1.1 Kat Duże spalanie

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: 1.1 Kat Duże spalanie

Post autor: mulec »

mlody333 pisze:
Możliwe, że masz zajechane na śmierć ścieżki w przepustnicy, najpierw bym to sprawdził. Usterka potencjonetra powoduje problemy z wolnymi obrotami i dawkowaniem paliwa.
Jak to ogarnąć 8)7 ? Da się to naprawić czy wymiana?
Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: 1.1 Kat Duże spalanie

Post autor: mlody333 »

Można spróbować czyścić jak są zaśniedziałe, albo wymiana. O ile pamiętam Kraker XS przechodził walkę z nierównymi obrotami więc wie chyba najwięcej w temacie. Zerknij w jego temat, albo poszukaj wyszukiwarką.
Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: 1.1 Kat Duże spalanie

Post autor: mulec »

Zabrałem się w końcu za za wymianę TPS, kupiłem coś takiego http://allegro.pl/show_item.php?item=4905332414, odłączyłem akumulator, odkręciłem stary TPS i w jego miejsce przykręciłem nowy, później przeprowadziłem procedurę "zaprogramowania komputera wg. instrukcji jak niżej

Bosch
-pozostawić silnik pracujący z większą prędkością obrotową aż się włączy węteltor chłodnicy co najmniej 2 razy
-zatrzymać silnik
-wyłączyć wszystkie odbiorniki energinp. oświetlenie , ogrzewanie , podgrz tylnej szyby , ...
-włączyć i wyłączyć zapłon
-uruchomić silniki pozostawić na jalowym biegu przez ok. 30 sek(nie naciskać pedału przyspieszania)
-jechać pojazdem przez 10minut zmieniając obroty (2500- 3500 obr/min)
-zatrzymać i pozostawic silnik na biegu jałowym przez ok. 1 minute (nie naciskać gazu)
-wyłączyc silnik .
Po wykonaniu tych czynności prędkość biegu jałowego jest wprowadzona do pamięci

Czy ta procedura jest w ogóle konieczna znalazłem ją na forum 106...?


Podczas jazdy próbnej było czuć że PUG odzyskał moc, ładnie wkręcał się na obroty i dobrze się rozpędzał, ale zdarzało mu się zgasnąć przy hamowaniu silnikiem i hamowaniu przed światłami, pojawił się tez ponownie błąd nr.33 (potencjometr przepustnic). Na drugi dzień od wymiany PUG nie chciał odpalić, po kilku próbach z dodawaniem gazu zapalił, ale miał bardzo wysokie obroty, w trakcie jazdy nadal miał moc i ładnie wkręcał się na obroty ale zdarzało mu się gasnąć przy hamowaniu i praktycznie cały czas paliła się kontrolka od błędów.

Jakieś pomysły co może być przyczyną? Ma ktoś łopatologiczną instrukcje jak wyregulować TPS? Czy robi się w ogóle coś takiego/ w jaki sposób? HELP 8)7
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: 1.1 Kat Duże spalanie

Post autor: DJPreZes »

Szukanie tego zajęło mi ok 45sekund...
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... ps#p204994
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
ODPOWIEDZ