdy pracuje silnik, czy nie ma gdzieś wyładowań na cewce, lub na przewodach wysokiego napięcia. Dobrze jest też dodawać gazu ręcznie pod maską przy sprawdzaniu. Jeśli cewka nie działa prawidłowo ma to wpływ na wytwarzanie iskry przez świece a co za tym idzie, może to objawiać się gorszymi osiągami, nierówną pracą, szarpaniem silnika. W skrajnych przypadkach samochód może w ogóle nie chcieć odpalić.
Re: Przebicie na cewce
: 23 gru pn, 2013 8:09 am
autor: klekocix
Kable mam nowe (Tesla), kopułkę i palec również (Facet) a mimo to auto czasami lekko poszarpuje przy przyspieszaniu na niskich i średnich obrotach.
Zarówno wysoko kręcony silnik jak i na luzie pracuje idealnie...
Re: Przebicie na cewce
: 23 gru pn, 2013 3:22 pm
autor: klekocix
Ok, cewka już zakupiona, wieczorem będzie montaż.
P.S. czy któryś z 4-ech kabli w kostce przy cewce to nie ten osławiony nr. 112 od którego bierze się sygnał dla obrotomierza?
Jak już tam elementy rozbiorę to chciałbym pociągnąć dla niego impuls do zegarów, które czekają na montaż...
Re: Przebicie na cewce
: 31 gru wt, 2013 3:35 am
autor: borek_wpr
Kabel nr 112 powinien być podpięty do złącza cewki WN.
Drugi koniec w kabinie - złącze PC 2. Aby się tam dostać trzeba zdemontować półkę kierowcy.
Re: Przebicie na cewce
: 31 gru wt, 2013 7:59 am
autor: klekocix
borek_wpr pisze:Kabel nr 112 powinien być podpięty do złącza cewki WN.
Drugi koniec w kabinie - złącze PC 2. Aby się tam dostać trzeba zdemontować półkę kierowcy.
Tak więc mamy w niej 4 piny, środkowe to "+" i "-" natomiast zapewne 112 to któryś z bocznych - pytanie który?
Re: Przebicie na cewce
: 02 sty czw, 2014 6:38 pm
autor: cyborg
112 to ten obok plusa czyli ten zupelnie po prawej w widoku na twojej fotce
Re: Przebicie na cewce
: 03 sty pt, 2014 9:03 am
autor: klekocix
cyborg pisze:112 to ten obok plusa czyli ten zupelnie po prawej w widoku na twojej fotce
Ba-Rdzo Dzię-Ku-Ję Ci za odpowiedź. Walczyłem z tym tematem prawie 2 lata i wreszcie mam rozwiązanie
Re: Przebicie na cewce
: 03 sty pt, 2014 10:49 am
autor: 2mouse
klekocix pisze:Ba-Rdzo Dzię-Ku-Ję Ci za odpowiedź. Walczyłem z tym tematem prawie 2 lata i wreszcie mam rozwiązanie
Użyj opcji "Pochwała"...
Re: Przebicie na cewce
: 21 sty wt, 2014 12:37 am
autor: patton73
Gdzie kupiłeś cewkę i ile dałeś? A przy okazji: jakie wrażenia po wymianie?