Strona 1 z 1

głowica z saxo 1.6 8v czy wałek z XSI??

: 05 paź ndz, 2014 8:28 pm
autor: mlody333
Witam, po swapie silnika z 1.1 na 1.4 jeździ się fajnie, ale żądza mocy i temat ecscalibura o jego aucie zainspirował mnie do działań. Nie chce kolejny raz swapować na 1.6 bo wiem, że lekko nie jest, poza tym silnik mam teraz zdrowy. Plan jest taki, powiększę przekrój kolektora dolotowego, do tego pójdzie wydajniejszy wtryskiwacz. DO kompletu miał być wałek rozrządu z 1.4 XSI. Ostatnio pojawiła się opcja zakupu głowicy z z saxo 1.6 8v przed liftem. Pytanie nr 1 czy da się wrzucić wałek z Xsi do mojego TU 3M, wałek ma duże łożyska, nie zgłębiałem tematu dlatego nie bardzo wiem. Pytanie nr 2 czy głowica z 1.6 podejdzie do mojego silnika TU 3M, blok aluminiowy.

Re: głowica z saxo 1.6 8v czy wałek z XSI??

: 06 paź pn, 2014 1:56 am
autor: cejot
Ad. 2: Według mojej wiedzy - nie.

Re: głowica z saxo 1.6 8v czy wałek z XSI??

: 06 paź pn, 2014 7:53 am
autor: bhejduk
Jak ja szukałem informacji o tym, to wychodziło mi że głowice 1.4-1.6 są takie same.

Re: głowica z saxo 1.6 8v czy wałek z XSI??

: 06 paź pn, 2014 8:21 am
autor: grzesiek309
Forum 106 jest 1.6 z głowicą z 1.4 XSI :wink: Więc raczej są zamienne. Z resztą Bzyq wspominał, że wszystkie TU mają takie same uszczelki głowic.

Re: głowica z saxo 1.6 8v czy wałek z XSI??

: 06 paź pn, 2014 6:11 pm
autor: mlody333
grzesiek309 pisze:Forum 106 jest 1.6 z głowicą z 1.4 XSI :wink: Więc raczej są zamienne. Z resztą Bzyq wspominał, że wszystkie TU mają takie same uszczelki głowic.
Chciałem założyć wałek z 1.4 XSi, ale na forum 106 zaproponowali mi, że może całą głowicę. W tej głowicy są zawory o tej wielkości co w głowicy XSi, więc ma to większy sens niż sam wałek, w starej głowicy poprawi tylko czas napełniania cylindrów, przy tym samym przepływie mieszanki.

Re: głowica z saxo 1.6 8v czy wałek z XSI??

: 20 paź pn, 2014 9:52 pm
autor: BzyQ
Sprostowanie , wspominałem że 1.1 i 1.4 mają te same uszczelki , przy 1.0 jeszcze się nie babrałem , XSi ma po prostu czapkę seryjnie z 1.6 więc jak najbardziej na tak :wink:

Re: głowica z saxo 1.6 8v czy wałek z XSI??

: 21 paź wt, 2014 6:39 pm
autor: cejot
cejot pisze:Ad. 2: Według mojej wiedzy - nie.
grzesiek309 pisze:Forum 106 jest 1.6 z głowicą z 1.4 XSI :wink: Więc raczej są zamienne. Z resztą Bzyq wspominał, że wszystkie TU mają takie same uszczelki głowic.
No cóż! Człowiek uczy się całe życie. :D

Re: głowica z saxo 1.6 8v czy wałek z XSI??

: 23 paź czw, 2014 9:28 am
autor: yeti
w skrócie głowice są zamienne w tu ale

głowica z 1.3 rallye, 1.4/1.6 Xsi, 1.6 Rallye to jest to samo, minimalna różnica w wałku między Xsi a Rallye jest.

głowice z 1.1-1.4 (75KM) są takie same

głowica z 1.6 88KM ma zawory jak w Xsi/Rallye ale wałek jak z 1.1-1.4 na małych łożyskach, wersja 100KM ma inną komorę spalania i ciut inny wałek (krzywki)

wałki z głowicy XSI/Rallye nie jest zamienny z resztą głowic.

same głowice można przekładać między blokami 1.0 - 1.6

do tego różnica jest w wałkach między głowicami z popychczami rolkowymi a nie rolkowymi.

Re: głowica z saxo 1.6 8v czy wałek z XSI??

: 23 paź czw, 2014 3:14 pm
autor: cejot
yeti, dzięki za wytłumaczenie. :)

Re: głowica z saxo 1.6 8v czy wałek z XSI??

: 23 paź czw, 2014 7:13 pm
autor: yeti
gdyby ktoś chciał zakładać głowicę 16V (z tu5j4 lub jp4) to one też pasują mechanicznie, jedynie problem jest z kolizją zaworów z tłokami, trzeba by je podciąć odpowiednio.

odnośnie różnic w wałkach to łacznie z wykresem

http://www.106rallyeforum.com/forum2008 ... hp?t=54988

"J" cam:
Peak lift 10.6mm
Duration at 0.1mm lift 270 degrees
Duration at 1.0mm lift 235 degrees

"Z" cam: (tylko w 1.4 xsi)
Peaklift 10.3mm
Duration at 0.1mm 270 degrees
Duration at 1.0mm 234 degrees