Silnik 1,1 na wtrysku jednopunktowym - problem z obrotami
: 05 cze pt, 2015 3:13 pm
Mam problem z silnikiem 1,1 na wtrysku jednopunktowym (Peugeot 309 '91, mam nadzieję że był on montowany również w 205-tkach)
Po odpaleniu świeci mi się kontrolka silnika z jakby literką K w środku, silnik pracuje normalnie.
Po osiągnięciu pewnej temperatury silnik krokowy zaczyna wariować i przez chwilę huśtać przepustnicą w rezultacie zostawiając wysokie obroty biegu jałowego, wtedy gaśnie kontrolka silnika z "K".
Gdy wtedy zgaszę samochód to ponowne odpalenie go jest prawie niemożliwe, natomiast jak ostygnie to zapala się normalnie i cała sytuacja się powtarza
Czy wskazuje to na uszkodzony silnik krokowy, czy może awarię tego (wybaczcie ale nie wiem) co podaje sygnał silnikowi krokowemu aby ustawił wyższe obroty?
EDIT: Problem rozwiązany - po zdiagnozowaniu uszkodzonego czujnika temperatury (kod 14 "wymigany" na desce rozdzielczej) i jego wymianie wszystko działa
Po odpaleniu świeci mi się kontrolka silnika z jakby literką K w środku, silnik pracuje normalnie.
Po osiągnięciu pewnej temperatury silnik krokowy zaczyna wariować i przez chwilę huśtać przepustnicą w rezultacie zostawiając wysokie obroty biegu jałowego, wtedy gaśnie kontrolka silnika z "K".
Gdy wtedy zgaszę samochód to ponowne odpalenie go jest prawie niemożliwe, natomiast jak ostygnie to zapala się normalnie i cała sytuacja się powtarza
Czy wskazuje to na uszkodzony silnik krokowy, czy może awarię tego (wybaczcie ale nie wiem) co podaje sygnał silnikowi krokowemu aby ustawił wyższe obroty?
EDIT: Problem rozwiązany - po zdiagnozowaniu uszkodzonego czujnika temperatury (kod 14 "wymigany" na desce rozdzielczej) i jego wymianie wszystko działa