Strona 1 z 1

Problem z obrotami

: 27 paź pn, 2014 8:59 pm
autor: sienki5
Witam posiadam peugeot 205 1.1 monowtrysk boscha 91r.Problem jest taki ze jak przekrece srube od krokowca tak troche tylko to zaczynaja falowac obroty i to nawet bardzo co widac na filmie https://www.youtube.com/watch?v=7NExExn ... e=youtu.be To sie dzieje ciagle na zimnym i na cieplym ale za to jak podkrece tak zeby nie falowały to ciezko go odpalic na zimnym i tez na zimnym szarpie i przerywa jak mu wdepne to rozpedza sie pol dnia na cieplym tez szarpie ale lekko i nie przerywa.Bardzo prosze o pomoc wymienione w nim rzeczy:
uszczelki kolektora ssacego i dolotowego oraz od monowtrysku
świece (dodam ze sa czarne i suche czyli za bogata mieszanka )
przwody zaplonowe
czujnik temperatury silnika i cieczy chłodzacej
dodam ze wyskakuje blad od tpsu ustawilem go ale nic to nie dalo ( podejzewam ze to on ale wole wiedziec niz na slepo wszystko wymieniać czy cos jeszcze innego sprawdzic i jak :)

Re: Problem z obrotami

: 27 paź pn, 2014 9:51 pm
autor: cyborg
Po pierwsze srubką zderzaka przepustnicy nie kręci się "na pałę" - to nie gaźnik od Komara. Po drugie jeśli wyskakuje błąd TPS-a to możliwe że jest uszkodzony - da się go sprawdzić za pomocą omomierza, były elaboraty już na ten temat. Jak już podmienisz TPS-a i zresetujesz błąd to ustaw zderzak i nastawnik przepustnicy tak jak Robert Bosch przykazał to i obroty powinny wrócić.

Re: Problem z obrotami

: 27 paź pn, 2014 9:57 pm
autor: sienki5
wiem ze nie na pałe ustawia sie go o ile dobrze pamietam przerwa na max cofnietym styczniku krokowca ma miec 0.4 ale jak tak ustawie to auto nie odpali samo tylko jak mu wcisne gaz

Re: Problem z obrotami

: 27 paź pn, 2014 10:06 pm
autor: sienki5
dodam ze stycznik ma małem luzy tak ma miec czy powinien byc nie ruchomo:D

Re: Problem z obrotami

: 28 paź wt, 2014 12:26 pm
autor: zloty373
Temat chyba dość częsty przy tych silnikach. Mam ten sam problem. Samochód sie wkręca, ale schodzi z obrotów powoli i faluje (chociaż nie aż tak mocno jak na filmiku u ciebie). Podobne objawy miał krzyska w swoim RG. U niego rozwiązaniem była wymiana całego monowtrysku razem z oryginalnym tps i krokowym. U mnie niestety nie dało rezultatów. Wymieniłem wtrysk i dzieje sie to samo. Przewody,świece wymienione. Zastanawiam sie nad czujnikiem temp. Wody. Czy ktoś jeszcze miał ten problem i sobie z nim poradził ?

Re: Problem z obrotami

: 28 paź wt, 2014 3:12 pm
autor: sienki5
No to musze podstawic monowtrysk cały i sie zobaczy

Re: Problem z obrotami

: 28 paź wt, 2014 3:47 pm
autor: cyborg
Sprawdzcie czy nie ciagnie gdzies lewego powietrza - może na uszczelkach kolektora ssącego, może na ktoryms wężyku podciśnieniowym. Warto popsikać Plakiem we wszystkie podejrzane miejsca podczas pracy silnika - jak obroty spadną to na bank jest nieszczelność

Re: Problem z obrotami

: 28 paź wt, 2014 3:57 pm
autor: zloty373
Wcześniej pisałem,ze problemy miał krzyska. Chodziło mi o KrakerSx. Moze coś podpowiesz ?

Re: Problem z obrotami

: 28 paź wt, 2014 4:01 pm
autor: sienki5
Uszczelki wymianione sa ale sprawdze dzisiaj :)

Re: Problem z obrotami

: 28 paź wt, 2014 6:03 pm
autor: mlody333
zloty373 pisze:Temat chyba dość częsty przy tych silnikach. Mam ten sam problem. Samochód sie wkręca, ale schodzi z obrotów powoli i faluje (chociaż nie aż tak mocno jak na filmiku u ciebie). Podobne objawy miał krzyska w swoim RG. U niego rozwiązaniem była wymiana całego monowtrysku razem z oryginalnym tps i krokowym. U mnie niestety nie dało rezultatów. Wymieniłem wtrysk i dzieje sie to samo. Przewody,świece wymienione. Zastanawiam sie nad czujnikiem temp. Wody. Czy ktoś jeszcze miał ten problem i sobie z nim poradził ?
U mnie występował problem z wysokimi i nierównymi obrotami na zimnym, przy okazji wymiany silnika wymieniłem wtrysk /w zasadzie sam wtryskiwacz, czujnik temp i regulator ciśnienia paliwa/ i problem przy nowym silniku nie występuje. Odnośnie pomysłu z wymianą czujnika temp płynu to nie wiem czy to coś da. Żeby sprawdzić czy coś jest nie tak z czujnikiem najlepiej go odepnij przy braku sygnału ECU w Monojetroniku używa optymalnych danych zapisanych w pamięci. Przynajmniej tak gdzieś czytałem :W

Re: Problem z obrotami

: 28 paź wt, 2014 11:57 pm
autor: Borys320
Panowie podstawa to idealnie wyregulowany i sprawny tps. Bez tego nie ma szans na ustawienie obrotów. A co do ustawiania obrotów to najlepiej włożyć sobie szczelinomierz 0.5 mm między śrubę regulacyjną, a zderzak krokowca, następnie miernik w rękę i wkręcamy śrubkę aż zamknie się obwód na dwóch dolnych pinach (w gnieździe od krokowca). Odkręcić z pół obrotu i powinno być GIT :-)

Re: Problem z obrotami

: 29 paź śr, 2014 2:53 pm
autor: sienki5
Robiłem tak to mi odpalic nie chciał a jak odpalil to gas mi