Strona 1 z 1

Wałek rozrządu TU3S

: 03 lis pn, 2014 11:11 pm
autor: pyzio_dawca
Siemka,

Nie wie ktoś jakie powinien mieć oznaczenie wałek rozrządu z silnika TU3S? Na moim jest R.
Interesowały by mnie jeszcze wymiary takiego, nie zużytego wałka, w ładnym stanie .
IMG_20141103_221356.jpg
A, przy okazji. Mam dwa silniki jeden to K2A, który puki co jest w rozsypce, po kolizji zaworu z tłokiem...
A drugi to KAY, szczerze mówiac to byłbym wdzięczny jakbyście mi powiedzieli, co to za silnik jest, bo nie wiem... :oops: Wydaje mi sie, ze to TU3CP. Ale w takim razie, z kąd wziął mi sie przy nim Solexowy dwu gardziel 34/32 ? :D No ale do rzeczy, mianowicie kanały ssące w glowicy z K2A, sa większe niz w KAY, a żadne nie widziały ingerencji człowieka, bo widać jeszcze fakturkę i niedoskonałości po odlewie. Czy mają być wieksze? Chyba, że mam głowe z 1.0 8)7 No nic czekam, na wypowiedzi ekspertów :D

Pozdrawiam

Re: Wałek rozrządu TU3S

: 08 lis sob, 2014 7:18 pm
autor: BzyQ
Wałka nie pomierzę bo jest w głowicy , ale TU3S i TU3Z mają dokładnie ten sam wałek o oznaczeniu R.

K2A 85km@6400rpm, 118Nm@4000rpm, stopień kompresji 9.3:1 .

KAY nie mam pojęcia co to jest .

kanały mogą mieć różne średnice , zależy od charakterystyki silnika ,TU3JP ma np bardzo zbliżone średnice do TU24 . Natomiast najlepsze głowice są z 1.6 .

Re: Wałek rozrządu TU3S

: 09 lis ndz, 2014 9:05 pm
autor: pyzio_dawca
No to z tym wałkiem by sie zgadzało :D

Właśnie zastanawiam się, czy rzeźbic w głowie z TU3S czy juz sie porozglądać za taką z 1.6 i lekko zportować z dolotem i wydechem, i zasilić dziada wtedy 4 gaźnikami :D Byłaby moc :)

Na razie udało sie uruchomić z powrotem właśnie tego KAY, czyli chyba tu3cp, razem z Solexowym dwu-gardzielem 32/34 :D

Filmik poniżej :
https://www.youtube.com/watch?v=9vvux7igjm4