Strona 1 z 1

Remont skrzyni biegów.

: 14 mar pt, 2014 12:57 am
autor: bhejduk
Witajcie,
posiadam oryginalną skrzynie biegów montowaną w cabrio,GT i tych innych. 85km/h przy 3tys. obrotów na minutę.
Poszedłem po rozum do głowy i zostawiam oryginalną skrzynię, nie montuje automatu. Potrzebne mi wszystkie możliwe rady co do rozbierania, remontu, jak i składania takiej skrzyni. Potrzebne mi też wymiary łożysk ze skrzyni, łożysk podporowych półosi, jak i zimeringów.
Bardzo proszę o pomoc.

P.S. Jakie to jest oznaczenie skrzyni?

Re: Remont skrzyni biegów.

: 14 mar pt, 2014 9:53 am
autor: przemek_81
Najprawdopodobniej chodzi ci o skrzynię MA5, poznasz po obrazkach:

LINK

Następna strona to wszystkie linki z końcówką MA gearbox:

LINK

A tego ci trzeba:
LINK

W Polsce takiego zestawu nie znalazłem.

A tu momenty dokręcania:
TUTAJ

Jestem po rozłożeniu i złożeniu z powrotem tej skrzyni, jej budowa jest banalna.
W razie pytań dawaj na PW.
Pozdro

Re: Remont skrzyni biegów.

: 14 mar pt, 2014 10:04 am
autor: bhejduk
Dzięki Ci Przemku!!
Tą uszczelkę pod dekiel można gdzieś w Polsce kupić?
Rozmiar łożyska podporowego półosi to 30x55x13 mm
Rozmiar łożyska sprzęgłowego tylnego to 25x62x17 mm

Znasz wymiary reszty łożysk?
Uszczelniacze półosi, mają pewnie taki sam wymiar jak łożysko, 30x55x13 mm?
A wymiar uszczelniacza wałka sprzęgłowego?

Linki przez Ciebie wklejone są świetne.

Jakie łożyska kupić? Jakie uszczelniacze?

Re: Remont skrzyni biegów.

: 14 mar pt, 2014 11:18 am
autor: grzesiek309
Uszczelniacz wałka sprzęgłowego jest w całości z tulejką metalową. Dostępny bez problemu. Sam kupiłem corteco za jakieś nieduże pieniądze.
Uszczelniacze półosi również dostępne bez problemu i nie ma sensu szukać po wymiarach :N

Re: Remont skrzyni biegów.

: 14 mar pt, 2014 12:28 pm
autor: bhejduk
To muszę zacząć to kupować.
Za tydzień jak pojadę na wieś, rozbiorę skrzynie, korpus oddam do lakierowania, a bebechy wezmę do Łodzi i zacznę je sobie składać na nowych częściach wieczorami.

Macie jakieś propozycje kolorystyczne co do obudowy skrzyni biegów i bloku silnika??:P 8)7
Mnie czysty srebrny kolor chyba najbardziej przekonuje, ale kto wie, czerwony to plus 5KM 8)7

Re: Remont skrzyni biegów.

: 14 mar pt, 2014 1:49 pm
autor: przemek_81
Uszczelniacz wałka sprzęgłowego jest w całości z tulejką metalową. Dostępny bez problemu. Sam kupiłem corteco za jakieś nieduże pieniądze.
Uszczelniacze półosi również dostępne bez problemu i nie ma sensu szukać po wymiarach
Dokładnie.
W każdym sklepie z częściami francuskimi będą wiedzieli o co chodzi tylko mów, że to do skrzyni MA5 (skrzynia była też stosowana w m.in. Mini i Suzuki).

To jest uszczelniacz wałka sprzęgłowego wraz z łożyskiem

Uszczelniacze półosi - nie zdziw się bo jeden jest większy a drugi mniejszy.

Nie znam rozmiarów łożysk bo ze starym szedłem do sklepu i pan mi dał nowe.
Najlepsze według pana kosztowało 13 złotych.

Teraz uważaj jeśli chodzi o tylne łożyska wałka sprzęgłowego i zdawczego bo oprócz odpowiednich wymiarów, muszą mieć taki rowek wokół w który wchodzi pierścień segera. Ja tych łożysk nie wymieniałem ale nie wiem czy tak łatwo je dostaniesz. Jak zaczniesz rozbierać to zajarzysz o co mi chodzi.

Nie wiem jak z dostępnością uszczelki. U mnie stara była dobra.

Re: Remont skrzyni biegów.

: 14 mar pt, 2014 1:57 pm
autor: bhejduk
przemek_81 pisze:
Uszczelniacz wałka sprzęgłowego jest w całości z tulejką metalową. Dostępny bez problemu. Sam kupiłem corteco za jakieś nieduże pieniądze.
Uszczelniacze półosi również dostępne bez problemu i nie ma sensu szukać po wymiarach
Dokładnie.
W każdym sklepie z częściami francuskimi będą wiedzieli o co chodzi tylko mów, że to do skrzyni MA5 (skrzynia była też stosowana w m.in. Mini i Suzuki).

To jest uszczelniacz wałka sprzęgłowego wraz z łożyskiem

Uszczelniacze półosi - nie zdziw się bo jeden jest większy a drugi mniejszy.

Nie znam rozmiarów łożysk bo ze starym szedłem do sklepu i pan mi dał nowe.
Najlepsze według pana kosztowało 13 złotych.

Teraz uważaj jeśli chodzi o tylne łożyska wałka sprzęgłowego i zdawczego bo oprócz odpowiednich wymiarów, muszą mieć taki rowek wokół w który wchodzi pierścień segera. Ja tych łożysk nie wymieniałem ale nie wiem czy tak łatwo je dostaniesz. Jak zaczniesz rozbierać to zajarzysz o co mi chodzi.

Nie wiem jak z dostępnością uszczelki. U mnie stara była dobra.

O jak mnie takie kwoty cieszą.
Jak będzie potrzeba to kupię przez allegro, jest takie łożysko na tył dostępne, ale kosztuje nie 13, a aż 85zł. plus koszta wysyłki. Kto wie, w Łodzi mamy dobry sklep z łożyskami i fajnych sprzedawców, kto wie czy czegoś nie znajdą taniej.

Re: Remont skrzyni biegów.

: 22 mar sob, 2014 8:35 pm
autor: bhejduk
Rozłożyłem dziś skrzynię. Łożysk jest sześć sztuk, cztery na choinkach, oraz dwa przy mechanizmie różnicowym.
Łożyska mechanizmu różnicowego wg allegro są po 36zl.

Mam dużo zdjęć, wrócę do domu to wstawię.