Strona 1 z 1

Płyn chłodniczy

: 16 mar pn, 2015 3:41 pm
autor: sienki5
Witam mam pytanie co do płynu chłodniczego bo ostatnio jak wymeniałem czujnik temp.cieczy chłodzącej to nic nie wyleciało z miejsca tego czujnika ani kropelka i to jest dziwne bo powinien on być zanurzony w cieczy ma ktos jakies pomysły

Re: Płyn chłodniczy

: 16 mar pn, 2015 6:56 pm
autor: borek_wpr
Szczelny układ chłodzenia tak ma. Wytworzone podciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym nie pozwala na wypływ cieczy.
Zasada jak przy wekowaniu słoików z przetworami.
Termometr jest umieszczony w obudowie termostatu- typ NTR.
Odkręć korek zbiorniczka i wkręt odpowietrzający termostat.
Jak się zacznie wylewać płyn - zakręć wkręt i korek. Układ w tej części silnika masz odpowietrzony.
Chyba że wymieniłeś czujnik temperatury bloku - wtyczka z przewodem jednożyłowym z boku silnika i załącza sygnalizację przekroczenia temperatury.

Re: Płyn chłodniczy

: 16 mar pn, 2015 6:58 pm
autor: sienki5
Dokładnie chodzi mi o ten czujnik w bloku silnika ktory jest na jedno złącze i jest z boku pod aparatem zaplonowym w sumie :)

Re: Płyn chłodniczy

: 16 mar pn, 2015 7:09 pm
autor: mlody333
sienki5 pisze:Dokładnie chodzi mi o ten czujnik w bloku silnika ktory jest na jedno złącze i jest z boku pod aparatem zaplonowym w sumie :)
No nie wiem z tamtego miejsca gdzie piszesz w moim pugu zawsze leciał płyn.

Re: Płyn chłodniczy

: 16 mar pn, 2015 7:22 pm
autor: sienki5
No właśie sam byłem zdziwiony bo mi nawet z tego co jest kolo termostatu troche sie lało a ten jest z boku to tym bardziej powinno i zglupiałem bo auto ma normalna temperature nie przegrzewa sie ani nic

Re: Płyn chłodniczy

: 16 mar pn, 2015 8:52 pm
autor: sienki5
I jeszcze mam jeden problem taki ze mi ns zimnym wchodzi na 2 tysiace obrotow ale najpierw wchodzi na 1500 potem jak mu dam gazu i puszcze to zostaje na 2000 tys i tak ciagle wymienilem wezyki od podcisnienia czujnik temp.silnika i cieczy ustawiony tps i nic

Re: Płyn chłodniczy

: 16 mar pn, 2015 8:52 pm
autor: sienki5
I jeszcze mam jeden problem taki ze mi ns zimnym wchodzi na 2 tysiace obrotow ale najpierw wchodzi na 1500 potem jak mu dam gazu i puszcze to zostaje na 2000 tys i tak ciagle wymienilem wezyki od podcisnienia czujnik temp.silnika i cieczy ustawiony tps i nic

Re: Płyn chłodniczy

: 16 mar pn, 2015 9:12 pm
autor: Andriu19922
Może krokowy daje popalić :?

Re: Płyn chłodniczy

: 16 mar pn, 2015 11:53 pm
autor: sienki5
krokowy podstawiałem i jest to samo dodam ze dół monowtrysku mam od 1.4 a gore od 1.1 mowili mi ze to to samo wiec wykluczyłem monowtrysk

Re: Płyn chłodniczy

: 17 mar wt, 2015 8:12 am
autor: sienki5
Nno i tez mi strasznie obroty faluja na zimnym i na cieplym od 900 do 1000 a jak na cieplym odlaczylem czujnik tem. Cieczy to bez roznicy bylo czy on jest czy go nie ma

Re: Płyn chłodniczy

: 17 mar wt, 2015 5:56 pm
autor: borek_wpr
Patrząc na silnik od przodu->
czujnik w prawym boku silnika pod termostatem i nieco w głąb-to sygnalizator przekroczenia temperatury bloku. Włącza/wyłącza lampkę Temp. Max. na desce. W moim TU 9 ten czujnik nie ma bezpośredniego styku z cieczą chłodzącą i pewnie jest tak we wszystkich silnikach serii T. Wystarczy odkręcić czujnik i włożyć np. drut celem spr. czy głębiej jest tam jakiś otwór/kanał ?
Sprawdź czujnik temperatury który faktycznie bierze udział w sterowaniu pracą silnika. Opis w Etzoldzie.

Re: Płyn chłodniczy

: 17 mar wt, 2015 6:33 pm
autor: sienki5
Jesli chodzi o ten przy termostacie co sie od gory przykreca to tez go wymienialem

Re: Płyn chłodniczy

: 18 mar śr, 2015 12:02 am
autor: sienki5
szukałem i czytałem i nie znalazłem gdzie ma być jeszcze inny czujnik od cieczy ktos moze dac zdjecie gdzie on sie znaduje albo opisac ? :)