Strona 1 z 1
Sprzęgło i Linka
: 13 wrz sob, 2014 10:49 pm
autor: Muppet
Witam, mam kilka pytań. Posiadam TU9
1.Kupiłem sprzęgło 180mm - wejdzie ?
2.Wysoko mi łapie aktualnie sprzęgło, czy jak wymienię komplet sprzęgła to linkę też muszę, jeśli tak to na jaką bo na tej lince miękko chodzi, chciałbym ten sam efekt.
3.Ile cm mam kupić linkę o ile będzie potrzebna.
Wiem głupie pytania, ale 2 raz wymieniam sprzęgło, a pierwszy raz tylko pomagałem. Teraz muszę sam to zrobić w końcu, nie oddaje do mechanika bo kończy się to źle.
Re: Sprzęgło i Linka
: 13 wrz sob, 2014 10:59 pm
autor: Manwe
nie mam 100% ale z tym mniejszym większym sprzęgłem to chyba jest taki sam motyw jak w axie gdzie tylko tarcza była mniejsza i wszystko pasuje
Re: Sprzęgło i Linka
: 14 wrz ndz, 2014 10:05 am
autor: mlody333
Muppet pisze:Witam, mam kilka pytań. Posiadam TU9
2.Wysoko mi łapie aktualnie sprzęgło, czy jak wymienię komplet sprzęgła to linkę też muszę, jeśli tak to na jaką bo na tej lince miękko chodzi, chciałbym ten sam efekt.
3.Ile cm mam kupić linkę o ile będzie potrzebna.
Wiem głupie pytania, ale 2 raz wymieniam sprzęgło, a pierwszy raz tylko pomagałem. Teraz muszę sam to zrobić w końcu, nie oddaje do mechanika bo kończy się to źle.
Nie przejmuj się kto pyta nie błądzi. Dobrze, że coś sam robisz, bo co niektórzy tylko dużo piszą. Co do linki jak lekko chodzi to nie ma potrzeby jej wymieniać, ma dość dużą możliwość regulacji na śrubie przy skrzyni (są dwie jedna regulacyjna i druga do kontry). Jak masz etzholda to tam jest opisane jak ustawić skok pedału sprzęgła. Generalnie sprowadza się do mierzenia skoku pedału w kabinie miarką i kręcenia śrubką przy skrzyni, żeby uzyskać właściwą odległość w kabinie. Sam robiłem zgodnie z instrukcją 1 raz w życiu i wszystko działa. Powodzenia
Re: Sprzęgło i Linka
: 14 wrz ndz, 2014 10:44 pm
autor: Muppet
Co do sprzęgła, weszło jak masło, a nawet lepiej. Samochód na kobyłkach, silnik na lewarek i sam skrzynie zdjąłem. Było to dla mnie zaskoczenie że szło jak masło. Linka ta sama, czyli stara. Po zmontowaniu wszystkiego na swoje miejsce, odpaliłem silnik i zaczęła się regulacja, mniej więcej w połowie śruba, i delikatne regulacje, pedał łapie w połowie, mięciutko chodzi. Zastanawia mnie fakt że zrobił się efekt 0-1 sprzęgła, łapie od razu albo wysprzęglony, nie ma takiego delikatnego ruszania, tylko szarpie, albo nie przywykłem
Re: Sprzęgło i Linka
: 15 wrz pn, 2014 9:40 am
autor: Alimantado
Nie przywykłeś, na początku przy nowym sprzęgle też tak miałem.
Re: Sprzęgło i Linka
: 15 wrz pn, 2014 5:36 pm
autor: mlody333
Muppet pisze:, mniej więcej w połowie śruba, i delikatne regulacje, pedał łapie w połowie, mięciutko chodzi. Zastanawia mnie fakt że zrobił się efekt 0-1 sprzęgła, łapie od razu albo wysprzęglony, nie ma takiego delikatnego ruszania, tylko szarpie, albo nie przywykłem
Nie wiem czy powinien łapać w połowie. Pan Etzhold mówi, że skok pedału powinien wynosić 140 mm. Skok mierzy się jako różnicę pomiędzy sprzęgłem nie wciśnięty, a wciśniętym, najlepiej mierzyć od krawędzi fotela.
Re: Sprzęgło i Linka
: 15 wrz pn, 2014 10:30 pm
autor: Muppet
Ja tam mierzyłem na oko i łapie w połowie wysokości hamulca